Jump to content

Motorbytte Windy 7800


Hydrox

Recommended Posts

Ja er det noen som har erfaring med slike hetter eller noe annet som legges i sjøen rundt drevene under opplag?

Jeg hadde to drevhetter på forrige båt , er en flittig med å bruke hetten så har du ett drev uten rur og groe , anbefales.

Det kan være litt plundrete å montere/demontere den dersom du har stor badeplatform, da den henges på en brakett på akterspeilet rett over drevet.

 

Eneste minus med drevhetten er faren for å glemme at du har den på :blush: , så jeg hadde en rutine på å knytte ett tau på rattet når den var montert .

Link to post
Share on other sites

Hei hydrox

Interesant tråd å følge dette her.

Har nettopp byttet til mercruiser 1.7dti i båten min, så har følgt med denne tråden

 

Spørsmål:

Hva har du satt inn drevet ditt med, mot groe?

 

Jeg drog opp båten i dag etter 3 uker på sjø med nytt alfadrev uten noe som helst stoff på.

Det var allerede begynt å gro på det..

har leitet etter transparent spray, men finner ikke det. Er ikke så kjekt å spraye farge over det fine drevet.

 

Får håpe ting fungerer fint hos deg da!! Jeg sleit med en ulyd og var redd jeg hadde tabbet meg på oppretting. Men det viste seg heldigvis å være så bagatellmessig som reimer på maskinen som glippet. Reimhjulene mine er lakket og det hørtes ikke ut som kilereimer som glapp taket. Leitet i feil ende fordi lyden rett og slett lurte meg trill rundt. Ellers så fungerer alt fint hos meg og jeg koser meg max med båten nå..!!

 

Har ikke hatt noe på drevet, bruker båten såpass mye og ofte at jeg ikke har brydd meg. Jobber offshore og har mye tid til båtliv. Men jeg vurderer å tre en svart søppelsekk over drevet når jeg reiser ut. Drevhetten fungerer meget bra den, har en kompis som bruker den. Ellers kan det være et tips å parkere båten slik at du får minst mulig sollys ned på drevet. Passer det best å bakke inn i båsen så gjør du det.

 

Ville ha drevet mitt nytt og fint jeg og, men blir det for gale så sprayer jeg det. Får se hvordan det gror før jeg bestemmer meg.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Takk for det Lars_Petter..!! Været i bergen har ikke vært det helt store ennå. Satser på det kommer seg til jeg kommer meg hjem igjen i fra nordsjøen.

Joda, det var på Hjellestad jeg hadde båten i vinter, stod på land der og gjorde motorbyttet. Litt trasig å jobbe utendørs, men det meste går hvis man vil.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...