Jump to content

Container, spørsmål om diverse


Verrie

Recommended Posts

Da antar jeg dette er etterfølgeren til båten nevnt over..:

http://forum.svalbard.com/viewtopic.php?t=240

 

Ivar, jeg husker meget godt den båten du linker til.

 

Var til salgs i Porsgrunn (rett ved brua, brygga lå ved parkanlegg.

 

Gedigen båt.

 

En del uoriginalt såvidt jeg erindrer.

 

Der gjensto da en del arbeider innredningsmessig i forpigg blant annet.

 

Aner ikke hvor den er blitt av. Flott båt!

 

Forskjellene er imidlertid noe annerledes enn Kringla.

Link to post
Share on other sites

Hei igjen!!

 

Det var forbannet trist!!!!! Men som jeg sa til deg; det er ikke noe mer du kunne gjort, ei heller noe raskere!

Vel sånn er det desverre innimellom, Hvem vet, kanskje nye eier har fåt kalde føtter!?

 

Noe godt med bildematriale har jeg desverre ikke,men legger ved det jeg scannet til deg.

 

email0018.jpg

Regner med at det kommer flere bilder av damen etterhvert!

 

 

Lykke til med nye spennende eventyr!!

 

ERik

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

Hei Perlen og kondolerer . Trist å høre når man virkelig vil ha noe og legger ned masse arbeid for å få det til. også går det skeis.. trist rett og slett.

Men, Har du hørt om Kvitørn 2 ? Onkelen til min kone var kaptein på den skuta. Og her snakker vi staselig altså... ringte i dag for å få navnet.

Vi vet at båten ble solgt til Southhampton og vidre til Hellas. Onkelen til admirillen ble tilbudt å "bli" med skipet videre. Mer vet jeg ikke. Fant en liten link:harde 30-åra” var ikke like brutale mot alle. Det ble bygget noen superyachter den gangen også. ”Kvitørn I” og ”Kvitørn II” på henholdsvis 21,34 og 27,5 meter tilhørte grosserer Christian Strøm i Oslo, han med stormagasinet, du vet. Den første ble bygget i 1935 hos K. Kristensen & Co i Risør og storesøsteren ble sjøsatt ved samme verft i 1938, begge skapt av legendariske Richard G. Furuholmen.

Hvorfor den første ikke var stor nok? Det var ikke tre fots syken som plaget grossereren, men prostataproblemer. ”Kvitørn II” på 90 fot ble bygget for Strøm og hans tre bridgevenner. Med fire komfortable enmannslugarer og separate toalettrom rundt en bridgesalong. Her ble det spilt bridge mens mannskapet bestående av skipper, maskinist og stuert, tok seg av det praktiske.

Begge yachtene, den første var utstyrt med en DKW diesel og den andre to Paxman Ricardo a 165 hk, gjorde 12 knop. Men med en viss peiling på bridgespilleres engasjement og evne til å glemme tid og sted, spilte vel ikke farten særlig rolle, bare meldingene var høye nok!...

 

Kanskje noe å titte etter?? Opplysninger om båten fra den tiden Onkelen var skipper er selvfølgelig tilgjengelig...

 

Mvh

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Leit!

Selv om jeg på langt nær vil betegne meg som entusiast har jeg med spenning fulgt tråden.

At den skulle ende slik var trist og utrolig leit for deg.

Håper virkelig dette ikke er eneste "damen" i verden du vil falle for, men at du vil finne en annen du kan øse din entusiasme og pågangsmot over.

Link to post
Share on other sites

obs! Trodde det var Rolf som kunne finsk. :eek:

 

Nei, finsk er nok gresk for meg..... men via jobben har jeg noen forbindelser i Finland jeg satte på oppgaven.

 

Men jeg prøvde å søke (tror jeg) i det forumet og såvidt jeg kunne se var det kun et treff på Kringla V. Men skuta heter sannsynligvis noe annet nå.

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Dette var spennede og intressent lesning, Perlen. Du er jammen tøff!!

 

Nå må du svinge deg å finne et godt eksemplar. Det ligger sikkert mye spennede rundt omkring.

 

Føler med deg når du møter et så sviende nederlag. :headbang:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Synd det gikk galt etter såpass mye arbeid!

 

Følg med på båten - det kan som andre har sagt godt være den blir til salgs nok en gang om et år eller to... Og da muligens rimeligere?

 

Kunne du tenkt deg å lage et andelslags-prosjekt seriøst? Er selv veldig interessert i denne formen for båthold, har jo 1/5-del av en Albin Vega i Oslo...

Link to post
Share on other sites

et andelslags-prosjekt

Mange har nok stor glede av andelslag, det kan løse mange problemer mht båtplasser, mindre forpliktelser, mindre egne oppgaver etc.

 

Men, jeg er nok alt for sær og vanskelig å ha med å gjøre for noe slikt.

 

Et annet moment er at mange liker å ha fornuften i behold i sine båtprosjekter. Hos meg er fornuften ikke alltid tilstede :smiley:

Link to post
Share on other sites

Kanskje denne hadde vert noe. Muligens en litt annen kategori en den fra finland?

Redigert av Jon-Kåre (see edit history)

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Jeg har litt sansen for denne jeg.

 

Red: Litt liten for perlen vet jeg, men allikevel..... :sailing:

Redigert av vikers (see edit history)

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Den var utrolig flott, men rundt 2.500 000 ink toll/kjøp/annet/frakt er en liten anelse høyere sum enn jeg planla i denne omgang. :rolleyes: Vi kan ta en spleis, full råderett til meg, årlig fast havn i Grimstad, jeg bidrar med 500 000 og du resten/avtale ?

 

 

He he.. Jeg har nok "plank" å pusse for tiden jeg, så eller takk :wink: Forresten var Fjord`n ute på årets første tur i helgen.. Alt virket perfekt så nå er sesongen skikkelig igang.. Lykke til Perlen... sier i fra hvis jeg kommer over flere prosjekter jeg. :cheers:

 

Mv

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
  • 4 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...