Jump to content

Container, spørsmål om diverse


Verrie

Recommended Posts

Jeg vil ha med 1 kompis, som har dykkersertifikat.

 

You`ll not walk alone.. :smiley:

 

Husk at arbeidsdykking i østersjøen er noe HELT, HELT annet enn fritidsdykking for å se på sandbunnen på Sørlandet...

 

Uansett - invitasjon mottas, detta blir artig.

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Oboj, dette er egentlig utrolig, fordi jeg kommer akkurat fra et møte med redningsselskapet vedrørende diverse løsninger, hvor din løsning ble skissert.

 

Fillern og, der røyk det gavekortet. :headbang::smiley::smiley::smiley:

Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro???

 

Ny Flem.jpg

Link to post
Share on other sites

OK, en avtale ble avlyst, har plutselig litt bedre tid til å utdype....

 

Suzuki, vi kommer nok til å holde innaskjærs seilas mesteparten, og dykkerutstyr er kun tenkt i nødstilfelle, dersom membran ryker....

 

Men jeg skal absolutt huske å invitere.....

 

Dette kan nemlig se ut til å bli en heidundrende flott seilas, som jamfør ekspertene er trygg mtp membranstoffing og motorisering.

 

Jeg har nettopp også drøftet saken med kona, hvor jeg foreslår 8 seters bil, og henger for å få med alt utstyr. Jeg og kompisen seiler nedover, mens familien tar det som en 14 dagers ferietur langsmed svenskekysten.

 

Jeg vil tro Gøtakanal er nærliggende å benytte.

 

Jeg kan også legge til at jeg nå har pratet med selger. Jeg må ha litt ytterligere bildedokumentasjon, da vi ikke har fått sett bilder av salonger etc., mtp tilstand før vi bestemmer oss. Der er MYE å gjøre med skuta......

 

Tidspunkt for avreise er isåfall månedsskiftet Juni/Juli, planen er å ha feriestart da.

 

14 dager i svenskeskjærgården "på gale sida" må jo være helt topp. Tviler på at jeg får den anledningen igjen noen gang.....

 

Jeg må nok innrømme at dette er så spennende at konsentrasjonsevnen ikke er på topp for tiden :rolleyes:

 

Mer om dette senere

 

Fillern og, der røyk det gavekortet. :headbang::smiley::smiley::smiley:

 

Jeg synes dette er ille, det er såpass kort tid mellom de to identiske forslagene. Vi får se.......

Link to post
Share on other sites

Oboy (mistenker flere en meg for å se på cæsar) Oboy dette var ingen dum tanke, der ser man hvor fort man ser seg blind. Det enle er ofte det beste. Gleder meg bare til å se bilder jeg og nå kan de vel komme snart ettersom noen av medlemmene vet mere om båten en andre så langt. :cool::wink:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Jeg synes dette er ille, det er såpass kort tid mellom de to identiske forslagene. Vi får se.......

 

 

Det var bare en spøk fra min side. Det er hyggelig hvis vi kan være til hjelp. :flag:

 

Høres ut som det kan bli en spennende reise. Pass på å dokumenter hele reisen med bilder og reisebrev. Kanskje du kan få noe spons fra en lokal radio eller TV stasjon mot å sende reiseskildring.

Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro???

 

Ny Flem.jpg

Link to post
Share on other sites

Oboy (mistenker flere en meg for å se på cæsar) Oboy dette var ingen dum tanke, der ser man hvor fort man ser seg blind. Det enle er ofte det beste. Gleder meg bare til å se bilder jeg og nå kan de vel komme snart ettersom noen av medlemmene vet mere om båten en andre så langt. :cool::wink:

 

Hadde nok bare ett lite lyst øyeblikk. Er nå tilbake til vanlig modus. :wink:

Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro???

 

Ny Flem.jpg

Link to post
Share on other sites

Artig å lese denne tråden - meget interessant prosjekt.

Ser jo også ut til at spørsmålet rundt transportproblemet begynner å løse seg...

Tenkte bare jeg skulle spørre om du hadde vurdert å leie ei ferge av typen med

broa på ene siden. Mao helt åpent dekk.

Det ligger jo eldre og mindre ferger i opplag, eller som reserve "rundt omkring"

Vet ikke helt, men ser for meg at dette kunne være en elegant måte å få

skuta hjem på.

Link to post
Share on other sites

Artig å lese denne tråden - meget interessant prosjekt.

 

Ja det kan jeg love deg :smiley:

 

broa på ene siden. Mao helt åpent dekk.

Det ligger jo eldre og mindre ferger i opplag, eller som reserve "rundt omkring"

 

Hm, slike har ikke jeg sett utover de som er i "tjeneste".....?

Link to post
Share on other sites

"Moderen" ligger på Arøya utenfor Helgeroa. Er i drift kun som charterbåt. Eier er :

 

Johansen Jan Erik Stokksund 3295 Helgeroa.. 33 17 91 43

- Mobiltelefon............................. 922 94 449

 

Kanskje det kunne vært noe. Det går jo an til å ringe å høre.

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

"Moderen" ligger på Arøya utenfor Helgeroa. Er i drift kun som charterbåt.

....

 

:eek: :eek: :eek:

 

Huff da....

 

Muligens ville nok dette vært rimeligere transport, men den ærverdige gamle damen som Perlen skal hente må for all del ikke komme hjem på dekket av en fryktelig knall rosa avdanket ferje, som nå er partybåten "Moder`n". :lol:

 

Men for 100 000,- kan du forsåvidt male den sort for turen, og rosa igjen når du er ferdig med den. :lol:

Da kan du ha hele familien med deg, samt 70 av dine båtvenner, og nyte alle rettigheter i salonger og barer ombord samtidig. :yesnod:

 

Blir ferie for mange dette....

Om du snakker med NRK og SVT så er de helt sikkert interessert i å lage "Gøta Kanal III" :lol:

Redigert av vikers (see edit history)

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Vi får tipse NRK om prosjektet spå kanskje de lager en dokumentar, dette er jo en ærverdig skute med endel historie i seg så det er ikke usannsynlig at dette kunnet blitt til en dokumentar.

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

:eek: Vet vi hvilken skute det er nå???? :confused:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Hmmmmm. :cool::wink:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

:eek: :eek: :eek:

 

Huff da....

 

Muligens ville nok dette vært rimeligere transport, men den ærverdige gamle damen som Perlen skal hente må for all del ikke komme hjem på dekket av en fryktelig knall rosa avdanket ferje, som nå er partybåten "Moder`n". :lol:

 

Tenk å mønstre på der til et kjempe party ned østersjøen, opp Kattegatt og over Skagerak.

Det lengste partyet i Baatplassens historie :drink::drink: .

Fint vær å båtpuss hele veien rundt, en skikkelig guttetur på rosa ferge.

Er vi mange nok kan det være vi rekker å pusse vidundret ned, å male det utvendig før vi ankommer norge. :lol::lol:

 

Trenger bare litt sponsing fra boch til pusse maskiner og papir, og en malingsprodusent.

Link to post
Share on other sites

:seeya: Jeg er med!

 

NRK hadde garantert vært med, og da hadde alle leverandører Perlen hadde behøvd garantert vært med, så det er slettes ingen dum idè. :lol:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

14 dager i svenskeskjærgården "på gale sida" må jo være helt topp. Tviler på at jeg får den anledningen igjen noen gang.....

 

Østersjøsiden av Sverige er FANTASTISK fint. Har seilt fra rett på sørsiden av Stockholm til inngangen av Göta Kanal for noen år siden, og vil nesten gå så langt som å si at der er like fint der som det blide Sørland.

 

Lykke til med prosjektet! Håper jeg får komme bort en tur og inspisere om damen kommer til Grimstad!

 

Morten

Link to post
Share on other sites

en skikkelig guttetur på rosa ferge.

 

Høh,..ingen plass for en rosa styrmann altså :cryin:

 

Neida, jeg bare tuller nå. Enten er jeg på jobb eller ferie i det tidsrommet, men jammen hadde det vært moro å vært med på!

Det ser nesten ut for at Skjæløa må en tur til Grimstad igjen for å se vidunderet. Jeg mener,.. vi får jo ikke vite NOE her inne om den. Kun priviligerte fra nord i landet som får det ja. Hva med bare et bittelite bilde nå da Perlen? (Og bittelitt mer info? :wink: )

Link to post
Share on other sites

:seeya: Jeg er med!

 

NRK hadde garantert vært med, og da hadde alle leverandører Perlen hadde behøvd garantert vært med, så det er slettes ingen dum idè. :lol:

 

Sørlands sendingen vet iallefall om denne saken/tråden

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Moder`n med skuta til Perlen på dekk og en mengde med alt tenkelig utstyr og "remedier". 10 mann - 14 dager i tuslefart: N. Finland - Gøta Kanal - Grimstad med arbeidsferie. Sjøsetting ved ankomst Grimstad??? :lol:

Det hadde slått "Båtliv"-dokumentaren ned i støvlene. Og ikke minst hvor morsomt det hadde vært.....

 

OK...redigerer: Bruker her en lignende båt som "Moder`n" :wink:

Redigert av vikers (see edit history)

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Ang. dette med ferje...

Ligger det ikke en slik ferje på Aker Brygge som heter Stokkvågen?? Mener da det! Vet ikke hvem som eier den, men kanskje verdt noen telefoner. Dessuten vet jeg om en slik ferje som ligger på nettopp... Stokkvågen, i Nordland (kanskje litt lang tur rundt til finland, men dog). Mener at en Birger Bech vet noe om dette... 75 13 18 20, 948 44 823.

 

LODDA

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...