Jump to content

35 ble for lite. Hvor stor er en hytte på sjøen ?


lano2

Recommended Posts

Ja...gjerne det! Steike fin båt i alle fall så gratulerer med den. Var vel lavvann når du gikk under broa om det var når jeg traff deg så da kan det jo bli noen omveier fremover om du stadig går den ruten. Grei plass du hadde båten også i bukta rett før broa.

Link to post
Share on other sites

Vi burde kansje latt Lano få litt fred nå,

ikke viste han oss noen bilder av sin gamle båt (bortsett fra brosjyrebilder) og han har nok ikke kjøpt neoen båt nå heller.

 

Grunnen til at vi bør la han i fred nå er at han bør beskyttes mot seg selv - han greier tydeligvis ikke helt å vite når en bør slutte å fortelle eventyr.

Så vi - ved å holde liv i dette så "presser" vi mannen til å fortsette å fantasere.

 

 

:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
Spørsmålet er vel heller:

Er 43 fot stort nok til å fungere som hytte på sjøen ??

Alt er relativt, og det samme gjelder hytter på land. Noen må ha 120 kvadratmeter minimum, men andre synes 30 kvadratmeter er helt greit.

Jeg synes 43 fot er for stort. Min båt er 31 fot, og den fungerer greit for oss som hytte på sjøen. Har ingen konkrete planer eller ønsker om større båt, men hvis det skulle bli aktuelt noen gang kommer jeg til å holde meg godt under 40 fot.

 

Hvis man tenker båt som helårsbolig, ville jeg nok hatt noe rundt 45 fot, men ikke som hytte.

Link to post
Share on other sites

Hytte på sjøen kan være så mangt. Spørsmålet er hvor mye luksus og komfor vi ønsker og trenger for å kose oss.

Jeg er fornøyd med 27 fot lengde og 3 meter bredde. Komfor som kokeapparat, varmt/kaldt vann, dusj, kjøleskap,kjøleboks, toalett og soveplass til hele familien. Dette er hytte for meg. Hele familien er fornøyd og vi kan kose oss i flere dager/uker på sjøen :smiley:

Link to post
Share on other sites

Filosofen Arne Næss har vel uttrykt det slik; Det er ikke et spørsmål om hvordan man har det, derimot hvordan man tar det. Som en refleksjon til at det finnes mennesker med en livssituasjon langt under vårt nivå her i Norge, men som allikevel har stooor livsglede.

 

Således er ikke definisjonen på "hytte på sjøen" målbart i fot, derimot i gleden av opplevelsen.

 

 

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

Link to post
Share on other sites

  • 5 uker senere...
  • 1 år senere...
  • 1 år senere...
  • 2 år senere...
Guest Avmønstret#

Kjempeunderholdning :-)

 

Men noen spørsmål reiser seg. Fikk Lano til slutt bank av "Zug-Zug"? Nekter "ModerTore" fortsatt å gratulere Lano med ny båt eller tror han at Lano er Jens?

 

Siste kapittel i "Begjær og sjalusi- Lano kjøper båt" er neppe ferdig.

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Trist å høre, tråden burde ikke blitt dradd opp igjen da. Men ordtak som "høster som man sår", "ligger som man reder" "som man roper i skogen får man svar" osv er jo nærliggende å ta frem. Men å ta det så seriøst er jo veldig rart, ville ikke tatt det innover meg.

 

Pen båt. Må være kjekt å kunne gå for ordentlig kvalitet. :-)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...