Jump to content

35 ble for lite. Hvor stor er en hytte på sjøen ?


lano2

Recommended Posts

demo 43an :smiley:

 

 

Båten ankommer båsen en av de første helgene i mai. Trenger jo ikke fortelle hva slags båt.... Gunga Din har jo gjettet det for lenge siden.... :lol:

 

Tror nok ikke Gunga gjettet helt riktig nei. Fikk mail fra Mikael Reksander ved Regina verftet i dag.

Mailen lyder som følger:

 

Dear Mr .....................

Thank you for your e-mail.

The R 43 2007 demo is still available.

It’s a brand new Yacht that has still not been launched.

We are planning to use it for the outdoor boat shows 2007.

 

For this we are giving away all the extras on it.

 

We are asking 3 796 000 Sek excluding VAT for it.

Normal list price with the extras is 3 995 700 SEK excluding VAT.

 

By to days rate 1 Euro = 9,2 SEK.

 

I'm afraid that we don’t trade in boats but we can help you to advertise

it on our web cite.

 

The delivery time for a Regina af Vindö 43 is end of September 2007.

 

You are most welcome to visit us at our Boat yard in Sweden.

We are located one hour north of Gothenburg air port.

 

If you would like we can also arrange transport from the air port.

 

Please contact me again if you have any further questions.

 

Best regards

Regina af Vindö Yachts AB

 

Mikael Rexander

You are only as big as the dreams you dear to live------go for it------------

Link to post
Share on other sites

Skrev bare at Gunga Din hadde rett, ang. båttype . Skrev ikke at det gjalt demobåten.

 

Synd hvis du misforstod.... :wink:

 

 

Mulig jeg misforstod, men var ikke generell leveringstid noe lengre frem i tid. Så vidt jeg kunne se var det antydet september. Her er det vel noe som ikke stemmer, he, he...

Link to post
Share on other sites

Pronavia har heller ikke forstått internett. De har jo bare skannet katalogen og laget et flash-skript hvor du kan bla i brosjyra. Simpelt.

 

Hanse, Dufour og X-Yachts er eksempler på gode hjemmesider. Dufour sine sider er litt gamle og kunne trenge en oppfrisking, men de er oversiktlige.

Seilerhilsen fra Kosmix!

Logg og blogg: x79.blogspot.com

Twitter: Følg meg her!

 

explaining.gif

Link to post
Share on other sites

Har registret at de fleste store dyre båtene nesten alltid ligger på plassen sin i båthavnene uansett vær rundt om kring her i Østfold så jeg kan ikke skjønne hvorfor man bruker en slik formue på en båt som ikke blir brukt :confused:

Det er fordi det er så dyrt med full motorinnstalasjon at de kjøper båten kunn med strømagregat... og uten motor ligger den fint ved brygga

:lol:

 

Fryktelig mye teak å vaske....

teak.jpg

 

Sjekk dette teak arbeidet:

teak2.jpg

 

Det er slike som deg som jeg har lyst til å gi grisebank... Tanken på de teaktrærna som måtte bøte med livet for at du skal klage og syte at du må vaske og ta vare på det.... :boxing:

Nei skal du ha båt med mye teak så burde du i hvertfall være taknemelig, for at det fortsatt er folk som hogger ulovlig ned regnskogen...

Og ikke kom her å si at det er lovlig teak. Den delen av lovlig produsert teak er ikke nok til å dekke mer enn 1/4 del av etterspørselen...

 

Er klar over at jeg ikke skal sitere fullt sitat med bilder. men denne gangen klarte jeg ikke å la være..

Redigert av Zikk Zakk (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Plimsoll har helt rett. Teak er ikke evergreen slik regnskog er, det blir heller ikke regnskog av at diverse organisasjoner med uklare motiver påstår at det er det. Problemet er heller at de største teakeksportørene ikke akkurat er skinnende eksempler på demokrati og menneskerettigheter, og at kjøp av teak derfra gir penger til disse regimene.

Link to post
Share on other sites

Det er slike som deg som jeg har lyst til å gi grisebank... Tanken på de teaktrærna som måtte bøte med livet for at du skal klage og syte at du må vaske og ta vare på det.... :boxing:

Går det ann å være så misunnelig, dette tar kaka, ikke rart det blir krig i verden. :nono:

 

Nei, min gode Zikk Zakk, det er nok ikke teakdekk som er utslagsgivende for om regnskogen dør eller lever. Det er som peanøtter å regne, hadde du enda nevnt ordet møbler så kunne jeg være tilbørlig med å nedverdige meg til å være enig med deg. :lol:

 

Alle er ikke bare tilfreds med å sitte på plaststoler vet De :lol:

Redigert av Ingar (see edit history)

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Vi burde kansje latt Lano få litt fred nå,

ikke viste han oss noen bilder av sin gamle båt (bortsett fra brosjyrebilder) og han har nok ikke kjøpt neoen båt nå heller.

 

Grunnen til at vi bør la han i fred nå er at han bør beskyttes mot seg selv - han greier tydeligvis ikke helt å vite når en bør slutte å fortelle eventyr.

Så vi - ved å holde liv i dette så "presser" vi mannen til å fortsette å fantasere.

Link to post
Share on other sites

Det er slike som deg som jeg har lyst til å gi grisebank... Tanken på de teaktrærna som måtte bøte med livet for at du skal klage og syte at du må vaske og ta vare på det.... :boxing:

Takket være meg kom våren tidlig i år. :cool:

 

Ingen snakker CO2 i disse dager. Det hører høsten til. :lol:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...