Jump to content

35 ble for lite. Hvor stor er en hytte på sjøen ?


lano2

Recommended Posts

mange har vist alt for mye penger virker det som :smiley:

 

Hvor mye er alt for mye penger?

 

Har registret at de fleste store dyre båtene nesten alltid ligger på plassen sin i båthavnene uansett vær rundt om kring her i Østfold

 

En tvilsom sannhet dette vel Espen C

 

Er det bedre å ha en liten båt som ikke blir brukt?

 

Må man bruke båten hver dag om man ønsker å kjøpe stor båt?

 

Kan man velge å være ombord i båten uten å ta den fra kai hvis man har stor båt?

 

Jeg bare lurer litt, for dette er samtale emne uansettt hvilken havn jeg er i. "Dem bare ligger der. Har ikke råd til å bruke båten sin bla bla bla"

 

Kan det skyldes nordmenns medfødte evne til ikke å unne andre det de selv ikke har?

 

Ben Sin.

Link to post
Share on other sites

Hvor mye er alt for mye penger?

En tvilsom sannhet dette vel Espen C

 

Det er nok ikke det vi som er mye ute ser jo at de aldri blir brukt.

 

Er det bedre å ha en liten båt som ikke blir brukt?

 

Må vel være det vel hva er vitsen med å kaste bort mange mill på en båt som ikke blir brukt da kan man vel like godt ha en billig båt liggende eller leie seg en.

 

Må man bruke båten hver dag om man ønsker å kjøpe stor båt?

 

Nei men vi ser som sagt at de nesten aldri blir brukt! derfor mener jeg at mange har alt for mye penger til overs men det får jo være demmes sak.

 

Kan man velge å være ombord i båten uten å ta den fra kai hvis man har stor båt?

 

Det må man vel gjerne få lov til men de er ikke i båtene heller.

 

Jeg bare lurer litt, for dette er samtale emne uansettt hvilken havn jeg er i. "Dem bare ligger der. Har ikke råd til å bruke båten sin bla bla bla"

 

Kan det skyldes nordmenns medfødte evne til ikke å unne andre det de selv ikke har?

:confused:

Ben Sin.

Redigert av Espen C (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Kan det skyldes nordmenns medfødte evne til ikke å unne andre det de selv ikke har?

Jeg tror at det er svært mye i samfunnet som skyldes akkurat dette fenomenet. Motsatt, og kanskje osm en fremprovoserende faktor, har vi keiserens-nye-ting syndromet; der det er om å gjøre å HA diverse ting som skal SE UT eller VÆRE slik og slik ... uten tanke for om det er substans bakom.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Er jeg utrendy/tåpelig som valgte en 22' selv om økonomien åpnet for noe betydelig større? Deilig med motor som kan løftes på land for hånd, seil man kan heise helt alene uten vinsj og skrogareal lite nok til at bunnstoff kan påføres i løpet av én eneste ettermiddag. Stor nok til å ta med fire venner på overnatting, liten nok til at jeg kan seile helt alene om behovet skulle melde seg.

Tåpelig? Nei laaaangt i fra. Det høres ut som noe av det mest fornuftige som er sagt i denne tråden. Dersom det skulle være interresent å vite hva jeg EGENTLIG mener om dette så kan du lese DENNE tråden. Det er en seriøs tråd om det emnet du tar opp.

Dersom du tar deg tid til å lese hele denne tråden som er startet av lano2 så finner du ut at gjennomgangsmelodien her har et noe mer ironisk skjær over seg. (Men mange humoristiske innlegg, det er det... :yesnod: ). Seriøse innlegg her blir vel imidlertid mere som å kaste perler for svin eller noe sånt.... :lol:

You are only as big as the dreams you dear to live------go for it------------

Link to post
Share on other sites

Båten ankommer båsen en av de første helgene i mai. Trenger jo ikke fortelle hva slags båt.... Gunga Din har jo gjettet det for lenge siden.... :lol:

 

Alternativet for oss var å kjøpe hytte ved sjøen.... Dvs: Fjellhytte med kikkert-utsikt til sjøen.... som koster det samme. :lol:

Link to post
Share on other sites

Dersom det skulle være interresent å vite hva jeg EGENTLIG mener om dette så kan du lese DENNE tråden. Det er en seriøs tråd om det emnet du tar opp.

 

 

Trodde ikke du kunne skrive så seriøse innlegg. :nono: Leading Edge.... Jeg har jo blitt pepret fra din kant om hvor useriøs og mye tull jeg skriver på forumet..... :confused: ..om troverdigheten min osv.... Snakk om motsigelse ! :puke:

Link to post
Share on other sites

Trodde ikke du kunne skrive så seriøse innlegg. :nono: Leading Edge.... Jeg har jo blitt pepret fra din kant om hvor useriøs og mye tull jeg skriver på forumet..... :confused: ..om troverdigheten min osv.... Snakk om motsigelse ! :puke:

 

Joda jeg er egentlig en seriøs kar ser du :wink:

Når det gjelder useriøst så må du vel være enig i at endel av dine innlegg har vært litt useriøse f.eks når du var på din mest intense stripejakt.....

Som jeg har påpekt tidligere (i likhet med din psykolog) så er det måten du skriver og uttrykker deg på som gjør at mange oppfatter deg useriøs og dermed har litt vanskelig for å tro på det du skriver.

Mine ytringer i denne tråden må selvsagt ansees som ironiske og ses på bakgrunn av min skepsis til det du skriver, noe jeg tror de fleste oppfatter (dog kanskje ikke alle). Jeg har selvfølgelig ikke hatt hverken helikopter eller danskeferge :nonod:

Dersom man leser alt jeg har skrevet uten å ta hensyn til kontekst så vil jeg nok absolutt kunne oppfattes som selvmotsigende ja. Kontekst er viktig og smilies hjelper til med å formidle budskapet på en måte som skal hjelpe leseren til å forstå "kroppsspråket" som ligger bak.

 

R-43 er jo favoritten min..... Prøver å få kjerringa til å jobbe overtid, men hun nekter..... Sukk !

Kanskje en lottokupong i helga løser problemet med de 5,5 mill'ene...

Dette sitatet viser litt av det jeg sikter til dersom du har vanskelig for å se det. Her sier du at du prøver å få kona til å jobbe overtid for å få råd til å kjøpe en R43 men at en lottogevinst er det som kan løse saken. Nå sier du at du giftet deg med ei som hadde mye penger derfor har du råd til en R43. For de fleste av oss så høres det litt selvmotsigende ut men det kan jo være en naturlig forklaring på det selvsagt.

Det inntrykket du gir her på forumet dannes imidlertid utelukkende av det du skriver. Bakenforliggende ting kan være selvsagt for deg men for oss som leser vil de være totalt ukjente.

 

Jeg har overhodet ikke noe formening om eller interesse av hvor mye eller lite penger du bruker på båt eller hvor stor båten bør være. Min holdning på dette området kommer som kjent fram i DENNE TRÅDEN. Det som gjør at jeg finner denne tråden interesant er måten du formidelr budskapet på, uten nevneverdig troverdighet og med en nedlatende holdning overfor de som har andre båter enn de du synes er bra. Jeg håper ikke det gjenspeiler din egentlige holdning eller var din intensjon med innleggene.

 

Ellers så håper jeg ikke du er sur selv om jeg har hjulpet deg å holde denne tråden ved like. "No hard feelings" som de sier i Sauda. Dersom vi fortsatt er på talefot så stikker jeg som sagt gjerne ned og tar båten i øyensyn når du er klar for det. Har som sagt aldri sett disse båtene på nært hold.

 

PS! Dette er et seriøst inlegg (tenkte det var best å si det) :flag_sw:

You are only as big as the dreams you dear to live------go for it------------

Link to post
Share on other sites

:lol::lol: Hard feelings jeg nei. Jeg som har invitert deg ned i "liksom" båten. :lol: Håper jo du kommer. Forresten .... :blush: Er det du som er psykologen min...?

 

Du har mange gode poeng, og det er jo det som gjør dette forumet så gøy. :cheers: Håper du kommer i mai mnd, når jeg skal bære ombord alle Haze batteriene. Kunne trenge noen med store armer da. Skal forresten bestile MAstervolt BTM-III i morgen fra Staubo..... Glemte å få det installert, og du vet jo hvordan Orust verft tar seg betalt... :smash:

Link to post
Share on other sites

Javel lano2, har du fått noe leveringsdato på 5 millioners båten? Ser at du fortsatt står som skipper skuteløs i signaturen og det blir vel litt feil!!

 

 

Er man ikke skuteløs helt frem til leveringsdato ? :confused:

 

 

Båten ankommer båsen en av de første helgene i mai.

 

Ser at du i avartaren din Lano2 har oppført Regina43, så nå er ihvertfall jeg :confused: , men det er ikke noe nytt! :wink:

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Ka du lurer på ?

 

Ja, for eksempel på om det allerede er "en av de første helgene i mai"? :rolleyes:

 

Forøvrig synes jeg det er en dritlekker båt som jeg absolutt unner deg å få låne av kona! :wink: Hils henne og gratuler med ny båt!

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Takk Mouche , du er forresten en søt liten :smiley: hund !

 

Ja, det blir hverfall levering før 17.mai . Kanskje kommer det noen bilder fra jomfruturen. :cool:

 

Gratulerer så mye Lano, dette blir spennende tenker jeg.

 

Når det gjelder Mouche er jeg litt usikker på om det er en ekte hund eller en leketøys hund på bildet :lol::lol::lol:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Når det gjelder Mouche er jeg litt usikker på om det er en ekte hund eller en leketøys hund på bildet :lol::lol::lol:

 

På bildet var hun 10 uker, nå er hun 13 måneder, men blitt for stor til å passe inn i den lille rammen som er tilgjengelig i avartaren! :wink: Hun er forresten en ekte blondine, men drikker ikke cognac og røker ikke cigarer! Med andre ord en veloppdragen hun-hund.

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...