Jump to content

35 ble for lite. Hvor stor er en hytte på sjøen ?


lano2

Recommended Posts

Da er handelen gjort !

 

Dere kan begynne å glede dere til en ny tråd: "Hjemme hos lano2" tråden ! :lol:

Vet ikke når levering skjer, men en gang i mai ble antydet.

Hva slags båt.... Det blir jo foreløpig en hemmelighet. :smiley:

 

Ellers så flirer jeg litt av alle her som ikke tror et ord av hva jeg sier. Skal bli gøy hvis Ingar kan ta turen fra Søgne og lage en ekte Se&Hør reportasje . :lol:

Gratulerer med ny båt, lano2 men hvorfor holde det hemmelig?

:sailing:

Link to post
Share on other sites

Tar oppdraget...men ble jo bomtur til havna ved bankebrua sist jeg skulle spane på Lano-skuten så må nok ha innvilget audiens på forhånd. Kan dog se ut til at jeg havner i Søgne med egen båt grunnet båtplassmangelen i Mandal. Men skal holde øynene åpne likevel.

Link to post
Share on other sites

Leading eagle

 

Hvor lang leveringstid er det på båten din. ?. Hvar det mye utstyr, eller måtte du legge til en del.

 

Ellers er vi spent Lano

Å leveringstid er ikke noe på problem på disse båtene. Den som skriker høyest får først vettu :wink: Var levert i løpet av et minutts tid tenker jeg, med alt nødvendig utstyr fra autopilot til spilleautomater :cool:

 

 

Ellers så flirer jeg litt av alle her som ikke tror et ord av hva jeg sier. Skal bli gøy hvis Ingar kan ta turen fra Søgne og lage en ekte Se&Hør reportasje . :lol:

Ja du må jo gjerne flire lano2. Det gjør jeg også. Denne tråden har faktisk gitt meg god underholdning i ledige stunder de siste dagene så der leverer du iallefall varene! Når det gjelder din troverdighet så virker det på meg som om ca.99% av de som skriver i denne tråden egentlig ikke tror på deg.

De aller fleste ville da stille seg selv spørsmålet er det meg det er noe galt med? (måten jeg skriver på, legger frem ting på, konsistensen i det jeg skriver etc.) eller er det alle de andre 200+ personene som er gale?? Om du ikke har reflektert på det selv så foreslår jeg at du tar en prat med psykologen din om det neste gang dere treffes!

 

Lykke til med nybåten. Gleder meg til å se den i havna :cryin:

Redigert av Leading Edge (see edit history)

You are only as big as the dreams you dear to live------go for it------------

Link to post
Share on other sites

Blir jo artig å få sett hvordan båt du skaffer deg nå...

 

Hvis budsjettet var på rundt 5 mill så må du jo få noe skikkelig heftig no...

Du kan vell si noe om hvor stor og hvorfor du valgte denne båten? det kan du klare uten å si hvaslags båt du har kjøpt...

Link to post
Share on other sites

Jeg jobber like fort som Statens Veivesen. :lol: 4 dager er vel nok til å sprenge ut en tunnel ? :lol:

 

Det er nok ikke 4 dager siden vi begynte å vurdere båtmerker... :eek: Det finnes ikke en båtmesse i Europa vi ikke har vært på ....

Men for de som kun kjenner til Lillestrøm, så hadde vel 4 dager vært nok. Da er jo valget enklere: Bavaria, Beneteau, Jeanneau , Dufour eller Hanse ... :lol:

Link to post
Share on other sites

Javel lano2, har du fått noe leveringsdato på 5 millioners båten? Ser at du fortsatt står som skipper skuteløs i signaturen og det blir vel litt feil!!

Synes det blir litt misvisende å kalle seg skipper skuteløs når man har ny båt til 5 mill.

Jeg og Sebaldus stikker ned og tar en titt når du får plassert den i fortøyningen i mai. Skal bli gøy å se en skikkelig båt når man bare har sånn tysk jallabåt selv :wink:

You are only as big as the dreams you dear to live------go for it------------

Link to post
Share on other sites

Nja, nå var det vel ikke først og fremst champagnen som opptok meg mest men det å se nærmere på en av disse svenske kvalitetsbåtene som er så mye omtalt her på forumet. Har igrunnen aldri vært ombord i noen nye av disse. Har kun seilt en Ketchrigget 42" Halberg Rassy eid av en normann i Sydney men den var vel rundt 85 modell eller noe sånt. Er litt interesert i å prøve å fastslå ved selvsyn om en slik båt kan være verdt 3,5 mill. mer enn en Bavaria av samme størrelse eller om det bare er eierne som "lar seg lure" til å betale for mye på samme måte som de som kjøper seg moteklær. (Dette kan det bli en diskusjon utav.....)

You are only as big as the dreams you dear to live------go for it------------

Link to post
Share on other sites

jaaaaa..... Jeg er spent jeg også - I og med at det er blitt litt fronter her.. Så finner jeg det litt underlig at Lano2 ikke kan publisere hva slags båt det er snakk om og når den skal leveres. Det hadde jo øket kredibiliteten noe....

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Er jeg utrendy/tåpelig som valgte en 22' selv om økonomien åpnet for noe betydelig større? Deilig med motor som kan løftes på land for hånd, seil man kan heise helt alene uten vinsj og skrogareal lite nok til at bunnstoff kan påføres i løpet av én eneste ettermiddag. Stor nok til å ta med fire venner på overnatting, liten nok til at jeg kan seile helt alene om behovet skulle melde seg.

Link to post
Share on other sites

Man må vel nesten spørre seg selv hvor mye penger man har lyst til å legge i en båt som kanskje bare blir brukt noen uker eller dager i året :rolleyes: ,

men har man 5 Mill til overs så hvorfor ikke mange har vist alt for mye penger virker det som :smiley:

Har registret at de fleste store dyre båtene nesten alltid ligger på plassen sin i båthavnene uansett vær rundt om kring her i Østfold så jeg kan ikke skjønne hvorfor man bruker en slik formue på en båt som ikke blir brukt :confused:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...