Jump to content

Hvilket navn har båten?


KJETIL_G

Recommended Posts

ARIEL - det var navnet da vi kjøpte den og det synes barna er pent - så da så....

 

- Du får ikke assosiasjoer til ødelagt rødvin da?

 

Okkesom, båten vår fikk navnet S T J E R N A.

Syntes det passet godt både med båt-typen og vårt "emosjonelle" forhold til båten.

 

Morty

Mvh Morty

Link to post
Share on other sites

Båten - en Fjord 880 gikk i en kort peiode som utleiebåt i Adriaterhavet - (fra Fjord`s glansperiode) og hadde navnet KALIMERA når jeg kjøpte den. Navnet har jeg selvsagt beholdt.

 

Av de bedre navn jeg ellers har sett:

Eier av en seilbåt som het Claus og seilte litt regattaer døpte båten "Klausdroforbi". :flag:

Den mange kanskje best kjenner seg igjen i het "Bankensin" :yesnod:

BONITA I

Link to post
Share on other sites

Forige båt hadde navnet FRi . Dette står også på VHF regestreringen på dagens båt, men den går bare som RØDHETTE . så.......................

Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater.

I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone.

– H. L. Mencken

 

Link to post
Share on other sites

De fleste reklamebyrå lager de til deg i den størrelse, font og farge du vil. Koster ikke stort heller, noen hundrelapper men det avhenger jo selvsagt av størrelse og antall.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Klistremerker kan bestilles på nett her www.profila.no , her er et hav av fonter og endel farger og de er lynkjappe , anbefales.

 

Kalte forøvrig båten vår for "Turian" forde me reise møje på tur i an . Ikkje så fint kanskje men me komkje på noge bere.

 

Et vennepar hadde tidligere en snekke som hette " Turina " hu var jo litt mer feminin enn vår halvplaner .

Link to post
Share on other sites

Junior i familierederiet (som i virkeligheten er både sjefsreder og førstekaptein) ble SÅ fascinert av fiskebåten "Nanny" i Torekov i Sverige, da han var 2 1/2 år og med som turistpassasjer fra Torekov til Hallands Väderö.

 

Faktisk så fascinert at vi måtte stå over flere turer som ble seilt av andre lokale størrelser som "Wrenen" f.eks., for han SKULLE reise med "fiskebåten Nanny". Senere har vi vært i Torekov flere ganger og bl.a. hilst på Nanny, som i mellomtiden har hett bl.a. "Nannie", før hun nå fremstår forholdsvis nypusset og vakker som "Nanny av Torekov". (Hele historien om henne kan leses på www.skärgårdsbåtar.se.)

 

Så når vi skal gi fritidssjarken vår navn snart, spørs det om ikke "Nanny" blir navnet, evt. "Nanny av Ormelet" etter hjemmehavnen.

 

Hilsen Gompe

 

Bildet viser skuta nystoffet og skrogmalt på vei til vanns nå i sommer (beklager mobiltelefonbildekvaliteten):

 

Dine bilder:

https://baatplassen.no/bildearkiv/8/8652/utheisjul0...de_redigert.jpg

Redigert av Gompe (see edit history)

En av mange upåaktet naturlov er Plastloven: "§1. All plast blir før eller senere sprø og sprekker. §2. Loven gjelder uansett plasttype og gjenstand."

Link to post
Share on other sites

Båten min het MARIT da jeg kjøpte den. Pent navn, men kona til han som eier båten ved siden av meg i havna heter Marit. Siden dette kunne bli noe vanskelig å forklare ble jeg nødt til å bytte navn (selv om det vistnok skal bety ulykke å skifte navn på båt, men ulykken hadde nok blitt større om han store fyren i sidebåsen hadde sett navnet :boxing: ). Overlot til min datter å finne navn. Hun er 8 år og da ble det ARIEL. Tror nok det er Norges vanligste båtnavn, men jeg synes det er et fint og passende navn :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Ma Rex 1

 

Godt nok da vi ellers sier "skal vi ta en tur i Marexen..

Litt fantasiløst men..

 

Fineste båtnavnet jeg har sett er vel "Ursjekta"

På en Fin tresjekte i Grimstad havn, eies visstnok av en svenske også :smiley:

Før skjønte jeg ingenting - nå skjønner jeg ikke det heller

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...