Espen Svart 16.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2007 Nå hvordan ligger du an? Bare 2 dager igjen til sjøsetting.. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 16.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2007 Ja og rattet er jo kommet frem til stavanger ser jeg så da får du vel hentet det på fredan Pusset og lakket på kvelden og lørdag så er det klart til montering på søndag Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Sleipner93 Svart 17.Mai.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2007 Blir sjøsetting imorgen når jeg kommer hjem fra skolen. Tja, trenger jo ikke rattet til å kjøre båten men må jo få hentet det! Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 17.Mai.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2007 Blir sjøsetting imorgen når jeg kommer hjem fra skolen. Tja, trenger jo ikke rattet til å kjøre båten men må jo få hentet det! Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 17.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2007 Ja ser at du kan hente det på COOP PRIX, Hana Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Seilaren Svart 17.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2007 Ja ser at du kan hente det på COOP PRIX, Hana Da kan jeg med sikkerhet si at det er feil... Sleipner93 sitt lokale postkontor er COOP prix på Hinna. Posten kan fort ta feil av Hana og Hinna. Det har skjedd flere ganger før, men hvis du gir beskjed til posten Sleipner93, så ordner de det.. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Sleipner93 Svart 18.Mai.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2007 Tja det var nok bare Jon-Kåre som skrev feil ettersom den lå der idag og rattet er hentet. Sjøsettingen skjer klokken 6 som ble litt sent ettersom planen var rundt 2. Men kranføreren hadde ikke tid før. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 18.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2007 Smør med deg stooooor nistepakke, og forbered deg på en natt som lensevakt Har sittet noen slike netter gjennom åra, men det er jo litt av sjarmen Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 18.Mai.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2007 Båten er på vannet :flag: Det gikk forholdsvis greit. Selvfølgelig lekkte det litt også var det 2 plasser mellom bordgangene det fosset vann inn. Dette ordnet vi med litt "drev" som vi banka imellom. Ellers tror jeg at det går med 12v pumpene mine men har forsikret oss med at den henger i kranen og har en 220v pumpe. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 18.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2007 Høres bra ut, og gratulerer med sjøsetting. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 18.Mai.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2007 Må bukke å takke. Men du har jo byttet avatar bilde! Kjenner deg såvidt igjenn jeg :lol: Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 18.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2007 hvordan står det til med båten nå? Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Sleipner93 Svart 18.Mai.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2007 Var borte i båten rundt 21:00 tia og så. Det lekker fortsatt men tror de 12v pumpene hadde klart å holdt vannet ute men som forsikring idag henger den i krana og har den store pumpa på. Håper det blir så noen lunde tett imorgen. Reiser bort om morgenen og ser! Kommer bilder imorgen også! Sitér dette innlegget Link to post
Sinten Svart 18.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2007 Ikkje verst, gratulerer med sjøsetting Skal sei du setter press på oss andre no, eller kva seier du bastard? Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Seilaren Svart 19.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2007 I dag har jeg vert og besøkt Sleipner 93 og båten hans! Det ser ut til å bli en flott båt dette her! Se hvor fint skroget er blitt! Sjefen sjøl sitte å passe på båten. (Han har faktisk klippt seg og.. ) Lensepumpene fikk hvile mens jeg var på besøk! Dette kommer til å bli en perle i Ryfylket Håper vi treffes igjen på en øy i Ryfyket snart Slipner93! Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Sleipner93 Svart 19.Mai.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2007 Flott med litt besøk På bildene har vi bare lagt noen plater nedi som foreløpig dørk når vi arbeida, dørkene ligger i kjelleren klare til å bli malte! Sitér dette innlegget Link to post
Espen Svart 19.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2007 Gratulerer med sjøsetting.. Ser vel kanskje du tøffer forbi Hellesøy en dag i sommer også? Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 20.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2007 Kult at du er på vannet! om noen år kan du få deg VHF radio det må du jo ha! nå blir det vel overnattingsturer Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Sleipner93 Svart 20.Mai.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2007 Har primet dørkene nå. Skal kanskje få malt de imorgen. Må vel snart begynne å ta bilder igjen også jah! :rolleyes: :lol: Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 21.Mai.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2007 Var i båten idag og gjorde litt. Malte et til strøk på "styrehuset" og fikk montert nytt eksosrør. Det gamle var jo oppspist av rust nede i bøyen. Brukte litt deler av det gamle som flensen og slikt. Siden nytt røyr var montert klarte jeg ikke vente lenger! Motoren måtte bli startet igjenn og lyden måtte bli hørt !! Etter 4 startsigaretter startet motoren og sveiv på tomgang. Lot den svive i noen minutter før jeg stoppet den. Prøvde også og sette den i gir og den gikk framover også! Så imorgen blir vel jomfruturen visst jeg får nye skruer til rorkulten! (Noe som min far garantert får fatt i på jobben.) Så da skal jeg LOVE å ta bilder. Glemte det selvfølgelig idag :cryin: :headbang: Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 21.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2007 Jomfrutur ja... Kansje jeg må komme og kjøre følgebåt når.. "kremt" hvis motoren stopper Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Jon-Kåre Svart 21.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2007 Har du fått lakket rattet Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Sleipner93 Svart 22.Mai.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2007 Hei Jon-Kåre. Rattet blir nok et langtids prosjekt. Ratt er ikke det første som må på båten. Bruker jo som regel rorkulten tenker jeg. Men hvordan er det med rattet, må jeg olje det eller lakker jeg bare rett på? Sitér dette innlegget Link to post
kritrov Svart 22.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2007 hei har du fått kjørt med båten nå da? Kristoffer Sitér dette innlegget Link to post
vivvi Svart 22.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2007 Godt å se at båten har kommet i sitt rette element!!! Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.