Jump to content

Hilmar II til tjeneste.


At-le

Recommended Posts

Det er hyggelig å kunne gratulere deg med dagen.

 

Så deg nylig i Sandspollen md ny BP-vimpel i masta.

 

Ble også imponert over hvor bra du manøvrerte Hilmar II da du la til ved siden av Astor.

 

Antar at du har rett aksel - og verken baug- eller akterthruster.

 

Jeg synes det var fint sig i båten.

 

Har du noen ide om hva som er vekta til båten?

 

Slepebøylen var skikkelig dimensjonert.

 

Det kan jo være at du får noen slepeoppdrag til hytteeierne på enkelte av øyene i området litt sørover.

 

Hørte nylig at det ble benyttet helikopter for frakt av møbler til hytter på øyer uten veiforbindelse. Kanskje du gjør det noe rimeligere?

Link to post
Share on other sites

Må i likhet med alle andre bøye meg i støvet for denne unge entusiasten.

Dette er virkelig en jobb det står respekt av.

 

Tror vi har en verdig kandidat til årets Båtplassen medlem her, eller hva sier dere???

 

 

Og forresten: gratulerer med dagen!! :flag:

Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk

Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel

Link to post
Share on other sites

Flere bilder av taubåten Hilmar 2 av Drøbak.

 

hilmar_7.jpg

Hilmar 2 klar for nye oppdrag.

 

hilmar_6.jpg

Taubåtskipperen ved roret. I dag fyller Hilmar 15 år.

:flag:

 

 

hilmar_8.jpg

Hilmar2 har en ensylidret 8 hk. Yanmar, med en herlig dunk-dunk lyd.

 

 

hilmar_9.jpg

Her forhaler Hilmar fra Astor etter endt besøk i San Polè.

 

hilmar_10.jpg

Hilmar 2 slik vi vil treffe den vesle taubåten i Drøbakomådet i sommer. Nå med en flott Baatplassenvimpel i masta.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med dagen Hilmar :flag:

 

Mulig det er nevnt før men...

Hvor stor er båten?

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Hillmar!

Detta er noe av det tøffeste jeg har sett. du må bare komme over til Hortenstreffet så slepebåten kan beskues på nært hold.

 

 

Og selvfølgelig: Gratulere så mye med dagen :flag::flag::flag:

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Jeg er også en av mange som er grundig "tatt ved nesen" og lurt både på str og alder på henholdsvis farkost/skipper.

 

Jeg antok Hilmar II var større fartøy, og må nok noe bekjemmet berette om at jeg utvekslet IM med denne Hilmar i forbindelse med mulig/eventuell slep av mitt tidligere mye omtalte slepeoppdrag fra Oulu til Grimstad.

 

Denne unge Hilmar fortalte meg per IM at farkosten nok ikke var så stor, og "ikke i slik tjeneste", og når jeg nå ser bildene må jeg innrømme total flause fra min side.

 

Jeg blir også så til de grader imponert over denne ungdommen (samt så utrolig mange flere unge BP medlemmer her for tiden) med det pågangsmot som utvises, samt tydlige flotte evner til manøvrering.

 

Jeg håper flere slike farkoster og fantasifulle prosjekter settes i verk i fremtiden.

 

Denne tråden er nemlig noe av det flotteste jeg har lest på så utrolig lang tid her på Baatplassen. Jeg synes det er alt for langt mellom trådene hvor ekte båtglede vises, for det er det nemlig her!

 

Lykke til Hilmar I, håper å treffe deg en gang vi er østover med båten, ser jeg deg stopper jeg gjerne for å studere detaljene på skuta di!

Link to post
Share on other sites

Flere bilder av Hilmar 2, veslebroren Eilif 1 og far sjøl med den store båten Gylteskjær.

 

hilmar_20.jpg

Det ber et fint syn når hele familien sklir inn i Sandspollen. Vesle Eilif 1 svinser hit og dit mens Gylteskjær og Hilmar 2 har stø kurs.

 

hilmar_21.jpg

Unge Eilif har skipperlua godt plantet på hodet. Ingen tvil hvem som er skipper her. Storebror Hilmar passer på i bakgrunnen.

 

hilmar_22.jpg

Hilmar har bå tatt VHF-serfetikat. Egen konsensjon og VHF med DSC er allerede innstallert. Her går det i korrekte prosedyrer. Han er å treffe på K-16 og K-77. Den siste er jo etter vært blitt en offisiell BP-kanal i Indre Oslofjord.

 

hilmar_23.jpg

 

hilmar_24.jpg

Riktig lanterneføring. Ingen slurv her i gården.

 

hilmar_25.jpg

Både Eilif 1 og Hilmar 2 har lyskaster på taket. Eilif har i tillegg radarboksen klar.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

:lol: Herlige bilder!

 

Dette må kalles en båtfrelst familie. :sailing:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Herlig tråd, herlige bilder, herlige unge båt-entusiaster! :flag:

Må bare innrømme at øyekroken blir litt fuktig her jeg sitter, men så er jeg vel i ferd med å bli en gammal, sentimental gubbe jeg da, over 50 og alt. Ikke har jeg båt sjøl for tida heller ... :sad:

 

Men fin trøst å lese her ... :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...