Jump to content

Hilmar II til tjeneste.


At-le

Recommended Posts

Er opptatt i år desverre! :diving:
Og jeg som hadde gledet meg til å hilse på deg og se båten din i virkeligheten :confused:

 

 

Da sattser vi på neste år. Kansje jeg også kan komme meg til Horten da... :cheers:

Selv om jeg ikke liker meg på østlandet.. :rolleyes:

Da har du nok noe å lære :cool:

Velkommen skal du være :cheers: obs brus i glasset :wink:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Seilaren, du blander korta når du snakker om Østlandet. Av dine skriblerier både på dette og andre fora så er det folk og fe rundt hovedstaten som rir deg. Østlandet er litt mere en BP og DF registrerte biler og kikker du litt på hva de lokale driver og krangler om her på Østlandet så vil du få deg en glis. Tjømlinger slenger seg i lianer. Særepingene ække helt gode. Hvasslendinger er klin kokos, det sies at sinnsykdom pga innavl var et større problem der enn i den innereste mørke Vestlandskrok. Er du så dum at du gifter deg med ei dame fra rundt Oslo gryta da er du ikke god. Byfrøkener liker å sole seg må vite !! Fysj og fysj. Onsinger er no ordentlig pakk. De fisker havet tommere enn selv det den største Sunnmørske fabrikk tråler kan få til. Horten er et høl langs E 18 og i Holmestrand er det bare fylliker. Damene i Sandefjord er lette på tråden. Mossingene lukter særs vondt. Og de fra Hvaler og Fredrikstad tenker bare på lange flate ballær på vingane. Mangfoldet er stort og det er stort sett greie folk sier Ørnhild som er en utvandret VestlandsGnom. Det som er ille er at bygdeorginalene er borte stort sett, det var krydder å møte og snakke med de. Og egentlig så er badegjestene ålreite dyr de også. :flag:

Link to post
Share on other sites

:rolleyes: Ka svare eg nå.. :lol:

Det finnes nok mange snille østlendinger rund omkring også. Møtte faktisk en med skart dialket som virket hyggelig for noen dager siden.. :lol:

Det er mye prinsipper jeg holder på, nesten alle jeg krangler med er av en eller annen merkelig grunn østlendinger. Spesielt folk fra Tønsberg... :puke:

Jeg tror det har noe med holdningene å gjøre, østlendinger er alvorlige og tar det meste seiøst. "Me Siddisar" e litt mer lause og seie -jaja så sånn e det. Nesten uansett hva som skjer.

Jeg liker å ha en ironisk holdning til hele livet... :wink: En annen ting er at østlendinger alltid skal være best i alt. Jeg er trener i seiling, mitt mål er å lære barna det teknisk grunnleggene for seiling og få frem det sisiale i stor grad. For meg betyr det ikke noe om de seiler fortest, men at de har det gøy og finner ut at det det går ann å komme seg frem effektift hved hjelp av naturens egne krefter. Dette har kun 1 forelder vert uenig i, og han var selvsagt fra Tønsberg og visste alt.

 

Å så mister Stavanger goder og rettigheter stadig vekk. Alt fra sykehus, hermetikk, sild, barneteateret, olje mm har østlendingene forsøkt å ta fra oss :nono:

Jeg tror dere er litt misunnelige :wink:

Redigert av Seilaren (see edit history)

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Å så mister Stavanger goder og rettigheter stadig vekk. Alt fra sykehus, hermetikk, sild, barneteateret, olje mm har østlendingene forsøkt å ta fra oss :nono:

Jeg tror dere er litt misunnelige :wink:

Så sporer vi fra tråden her. Men ingen har fremdeles kommentert de skikkelige argumentene mine.. :smash:

 

Jeg kommer fra øst i Østfold, født og oppvokst på "øssia"(østsiden) ved Fredrikstad, så jeg antar jeg kan kalle meg østlending :smash:

 

Så vi østlendingene vil ta fra dere alle de syke(legge ned sykehusene),ta fra dere alle barna (ikke lenger behov for barneteater) og flytte oljen til Oslofjorden. Hvis dette er de gode argumentene for at du missliker østlendinger forstår jeg hvorfor ingen har kommentert argumentene dine. For hva sier man egetlig til slikt.... :rolleyes:

 

At 2 personer fra Tønsberg er representative for halve norges befolkning er selvsagt korrekt. Så det er nok best at du holder deg i Rogaland sammen med de andre sildepusherne og skallegnagerne. Slik sett sikrer man at IQ-nivået opprettholdes på begge sider av vannskillet. Vi er som du selv sier best i alt, men kan til tider være litt ironiske... :wink:

Link to post
Share on other sites

Seilaren: Hadde du utalt deg slik som du gjør mot ett annet folkeslag hadde du vært rasist. Har selv bodd i Stavanger, ett år på Storhaug. Hadde det kjempeflott! Men... hvis alt "E så jysla kjekt" i Stavanger, hvorfor flykter da så mange rogalendinger til Sirdal, Knaben, Feda, Lyngdal, Farsund osv.. Hver eneste helg??

 

Alf Kåre

Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...