Jump to content

ekstrem treg motor reparasjon


catano

Recommended Posts

enig , god service ved problemer betyr alt synes jeg.. derfor kjøper jeg mye av wurth , de bytter \reparerer varen uten diskusjon. og betaler gjerne litt ekstra for slik service..privar\te elektriske artikler kjøper jeg på den lokale sjappa til noe overpris. for erfaringen med elkjøp og expert vedrørende reklamasjoner er ikke bra.. men en ting er kunder som vil ha det de har krav på og bittelitt til , værre er det med de som forlanger alt , for ingenting . (hvis du forstår ) jeg jobber gjerne kvelder for en ok kunde som viser at han setter pris på ekstraservicen , men for kunder som "krever" at man skjal stå overtid med et problem de har på bilen , og i tillegg klager sin nød for de trenger bilen såå mye og synes den (altid riktige. jeg smører aldri på ) prisen ble dyr. ikke gøy å yte mye ekstraservice til en kunde som alikevel ikke virker fornøyd , når han henter bilen..

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Det har jeg stor forståelse for Hifo

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

ikke gøy å yte mye ekstraservice til en kunde som alikevel ikke virker fornøyd , når han henter bilen..

Hør, hør... Vi bruker også samme underleverandører hele tiden fordi da har jeg gode relasjoner å trekke på hvis noe går galt.

Jobber med service selv og tråkker til når ting går til hel*** for de gode kundene jeg har hatt en evighet. For de som kjøper stæsjet sitt andre steder, kun ringer når sakene står i syv stein og i etterkant synes det blir for dyrt.. Vel, min prioritering der er relativt lett å gjøre :-)

 

Vi som bedrift må leve for å lønne ansatte, betale skatter/avgifter/OTP m.m. Et eller annet sted må dette komme fra og det er (heldigvis) de fleste kunder inneforstått med. Jeg er heldig og betjener bedriftsmarkedet hvor det er forståelse for dette. Privatmarkedet er etterhvert blitt grøss og gru med forlangende som langt overstiger vanlig høflighet.

 

Joda310

Redigert av Joda310 (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Veldig menneskelig holdning det, men det blir ikke konkurransefortrinn av slikt. De som også opprtrer profesjonelt og hyggelig også overfor "vriompeisene" vil i mange tilfeller oppleve at også de blir lettere å ha med å gjøre - som igjen kan utvikles til gode og langsiktige relasjoner. Dette er ganske grunnleggende sosialpsykologi.

Link to post
Share on other sites

Etter mange år med jobb hvor jeg hadde kunde kontakt finner jeg denne tråden noe underlig.

Her har vi en kunde som mener seg dårlig behandlet. Det er en ærlig sak å mene det. Vi har på den andre siden et verksted som mener at de har en vanskelig kunde.

Det er et gammelt ordtak innenfor salg som sier at "kunden har alltid rett". Det er desverre ikke sannheten, men kunden "tror han alltid har rett". For de som driver med salg er det viktig å opprettholde denne illusjonen. Jeg har full forståelse for at verkstedet ba kunden om å ryke å reise, men hvor smart det var er annen historie. Og særlig når man legger det ut på et forum som består av målgruppen av kunder. Jeg synes det var godt gjort av bedriften å gi et tilsvar på anklagene, men jeg synes verkstedet er noe usaklig i sitt tilsvar. De burde gitt et mer diplomatisk inntrykk av at "kunden tror han alltid har rett"

Hvem som har rett , og hvem som har feil i denne saken har jeg ikke noen formening om, men når to parter blir uenig og vi sitter igjen med to versjoner av saken, er sannheten ofte en plass midt i mellom.

 

Det er en kjennsgjerning at båtbransjen gjør det godt for tiden, men alle som har levd en stund vet at det ikke vil vare. Jeg er såpass gammel at jeg husker 80 tallet. Bil og båtsalget gikk så det grein, men det ble en bråstopp. Og som vi alle vet: det er ikke farten som dreper, det bråstoppen.

Jeg kommer nok aldri til å benytte meg av firmaet som er omtalt i denne tråden, men det er mer av geografiske årsaker. Om jeg hadde vært i den situasjonen at jeg hadde hatt anledning til å bruke de, så ville kanskje saken ha vært noe anderledes..

 

Jeg har en kompis som bestemte seg for å boikotte Frankrike da de prøvesprengte en atombombe på 90 tallet. Men hva med cognacen da spurte jeg. Etter å ha blitt noe betenkt svarte han meg: Vi trenger ikke være fanatisk.....

Link to post
Share on other sites

Veldig menneskelig holdning det, men det blir ikke konkurransefortrinn av slikt.

Jo, det blir det. Grunnen er at ved å ta vare på kundene som man allerede er så heldig å ha, blir de trofaste kunder... Kanskje i 20 år! Det er mye lettere å betjene kunder man har et forhold til og yte ekstra der. Disse igjen sørger for gratis markedsføring over tid. Dette tar tid, men er en god måte å gjøre det på. Å bruke mye ressurser på en "vriompeis" ganger ingen når jeg kan betjene kanskje 2-3 andre allerede gode relasjoner. Apropos:Marinaen i Havstensund betjener alltid fastboende før "droppin" kunder. Den prioriteringen sørger for livsgrunnlag for den butikken hele året.

 

dette blir en litt avsporing i forhold til trådnavnet. Send meg gjerne en IM eller start en ny tråd kanskje?

Joda310

Redigert av Joda310 (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Viser til Catano sitt siste innlegg der han er forundret over at verkstedet har gitt tilsvar i forumet.

Etter det vi kan se av hans innlegg 19/08/07 skriver han ”jeg gleder meg faktisk til et evt. svar fra verkstedet.” Så nevneverdig forundret bør han da ikke være.

 

Vi vil beklage bruk av navn, men vi regnet med at dette var ok da vi var blitt nevnt både med firmanavn og personnavn tidligere innlegg fra Catano. For øvrig har vi observert andre steder i forumet at Catano ligger ute med både bilde av seg selv og med sitt mobilnummer og det er jo en smal sak å finne identiteten.

 

Vedr. svarte penger har vi ikke påstått at vedkommende driver med dette – jeg bare stilte et spørsmål. Føler Catano seg truffet beklages dette.

 

Når det gjelder Catano sin påstand om at han selv har måttet fikse flere ting i etterkant får dette står for hans egen regning. Det er ting som er umulig å sjekke eller motbevise for utenforstående.

 

Når det gjelder påstander om at Catano har blitt truet av en ansatt om å bli kastet på sjøen, er dette en ren påstand som også får stå for Catano’s egen regning.

 

Når en forhenværende kunde ønsker Alvøen Marina AS lykke til med rekrutteringen av nye kunder takker vi for dette. Rekrutteringen går strålende og vi har i skrivende stund en ordrereserve ut året 2008.

 

Så til slutt et lite hjertesukk; ”Utakk er verdens lønn”. Jeg har de siste 30 årene ikke hatt en sommerferie pga. at vi ser det som en viktig del av vår service som båtreparasjonsverksted å holde åpent når våre kunder trenger det som mest – i båtsesongen. Da synes jeg at det er ganske tragisk at en kunde som ikke er fornøyd med oss skal ha muligheten til å dra oss ned i gjørmen på denne måten. Men jeg regner med at denne saken nå etter hvert er ute av verden og at Catano gjør det som han lovet når saken var opp og avgjort (”en avtale er en avtale for meg” sitat Catano i hans siste innlegg), nemlig å fjerne denne tråden. Så langt er ikke denne lovnaden overholdt.

 

På grunn av stort arbeidspress vil dette bli vårt siste innlegg i denne saken, vi har ikke lenger verken tid eller interesse av å fortsette denne tråden da det ikke vil ha noe for seg.

 

Ønsker alle i forumet en riktig fin båtsesong.

 

Mvh

Alvøen Marina AS

Bjørn Alvøen

Link to post
Share on other sites

Vedr. svarte penger har vi ikke påstått at vedkommende driver med dette – jeg bare stilte et spørsmål. Føler Catano seg truffet beklages dette.

 

Dette er litt drøyt. Ja det er et spørsmål som stilles, men det er et retorisk spørsmål. Dermed blir det en påstand. Det er som om man stiller følgende spørsmål i en avisoverskrift: Er statsminmisteren korrupt?

Da blir det ikke lengre et spørsmål, men en påstand.

Link to post
Share on other sites

helt enig at denne tråden burde ingar slette.. dette er noe som kommer til å sette spørsmålsteng til alvøen i lang tid fremover blandt mange . og man trenger ikke gjøre det værre enn det er. forventer at ingar gjør som han bør , og fjerner hele tråden , men hvis ikke, hvertfall rydd opp i mange påstander \meninger fra andre medlemmer..

selv om det er et retorisk spørsmål knutza , gjør det vel ikke til en direkte påstand?

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Jeg var meddommer i en sak der den ene parten hadde skrevet et avisinnlegg med spørsmålstegn bak en påstand. Han prøvde seg også med å gjemme seg bak spørsmålstegnet, men han ble dømt. Både i tingretten og lagmannsretten.

 

Forsvareren til den dømte prøvde hardnakket å hevde at dette var et spørsmål, men han ble argumentert ganske kraftig ned.

(Nå må det sies at det var en noe mer alvorlig beskyldning/spørsmål som ble stilt).

 

Forøvrig er jeg ikke enig i at tråden bør slettes. Begge parter har fått uttale seg, og nå er det opp til hver enkelt å dra sine slutninger.

 

Personlig så tror jeg fortsatt at sannheten ligger en plass midt i mellom. Det kunne ha vært greit om noen med positiv erfaring med nevnte verksted også kom på banen.

Redigert av knutza (see edit history)
Link to post
Share on other sites

helt enig at denne tråden burde ingar slette.. dette er noe som kommer til å sette spørsmålsteng til alvøen i lang tid fremover blandt mange . og man trenger ikke gjøre det værre enn det er. forventer at ingar gjør som han bør , og fjerner hele tråden , men hvis ikke, hvertfall rydd opp i mange påstander \meninger fra andre medlemmer..

selv om det er et retorisk spørsmål knutza , gjør det vel ikke til en direkte påstand?

Synes dette eksemplet - tråden - skal bli stående til ettertanke for anklager og anklagede. Vi medlemmer - BP - har godt av en påminnelse om hvordan det kan gå når vi tråkker skikkelig i klaveret. All synsingen som har kommet fram uten skikkelig grunnlag for noe bevis, viser oss at Åpent Forum ikke er rette plassen til å debattere slike anklager. Tråden er allerede publisert på weben og ingenting kan forandre på dette. Selv om noen skulle sitte tilbake med en flau smak over sine påstander.

 

De berørte parter må ta støyten for sine innlegg uansett hva vi mener om dette. Trist vist resultatet skulle medføre tap av arbeidsplasser, men slik er nå en gang samfunnet bygd opp.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Så til slutt et lite hjertesukk; ”Utakk er verdens lønn”. Jeg har de siste 30 årene ikke hatt en sommerferie pga. at vi ser det som en viktig del av vår service som båtreparasjonsverksted å holde åpent når våre kunder trenger det som mest – i båtsesongen.

 

Og alle vi som er glad i båt og båtlivet skal kanskje tenke litt over akkurat det der. Ja, det er jobben deres, men det er en særs sesongpreget bransje. Og den enorme inntjeningen flere snakker om, er jeg ikke helt sikker på at er der.

 

I år synes jeg du skal ta deg en velfortjent ferie!!

 

Ønsker alle i forumet en riktig fin båtsesong.

 

Takk det samme!!

 

Ps. Du var heldigere med dette innlegget enn ditt første. Og jeg tror de fleste er enige om at firmaet ditt ikke er dratt ned i gjørma.

Link to post
Share on other sites

enig , men de ville vel bli tatt imot på omtrent samme viset som "han ene " som skrev noe om catano som kunde . mistenkt for å være alvøen selv ..:-( ( dette var et svar til knutza )

henger meg med på østkyst hustlers siste innlegg. hadde ikke vært det minste redd for å benytte meg av dere pga denne tråden.

Redigert av hifo (see edit history)

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Hei

Har fulgt med i denne tråden med intresse. Og må i alle fall gi kred til Alvøen for å ha gitt tilsvar. At noe av tilsvaret kansje var litt klønete formulert kan en vel si, men jaggu har det vært mange forståsegpåere også.

Å slette tråden synes jeg ikke vil være lurt, da det er utrolig mye læring i andres erfaringer.

Det jeg har lært, er å avtale ting skriftlig, da ungår en mye av de problemstillingene som er belyst i denne tråden. Hvis jeg hadde trengt hjelp, så hadde jeg vel søkt denne hos Alvøen, hvis det var det nærmeste, og behovet var størst. Men igjen, avtaler må være skriftlig.

 

Regent

 

P.S. Ikke sladre til Poseidon, nå går det på motorlære, og jeg har lurt meg unna(D5L 2008) og sa jeg skulle lese til VHF eksamen, men klarte ikke å holde meg unna båtplassen

Hei og hå

 

Regent

Link to post
Share on other sites

Det kunne ha vært greit om noen med positiv erfaring med nevnte verksted også kom på banen.

 

Det er MYE posetivt om Alvøen Marina . Kaianlegget er under kontinuerlig forbedring , ny krane gode lokaler .

De utfører det aller aller meste av båtreperasjon og nyinnstalleringer av utstyr .

Innenfor plastskader og reperasjon av dette , betviler jeg noen er særlig bedre enn Alvøen Marina i distriktet.

 

Så i mine øyne er Alvøen Marina et meget godt alternativ , kontra andre verksted i distriktet .

Link to post
Share on other sites

Det blir for dumt å slette dette innlegget. Dersom det er noen som skal bruke Alvøen er det greit med erfaringer fra kunder - fornøyde eller ikke. Skal vi slette de innleggene hvor kunder har vært fornøyde? Her har jo og Alvøen og svart for seg - så fremtidige kunder vil få begge sider av saken

Link to post
Share on other sites

Dersom man skulle begynne en praksis med å slette hele tråder vil vi fort kunne ende opp i ganske travle drøftinger av hvilke tråder som skal slettes og hvilke som ikke skal slettes. Alle medlemmene har 24 timer tenkepause hvor de kan gå tilbake til innlegget og justere dette om det er ønskelig. Vi kan alle være litt uheldige fra tid til annen og formulere oss på en måte vi i ettertid helst hadde sett ugjort. Men formuleringsansvaret er samtidig det ansvaret vi har som medlemmer her på forumet.

Link to post
Share on other sites

Det blir for dumt å slette dette innlegget. Dersom det er noen som skal bruke Alvøen er det greit med erfaringer fra kunder - fornøyde eller ikke. Skal vi slette de innleggene hvor kunder har vært fornøyde? Her har jo og Alvøen og svart for seg - så fremtidige kunder vil få begge sider av saken

 

Nå tror jeg at du ikke leste teksten før den ble fjernet. Den omhandlet IKKE Alvøen, men Catano og dette på en til de grader og åpenlyst spekulativ måte at det kunne ikke bli stående.

 

Men det går an å klage til Skipsraadet vedrørende moderasjonen

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...