Jump to content

ekstrem treg motor reparasjon


catano

Recommended Posts

Synes det ligges utilbørlig press på catano for å navngi verkstedet.

Det må da være mulig å diskutere problemer en har med selskaper uten å bli presset til å navngi dem.

Det kan i neste rekke slå tilbake på ham selv.

Nei, la nå dette ligge. De som har lest tråden og i alle fall de som i tillegg bor på vestlandet har for lengst skjønt hvem det er.

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Hei.

Jeg har ikke fåt diskutert prisn enda for det var ingen til stede lørdag da jeg hentet båten, slv om de viste jeg kom på formidag og hentet den.

Men nå kommer det ikke på tale å betale for arbeidet bare for deler og ikke en krone mer.....

Til den siste feilen som jeg drar ned å prøver tette selv om en time er det mest utroligt at selv nye ting ikke skal fungere, det skulle jo ikke gå ann.

Men da lekasjen fra turbo gjør det slik i motorrommet burde de ha oppdaget det også.Jeg kjørte båten i ca 15 min.

https://baatplassen.no/bildearkiv/12/12743/30062007402.jpg

 

En ting tin som gjør meg forbanet, motorrommet var helt reint og nykotet, da burde de skjermet bedre får de brukte vinkelsliper, her har partiklene satt seg fast i skråget og selvsakt ruster det. dårlig fokus.

https://baatplassen.no/bildearkiv/12/12743/30062007404.jpg

Det mørke i venstre billed kant er slipestøv og drit fra reklamasjonsjobben.

Kan ta med ett bilde til fra der hvor den ene dysen lakk. da jeg hentet båten var de ferdige med å vaske den he he.det er ikke slik jeg vasker.

https://baatplassen.no/bildearkiv/12/12743/30062007403.jpg

 

Mvh

Catano

Redigert av catano (see edit history)

Mvh

catano

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Folka ved ......... har også en stor vaskejobb da hele det ny fiksede motorrommet ser ut som en

Mvh

Catano

 

Sto ikke firma navnet her tidligere :confused:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Hei.

Jo men så fjernet jeg det, men det er gode forslag lenget oppe i tråden som virker bra, så bra at en skulle tro det var eksakt det samme som jeg har problemer med.

Desverre fikk jeg ikke til å tette vann lek ut fra tappeskruen på de NYE turboene, forstår det ikke heller da det skal bare være tetning på skryen å trekk til...

mvh

Catano

Redigert av catano (see edit history)

Mvh

catano

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Hei.

Jeg fikk fakturaen fra Alvøen marina nå i sommer mens jeg var på ferie.

Der sto det greit hva deler de hadde byttet og de skrev arbeid 150 t.

 

Jeg beklaget noe sent svar og ba om å fa spessifisert timene, jo det kom i posten i dag hvor de har skrevet med gaffel og her kommer de til 230,5 time.

De merket også med innkasso varsel selv om jeg ikke har motatt purring på fakturaen.

 

Ikke forstår jeg dette men de fakturerer meg med 150 timer og oppgir 230,5 i timer i beskrivelsen. Det er ikke for at de skal være snille tro meg.

Nevner eksempler på hvordan de skriver med gaffel

 

1.Motor står på verkstedet og dynamo ligger på benken, de løser 3 skruer og setter på ny dynamo 2 timer

2 demontering av eksosbend det er kunn en mutter på en klemme 1,5 time

3 byttet giver oljetrykk 1 time

4 byttet bunnpannepakning to motorer Tre skruer satt fast og en tappeskrue byttet de, rengjort-11,5 time

5 etter sandblåsing bet i eget pungt, vasket og maskert de begge motorene, grunnet 2 strøk, lakert 4 strøk 11 timer

6 byttet olje,diesel,veivhusfiltet fylt olje på begge motorene 5 timet

7 montert eksosbend dvs løfte opp bendet skru til en mutter begge motorene 2 timer

8 diverse arbeid de ikke gjort ordentligt først og måtte gjøre på nytt 24 timer.

 

Jeg har en liste på 13 pungter delvis alvorlige og noe litt pirkete men dog reklamasjon er det.

De har også byttet deler for 17-18000 kr uten grunn og som jeg skrev `` jeg ønsker ikke disse byttet`` så dette er byttet uten mitt samtykke

 

Dette var bare noe og jeg er helt fortvilet, dette blir det bråk av og jeg trenger hjelp.

Gode forslag til hjelp tas i mot med glede.

Mvh

Catano

Mvh

catano

Link to post
Share on other sites

Vel catanao, så vidt jeg husker har det ikke vært mangel på gode råd her i denne tråden (har ikke lest gjennom den på nytt) . Det er bare at du ikke har villet høre eller ta dem adnota.

Med respekt å melde tror jeg ikke jeg er den eneste som forventet denne utviklingen.

Men det er nå blitt som det er blitt og ikke så mye å gjøre med fortiden.

 

Nå er det på tide at du søker proffesjonelll hjelp.

Start med å meld deg inn i knbf om du ikke allerede er medlem. Bruk så den timen med advokathjelp som er gratis for medlemmer.

Ta kontakt med forbrukerkontoret, legg fram saken der og få deres syn.

Etter dette velger du din strategi og kjører saken videre enten ved hjelp av forbrukerkontoret eller ved hjelp av båtadvokaten. Kanskje en kombinasjon også er mulig.

 

Lagt til:

Inkasso er ikke så mye å bry seg om. Så lenge du bestrider regningen (skriftlig) skal det ikke åpnes inkassosak.

Redigert av tj (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Er ikke enig med deg i det Worse. Hadde han vært advokat så hadde det blitt ordentlig gjort 1ste gang. Og en god advokat er verdt sin vekt i gull. Dessverre så tror jeg Catano nå trenger en svært dyktig advokat for å ro i land denne smørja han har havnet i. Han har vært for snill alt for lenge.

Link to post
Share on other sites

Hei.

Jeg har klart lest flere annbefalinger om hva jeg skulle gjort tidligere i saken.

Hvorfor det ikke ble gjort har jeg også skrevet, men kort skal jeg ta det på nytt.

 

1.Det er umuligt å hente båten ved Alvøen marina med kranebil heller ikke med lekter,så å hente den før den var klar var umuligt.

2. Å bli sindt er ikke meg og heller ikke lurt, for da hadde de aldri blit ferdig med båten.

3 At jeg ba advokat skrive å be dem bli ferdig, hjalp ikke noe(som sønnen der ute sa)``hadde du vert her tidligere i dag hadde jeg fanen meg hevet deg på sjøen``

viser at å true virker heller dårligt.

4 Jeg satt fast og måtte bare være rolig å vente til båten var på vannet og dermed kunne fjernes.

 

Jeg mener loven er på min side i forhold til å betale rekningen inntil alle mine reklamasjoner er utbedret, jeg håpe dette blir som fratrekk i faktura i stedet.

Jeg kan på ingen måte se at verkstedet sitter på noen kvalitet på arbeid eller på kundebehandlig.

Oppførselen i forhold til meg som kunde er av en så slett art at det ikke holder litt på greip en gang.

 

Det som er leit er at jeg evt må betale selv om de har behandlet meg som en dritt, men det er joikke sikkert at de får så mye arbeid i tiden som kommer.

 

Mvh

Catano

Redigert av catano (see edit history)

Mvh

catano

Link to post
Share on other sites

Hei.

Ett nytt BIAFRA ER OPPRETTET,He He innsamling til konto nr ..........

ja det er det sikket mange som lurer på.

Det ble avtalt mellom 40 og 50 timer dvs 39062,5 ink mva

deler kom selvsakt i tilleg, deler har kommet opp i 92766,25 arbed er kommet opp i 117187,50 (150 t)

totalt forlanger de 209 953.

Videre betalte jeg kr 10 000 (hvor de spurte om jeg ønsket det svart) for overhaling av topper og ca 12 000 for dyser

Da blir der kr 231953,

Som dere ser er dette å le/grine av spessiden da de forespeilet meg kr ca 80 000 ink arbeid og deler, det skal sies at diversse deler er kommet i tilleg som er dyre,men det er tiden de forlanger somer helt feil.

 

Mvh

Catano

Redigert av catano (see edit history)

Mvh

catano

Link to post
Share on other sites

Dersom det er strid om fakturaen, kan den ikke sendes til inkasso. Morarenter derimot blir regnet fra forfallsdato dersom du ikke vinner fram.

 

 

Jo, inkassoprosedyrenkan fortsette. Det kreves ikke mer enn at fordringshaver og inkassator har vurdert debitors innsigelse. Det skulle jo bare mangle. Ellers ville all innfordring av utestående krav bli umulig -- fordi hver eneste debitor ville protestere, dersom protesten stoppet inkassoen! :lol:

 

Bestridte krav havner i forliksrådet. Ubestridte går rett i utleggsforretning ved namsmannen.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Har jo litt med måten, har fått en faktura fra dem, og reagerte på rød stempling men trussel om innkasso, nå hadde ikke jeg noe og klage på, var vekkreist så at det tok noen uker ekstra var ikke krise, men jeg reagerte på fakturaen. Virket som de forventet at folk ville krangle, og etter og ha lest tråden her skjønner jeg deres fakturarutiner bedre. Her gjelder det og få inn pengene før folk for tenkt seg om. Men tror vestlandet er for lite til at man i lengden kan drive firma ut fra prinsippet "there is born a sucker every minute"

Link to post
Share on other sites

.. Det kreves ikke mer enn at fordringshaver og inkassator har vurdert debitors innsigelse. Det skulle jo bare mangle. Ellers ville all innfordring av utestående krav bli umulig................

 

Bestridte krav havner i forliksrådet. Ubestridte går rett i utleggsforretning ved namsmannen.

 

Da er vi jo i og for seg enige. Forliksrådet blir vel da instansen som skal vurdere insigelsen.

 

 

§ 17. Skyldnerens ansvar for kostnader ved utenrettslig inndriving

 

Skyldneren plikter å erstatte fordringshaverens nødvendige kostnader ved utenrettslig inndriving. Dette gjelder både kostnader ved å ha engasjert en inkassator og kostnader ved å drive inn kravet selv.

 

Kostnadene kan ikke kreves erstattet dersom skyldneren hadde innsigelser som det var rimelig grunn til å få vurdert før inndrivingen ble satt i verk. Dette gjelder selv om kostnadene påløp før innsigelsene ble satt fram, dersom ikke skyldneren burde satt dem fram tidligere.

Redigert av Whistler (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei.

Noen som kan gi svar på følgene.

Kan verkstedet nekte å utføre reklamasjon på arbeid de har gjort og at garantien på arbeidet bortfaller ?

Kan de nekte å gi garanti ?

Mvh

Catano

 

Kan og kan, det er to forskjellige ting; spørsmålet er vel heller om det finnes noen måte pr hvilken du kan tvinge verkstedet til å gjøre arbeid med reklamasjoner? Svaret p det spørsmål er nok "nei" for det er ingen rettslige (reelle) verktøy tilgjengelig for å få noen til å prestere en arbeidsytelse. Dessuten er det mye enklere å få andre til å gjøre arbeidet og så kreve erstatning i stedet.

 

Garanti og reklamasjon er også to forskjellige ting. Om du har "garanti", avhenger av avtalen med verkstedet. Derimot vil du alltid ha 5 års reklamasjonsrett ihht. Håndverkertjenesteloven. Hva enn verkstedet gjør, så kan de ikke unnslippe reklamasjonsretten. Med mindre de konker seg, men da kan man jo muligens gå på de ansvarlige personer direkte hvis forholdene ligger til rette for det.

 

Whistler, § 17 betyr ikke noe mer enn det som ellers gjelder nemlig at om fordringshaveren taper saken, dvs. ikke fåpr dom for sitt kav, så får han ikke saksomkostninger heller. OM han vinner, derimot, får han selvsagt erstattet inndrivelseskostnadene hos skyldneren. Det skulle jo også bare mangle!

Redigert av Skipper Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...