Jump to content

Bynære perler ødelegges av Harry-fylla


Victora III

Recommended Posts

Skjønner hvorfor du kaller deg ANONYM - kan hende du blir overasket over hvor oppfinnsomme "gamlinga" kan være, det finnes som sagt endel regler som man kan prøve å følge, JA det er harry og brøle kl 03 om mrg JA det er harry og stå å pisse over rekka i havna, Det er omtrent like enkelt som unger som leker og har det morro som er godlynt da kan man tåle støy men, er det krangling og skriking og vulgært tåler man mindre - og titt dere litt rundt på kaia hvem er det flest av???de som er harry og fester og skriker til 04 -06 eller normale folk som sitter og koser seg?? en dag så blir folk faktisk lei og vi har sett maaaaaaange som har tatt affere mot herjing og fyll i havna ,20 mot 3 er dårlige odds.......... slik dere drekker så er det vel ikke vits i å dra rundt på forskjellige havner??? Finn en liten øde øy og herje hemmningsløst - kan ikke være noen forskjell for dere??? skjønner ikke hvor og hva som skjer alikevel!!! Dere HARRY hadde hatt det like gøy i ei hytte øde i villmarka - Savner dere skvulping og vann?? :kjøp et stort basseng og sett ei gummijolle oppi så blir sjølivet deres komplett!

Jeg vil vel også tilføye at vi gamlinga og vi som har med fam på tur er ganske tolmodige som lar dere holde på, men kansje vi burde stå mere sammen og få bukt med den største bermen av flatfylla!!!

En annen ting er at du kan vel tømme dassen utpå som andre folk??? på tur ut??? snakk om HARRY

Link to post
Share on other sites

Jeg er så glad at jeg selv hører akkurat like bra eller dårlig om en vil, selv om jeg kan konsumere en del edle avgiftsbelagte dråper. Så dermed er det ikke noe poeng i å bli høylytt utover kvelden.

 

Jeg forsøker selvsagt å se på slike mennesker som blir både brautende og ikke minst rautende utover kvelden med forståelse, men lett er det ikke (for å sitere en båtmann)... Finner heller ikke noe grunn til å mistenke dem for å være spesielt inteligent i sin væremåte der de raver rautende rundt i håp om å finne sitt opphav, som nok er faretruende nært i den tilstand de er i.

 

Er selvsagt klar over at det er kan støye en del i uthavner, men mennesker med normal folkeskikk og oppdragelse roeer seg i allefall ned ved 23 tiden på kvelden... demper sin Ole Ivars slik at de som ikke er så veldig glad i den type musikk og småbarnsforeldre kan får nattero... men det er vel slik at egoismen rår også her og de fleste driter i om andre liker det de selv holder på med...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Helt alvorlig, å pisse fra ripa er noe man må regne med, det er 100% normalt.

Her har vi et godt eksempel på det jeg mener. Pisser du over rekka i en uthavn der båtene ligger tett i tett, hører du med til en bitteliten harry minoritet som mangler totalt sosiale antenner og med et enormt behov for oppmerksomhet. :puke:

 

Du er kanskje så grei at du opplyser oss andre om hvor du pleier å støya da?

Så kan jo vi som ikke er like harry finne oss andre havner?

:yesnod::yesnod:

litt urin i vannet gir tross alt rikelig med vitaminer til sjøen

:crazy: som vanlig et reflektert og velbegrunnet innlegg fra mannen med den store båten i avartaren :lol:

Link to post
Share on other sites

Jeg støyer veldig mye i hjemmehavnen, men også en del på tur rundt om kring.. Forsøker å finne nye fine steder så ofte som mulig, så det blir ikke så mye samme gjestehavn hver gang.

Og hvor er hjemmehavnen da?

Ligger man i ei gjestehavn får man regne med litt bråk, legger man seg i ei uthavn der det er andre fra før får man også regne med det samme.

Ligger jeg i en gjestehavn, så forventer jeg "gjestene" følger havnreglementet. Gjør du? Ligger jeg i en uthavn forventer jeg at folk tar hensyn, men jeg forstår at det er et begrep du ikke kjenner til.

... , men folka gir desto mer.

Det er hva man kaller folk i båt

Er det nødvendigvis harry å støye litt, feste litt, og å pisse over rekka?

Det spørs hva du mener med å støye litt. Pisse over rekka er definitivt veldig harry, og langt utenfor vanlig folkeskikk. :puke:

Link to post
Share on other sites

Skjønner hvorfor du kaller deg ANONYM

 

Slike personangrep som jab her kom med hører ikke hjemme på et forum som dette.

 

Og hvor er hjemmehavnen da?

 

Aker Brygge

 

Ligger jeg i en gjestehavn, så forventer jeg "gjestene" følger havnreglementet. Gjør du? Ligger jeg i en uthavn forventer jeg at folk tar hensyn, men jeg forstår at det er et begrep du ikke kjenner til.

 

Altså, i noen gjestehavner må man regne med at det er greit med bråk døgnet rundt, det er ikke alle steder der reglementet følges 100% til enhver tid

 

Det spørs hva du mener med å støye litt. Pisse over rekka er definitivt veldig harry, og langt utenfor vanlig folkeskikk. :puke:

 

Med å støye litt mener jeg å synge bra med til Erik Bye med Skipsklokkens klang, og ymse låter av andre artister, som Mil etter mil og sånt.

Link to post
Share on other sites

Så lenge man har en god sangstemme så er det greit å stemme i på fin sang, utover dette så synes jeg personlig at "Silence" er den absolutt beste "musikken" i fredfulle havner og uthavner....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Så lenge man har en god sangstemme så er det greit å stemme i på fin sang, utover dette så synes jeg personlig at "Silence" er den absolutt beste "musikken" i fredfulle havner og uthavner....

 

Da regner jeg med at du ikke legger deg like ved oss en lørdags ettermiddag..

Vi synger bra med allerede når vi fortøyer.

Link to post
Share on other sites

er vi ikke alle ganske anonyme her??? men det var jo ikke så hardt til motmæle???? Enig med personangrep ikke hører hjemme her men jeg føler det ganske provoserende og som et personlig angrep når sånne som deg ligger i havna og forsurer livet for miiinst 75 % av de andre gjestene i havn??? men som andre skrev så sier det litt om sosial inteligens og den lille statistikken på hva som er greit i havn og uthavn taler vel for seg selv???

Det var jo faktisk et par ganske på kanten meninger du hadde og plutselig så prøver man å pynte på det?? nei legg dere på ei øy uten siviliserte mennesker eller dra langt f inn i skogen,

flatfyll og herjing har INGENTING ved havn og offentlige steder å gjøre,

Og jeg håper DU legger deg siden av noen jeg kjenner som gjør slike motiltak som fks kompressorhorn ned i lugaren osv så håper jeg du også prøver å få gitt dem årets svømmetur! FOLK blir lei av skriking og herjing i havnene til langt på natt så lykke til og god sommer

(ps) det er ikke personlig / jeg kjenner deg gudsjelov ikke - antagelig hadde du heller ikke likt meg! :boxing::eek::smash::flag::cool::sleep:

Link to post
Share on other sites

Å klage over bråk fra fulle ungdommer og ditto 50-åringer i Strømstad blir for banalt, slikt hører jo med til identiteten til Strømstad (stakkers fastboende). Selv har jeg lagt gitaren og heavyrock-karrieren på hylla, samt at jeg har barn på 4 og 6 år, men dersom jeg legger meg i en fullpakka uthavn så må jeg bare tåle både Ole Ivars (noe jeg engentlig ikke gjør) og rustne trubadurer som har det hyggelig (synes det er sjarmerende at godt voksne kan kose seg litt) - og hvis ikke får man finne seg en roligere plass. Synes det er mer problematisk med oversarte sjeler som lukker for natta ved 22.00-tida og skuler dersom man sitter og prater normalt på dekk etter at flagget er tatt ned.

Link to post
Share on other sites

Detta blir litt svart hvitt nyanser vel???????? forskjell på brøling og prating

forskjell på å gjemme seg litt når man pisser og når man pisser over rekka

Når man sitter og har det gøy og når man plager hele kai anlegget, selv hører jeg stort sett på heavy metal og speller trommer selv men jeg setter ALDRI på Pagans mind / jørn lande osv på stereoen i havn - selv en hevyrocker skjønner at alle ikke liker samme musikken, uansett hva man liker av musikk kan man vel regne med at naboen GARANTERT IKKE deler samme musikksmak,

Det er vel en viss forskjell på når folk legger seg :yesnod::lol::cheers: fks nå som det er så varmt, folk sitter lengre oppe men det er greit å bruke skallen bittelitt, enkel regel: se deg om og ikke prøv å overdøve ALLE sammen, da er mye gjort

Redigert av jab (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Her - som i de fleste andre tilfeller - er det vel rett og slett en forskjell på å fise og bedrite seg :eek: Egentlig ganske enkelt og greit. Tror nok de fleste forstår når de eventuelt er til utilbørlig sjenanse for omverdenen og når de ikke er det. At du kan ha litt tyngre for det hvis alle ankerdrammene satte seg i feil bein og du bruker resten av kvelden til å kompensere ubalansen, er en annen ting, men det hender vel stort sett unntaksvis. :sailing:

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

Det som forundrer meg mest er faktisk den totale mangel på folkeskikk/sosiale antenner enkelte presumptivt oppegående og godt voksne mennesker klarer å prestere når man er på sjøen...og hvor usannsynlig dritings noen klarer å bli :crazy:

 

La meg understreke at jeg er overhodet ikke prippen, og tar meg både et :drink: eller 5 når jeg er i hyggelig lag på sjøen. Når man ligger i havn (gjestehavn eller uthavn) så ser jeg det nær sagt som en selvfølge at det aksepteres at folk har det moro med dertilhørende støy. Men jeg synes personlig at når klokken passerer sånn ett, halv to tiden så bør det bli ro...skal de fortsette da så får de trekke INN i båten, og kutte musikk, skrik og skrål.

 

Et eksempel fra pinsehelgen:

 

Vi lå på Havna, Tjøme, og det var relativt fullt. Det var mange små "sjøslag" utover kvelden, og en god stemning, naturlig nok ved sesongstart og fint vær. Men 3 båter på ytterste brygge utmerket seg voldsomt. Total flatfyll og et inn i helvetes lurveleven, folk ramla i vannet, julebordmusikk på full guff etc. Og støyen ble bare verre etter midnatt og utover mot 1 tiden. Ingen hos meg fikk sove, engstelige barn etc..

Vi var mange som klagde til resepsjonen, men der var det bare en eldre dame som var nattevakt, og selv om hun snakket med de så hade hun selvfølgelig ikke mye autoritet. Nevner at jeg observerte en familie med små barn som forlot båten og tok inn på hotellet.så ille var det.. Når damen opplyste at vekterselskapet de har avtale med ikke hadde begynt enda for sesongen, så sa jeg til henne at hun kun hadde en ting å gjøre, å tilkalle politiet, fordi den gjengen hade garantert holdt det gående til 7 om morgenen.

Og politiet kom etterhvert...snakket til å begynne med pent med de, løfter om at de skulle roe seg etc. Før de rakk å kjøre så tok det av igjen, og politiet bordet skuta :smiley:

Men selv da så begynner festdeltakerne, drita fulle som de var å krangle og diskutere med politiet.... :headbang: "Dere har ikke lov til å gå ombord i båten...bla bla bla....det var bare nummeret før de tauet inn noen til fyllearresten...

Jeg blir bare trist og flau over å være norrmann jeg.....

Spørsmål til "Anonym" Kan det ha vært deg som eier den NB1160'n og har samme etternavn som meg (for det skråla du i allefall utover hele havna når du ramla mellom båten og brygga :lol: ) ?

Ord for dagen: Spis en rå Fjesing til frokost.....så skjer det i alle fall ikke noe verre DEN dagen....

Link to post
Share on other sites

Jeg er nok en av de som har lett for å lage litt støy.

Opplever jeg noe slikt en dag skal jeg love at de som kommer ombord på den måten får seg en svømmetur de sent vil glemme.

Ja, helt sinnsykt..

Aha, det er bedre at jeg kjører det gjennom dassen min på vei ut i vannet?

 

Hørte alltid at jo større og tyngre de er jo hardere faller de men det er unntak av regelen , jeg har sett ganske så spenstige 40 -50 åringer og jeg kjenner et par 60 åringer som har jobba på skauen siden de var en neve stor og en av de hadde nok stoppet detta aldeles alene og det uten å bli våt

 

 

En annen ting : har du ikke septiktank så bruker man do på land, man bruker ALDELES IKKE doen rett ut i en havna,

Link to post
Share on other sites

har du ikke septiktank så bruker man do på land, man bruker ALDELES IKKE doen rett ut i en havna,

Akkurat dette er det nok noen som driter i, sikkert også bokstavlig.. :puke:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Akkurat dette er det nok noen som driter i, sikkert også bokstavlig.. :puke:

 

Kjørte Donald trikset i fjor. Lå på Vetnet, Koster. Kjempevær, sto opp og skulle ta morgenbad. Klar til hoppe, hoppet snudde i lufta tilbake. I vannet var det tydelig spor av tømt septik. Ikke akkurat fristende.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

for pokker ! hvorfor dra til strømstad med båt og ødlegge en så fin havn, sitt hjemme å drekk, for pokker ....har dere ikke jobb eller andre hobbyer??? når jeg var yngre og herja så holdt vi oss for oss sjøl, så kunne vi spelle - drekke og spy på tvers og kryss

for................... POKKER I H for F i H :lol::lol:

Redigert av jab (see edit history)
Link to post
Share on other sites

For pokker ! Hva klager dere på Strømstad og Havna for ?? Bråk og spetakkel må en regne med på sånne steder. Du skal slettes ikke mange meterene avgårde derifra før du finner fred og ro.

 

1.For det første så ser jeg stor forskjell på Strømstad og Havna........

2. Vi dro til Havna fordi det var varslet mye nordavind neste dag, så uthavn fristet ikke....

3. At det kan være litt bråk og fest på Havna er ikke ukjent, og jeg aksepterer som sagt det.Men er en grense mellom normal sosial oppførsel :cheers: , og ren skjær flatfyll :diving::puke::crazy:

4. På Havna så har de definerte havneregler,og man betaler en havnavgift....

 

For pokker! Hvorfor skal et 50 tall båter som ligger der akseptere at noen få personer går laaangt utover det som kan ansees som normal oppførsel for tenkende mennesker, og som i alle fall gir helt blanke i de ordensregler havneeier har publisert.....?

 

Værsåsnill Slagskibet, Anonym eller andre tilhengere av "menneskenatur i fri dressur" : HVORFOR skal man akseptere oppførsel som i etthvert boligområde hadde resultert i politianmeldelse????????

Ord for dagen: Spis en rå Fjesing til frokost.....så skjer det i alle fall ikke noe verre DEN dagen....

Link to post
Share on other sites

Ville neppe lagt meg til i Strømstad eller Havna for å søke ro. De havnene er tapt. Verre er det i uthavner der en eneste harrybåt er tilstrekkelig for å ødelegge idyllen. I deler av landet er det heller ikke slik at man kan søke alternativer med garantert harryfrie uthavner i en kort weekend.

 

Som det er ellers der folk møtes vil det være bråkebøttene som legger premissene, selv om de er i et klart mindretall. Dessverre.

Tror denne konflikten vil øke framover, og innstiller meg på det. Desibelbøllene ruler.

De fineste turene er allerede tatt (i april og mai) og det bedrer seg vanligvis ikke før ut i august. Da er det tid for ferie.

 

Sjøen sies å være det siste fristedet vi har, selv om innskjerpinger kommer også her. Med fristed menes trolig den sterkeste høytalerens frihet og rett, de lettbåtmotoriserte, fram og tilbake-fresende barnas rett, strømaggregatenes rett, osv. Vi andre i båttette områder, og det er vel forsatt flertallet, står fritt til å høre/overhøre desibelbåtfolkets uttrykkstrang eller bli hjemme.

Link to post
Share on other sites

Ville neppe lagt meg til i Strømstad eller Havna for å søke ro. De havnene er tapt.

 

Uenig når det gjelder Havna...har vært der mye de senere årene, og da har det alltid vært vektere der som har holdt det under relativ kontroll. Havna på 80-90 tallet var noe annet, helt enig!

Ord for dagen: Spis en rå Fjesing til frokost.....så skjer det i alle fall ikke noe verre DEN dagen....

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...