Jump to content

Bynære perler ødelegges av Harry-fylla


Victora III

Recommended Posts

noen har det gøy på andres bekostning her og noen gjør livet surt på andres bekostning ute der........

Jeg er ikke hevngjerrig, dem som roper får svar! Og akuratt når det gjelder diverse menneskers oppførsel gir jeg meg ikke på tørre møkka! vi skal kunne ta med oss unga og bunkre opp enten det er i strømstad eller andre steder uten å måtte sitte våken og høre på dri***ekker som ikke eier retningsans! og de som forsvarer de er vel omtrent like gode, lukter litt dårlig samvittighet og skjult bak små tilbakestøt mot de som prøver å nå frem til hjernedøde brøleaper

og hvis noe er avslørt fra min side så kan du tolke dit hen du vil!

Og det finnes nok mennesker blandt oss som er virkelig hevngjerrige og da er det bare opp til fantasien og hvor de apekattene setter grensen selv! Håper de eller likesinnende parkerer uvitende longside med anonym eller vennene hennes!

Redigert av jab (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Flytt nordover!

 

Ingen kø for å fylle diesel

Ingen båter i uthavner

Båtene her oppe lager dårlig med hekkbølger

Ingen fare for kollisjon

Godt med redningskøyter

for kaldt til å lage utendørs støy

dessuten .. bråkete ungdom foretrekker bil fremfor båt :rolleyes:

billige båtplasser

ikke politi på vannet, uten at en kjeft ikke vet om det

kan ligge longside overalt

ingen skumle undervannskjær

2 måneder absolutt lanternefri sommersesong

trenger ikke septiktank ombord

 

navigeringen er ukomplisert, enten nordover eller sørover innenfor de røde og grønne bøyene

 

:yesnod:

 

Vel,

dersom man legger seg til et sted hvor det er en av sommerens utallige festivaler her nordpå, så kan man ikke forvente så mye fred og ro her heller dersom man legger seg til akkurat der det skjer. Men man trenger som regel ikke flytte seg langt før roen senker seg igjen...

 

Undervannsskjær er det også rikelig av - iallefall på nordlandskysten.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

bliss x, kjempe bra. jeg tror dette kan være starten på noe bra. hvis vi kommer utenfor slike "tissebrøleaper" tar vi bilde og legger det ut på nettet. får vi lov ingar :confused:

jeg skal også ha med kamera fra nå av og bruke det ved behov. jeg har også vært full og ungdom. men ødela aldri for noen andre med bråk og griseri.

 

kan kanskje være nyttig å legge ut tlf nr til kystvakten,politi,havner osv her på nettet :yesnod:

 

og viss noen slipper ut septik i havna, er det politianmeldelse tvert.

 

hva annet kan vi gjøre :confused:

Link to post
Share on other sites

...lukter litt dårlig samvittighet og skjult bak små tilbakestøt mot de som prøver å nå frem til hjernedøde brøleaper

og hvis noe er avslørt fra min side så kan du tolke dit hen du vil!

 

Er det ikke litt merkelig at du som virkelig prøver å gjøre noe med problemet er en av de som blir mest plaget av vulgære båtfolk? Har du tenkt på å velge en annen strategi? Hadde jeg kommet over den gjengen på bildene for noen innlegg siden og de hadde vært like støyende som fotografen hevder hadde jeg rett og slett kastet loss. Hadde du brølt tilbake eller tilbudt juling?

Link to post
Share on other sites

er det så lett. :confused:

 

når en endelig har lagt til brygga, funnet fram en kaldt pils og satt kroppen i ferie-modus. havne avgifta er betalt, barna har funnet noen lekevenner og kona har funnet fram kryssordet. så kommer det en gjeng bøller. er det da vi som skal flytte oss :confused:

 

skjønner ikke at det er flere inne på dette forumet som har slik oppførsel og forsvarer det. :boxing::boxing::boxing:

Link to post
Share on other sites

Skjønner fremdeles ikke at det som mange som forsvarer åpenbart uhørt oppførsel (pissing over ripa i havn og tømming av septik, spying på brygga osv.) Det "uenigheten" omhandler er om en bør velge havn med omhu (tilpasset sine preferanser for leggetid og toleranse for støynivå, osv.) eller ikke (for ordens skyld velger jeg den rolige varianten) og hvordan en bør håndtere ubehagelige situasjoner hvis de skulleoppstå.

 

Til ditt eksemplet: Hadde det vært snakk om en gjestehavn av den normale sorte hadde jeg bedt de som driver den om å sørge for at det går an for en famile å ligge der, og hvis umulig hadde jeg bedt om å få pengene for havneavgiften tilbake. Mer partyorienterte havner hvor en ikke kan forvente familievennlig standard holder jeg meg unna (i alle fall når jeg er sammen med familien).

Link to post
Share on other sites

Det beste er nok å dra litt lengre vekk en der hvor rølpene ferdes.

 

 

Ja, det mener jeg og. Å legge seg i gjestehavner som Havna og Strømstad er nesten som å be om bråk hvis en gjør det i ferietiden. Siden andres rauting på nattestid ikke er så trivelig å lytte til så forterekker jeg å ligge i hottiheita. Forresten, de sureste båtfolkene jeg har møtt noen gang var i Kostersundet. Nå legger vi Koster turene utenfor høysesongen

så er det problemet løst. Eller vi legger båten i Skjærhalden og tar ferje til Strømstad og så til Koster. Gjestehavna i Skjærhallen opplever jeg som rolig.

Link to post
Share on other sites

ok. :eek:

 

da kan vi ikke dra til..... strømstad, grebbestad, fjellbacka, skjærhalden,Tønsberg,kragerø, Arendal osv. osv.

 

hvor kan vi dra da :confused::sailing:

 

Klart du kan, men det er jo ikke noe lurt dersom du er følsom overfor støy og fulle folk, eller dersom du blir veldig aggresiv av slikt.

 

Har ikke nok erfaring fra alle de havnene du nevner, men indre havn i Strømstad får Roskildefestivalen til å fortone seg som et finere teselskap. Håper ikke alle de havnene du nevner er like ille.

 

Kanskje noen kunne lage en poll som kunne samle erfaringer fra de roligste og minst roligste gjestehavnene langs kysten vår (fra Vestlandet og opp er det jo tydeligvis ikke noe problem)?

Link to post
Share on other sites

Det er dette som netopp er problemet vi som kommer fra skjebergkilen og utover......

ikke kan vi stoppe i skjærhalden videre Strømstad -grebbestad og evnt koster

da er de fleste ordentlige havner brukt opp.......... skal vi måtte legge om turen totalt og evnt dra så mye lengre for å få en normal helgetur???? vet om mange fine rolige steder utover her men innemellom blir man tvunget til å ha vann - strøm og mat

Så igjen tusen takk til alle de 5 % som syntes det er greit å ødlegge div helger og ferier for resten av båtfolket

Men som sagt denne tråden + pollen/meningsmåling gjør at jeg vertfall ikke gidder å være så grei en annen gang, da blir det ringt havn og politi resolutt så håper jeg andre gjør det samme, for jeg ser oss vanlige som faktisk altfor tolmodige

Vi betaler for å ligge der og det er regler der som SKAL følges

Link to post
Share on other sites

Jeg synes vi nærmer oss kjernen av problemet her:

 

Noen av de mere "liberale" her hevder at "dersom det er bråk, så bare gå en annen plass". Spørsmålet mitt er følgende:

 

Dersom jeg og familien p.g.a våre behov (ønske om sikker plass i en bås, p.g.a værmelding eks) ønsker å gå til en gjestehavn uten sjenerende byliv/restauranter etc, og som har publiserte ordensregler, som f.eks Ø. Bolærne.

Hvis det er mistanke om at flatfyll og rølping kan oppstå, så skal altså jeg være den som går et annet sted?

Hvorfor skal jeg ekskluderes/straffes, mens de som gjør livet surt for en mengde mennesker, og bryter alle publiserte og normalt aksepterte regler for vanlig oppførsel få lov til å holde på som de vil?

 

Jeg forstår ikke tankegangen jeg....

Ord for dagen: Spis en rå Fjesing til frokost.....så skjer det i alle fall ikke noe verre DEN dagen....

Link to post
Share on other sites

Nei, tror neppe er det mange som mener at det bør være slik. Og selvfølgelig kan man klage til de som driver gjestehavna eller til politi eller hva som helst - dersom det hjelper. Mitt banale poeng er at det enkleste er å søke roligere havner, der det finnes. Hadde jeg vært nødt til å ligge en julinatt i indre gjestehavn i Strømstad hadde jeg jo gjort det, men jeg tror ikke jeg hadde tatt meg bryet med å hysje på folk eller by de på juling (det siste skulle ha tatt seg ut).

 

Hva med tips om noen passe rolige gjestehavner - finnes det ingen?

Link to post
Share on other sites

mulig det er bavaria båter. :nonod: men tror ikke det :smiley:

det er i allefall ikke mange med seilbåt som har bråket slik at det har ødelagt for meg.

 

et nytt problem tror jeg vil bli og er: ungdomsgjenger som spleiser på gammle fiskebåter, fordi disse får man billig. disse båtene tar stor plass itillegg.

finns også mange pappagutter som låner foreldrenes "hyttebåt" og kjører inn til havna og drikker seg drita. disse folka kommer jeg neste gang til å annmelde.

 

tror ikke vi greier å snu disse båtfolka med "disse" holdningene :sad:

Link to post
Share on other sites

Hva med tips om noen passe rolige gjestehavner - finnes det ingen?

 

Jo det finnes mange presumtivt rolige gjestehavner, og som faktisk pleier å være det. Problemet er at man kan nær sagt aldri på forhånd vite om det plutselig tar helt av, og det kan være nok med en båt......

For å følge enkeltes resonnement i denne tråden så skal altså de av oss som i en slik situasjon evt. ønsker å sove noen timer om natten, ikke ønsker at barna skal se norsk flatfyll etc. gå til en annen havn...og dermed akseptere at "slik er det bare"..... :rolleyes:

Merk at jeg skiller her mellom organisert gjestehavn (med ordensregler) hvor man faktisk kjøper et produkt, og uthavn hvor "folkeretten" rår.

 

Jeg spør igjen jeg.......hvorfor skal vi som har litt folkeskikk/sosiale antenner m.h.t allminnelig akseptert oppførsel være taperen her?

 

Og jeg understreker nok en gang at jeg overhodet ikke er noen moralist, moro skal vi alle ha det på sjøen, men det er noe som heter "gi seg i rimelig tid"

Ord for dagen: Spis en rå Fjesing til frokost.....så skjer det i alle fall ikke noe verre DEN dagen....

Link to post
Share on other sites

Er ikke Anonym båtboer? Da regner jeg egentlig med at han rydder selv, hvis det blir ryddet i det hele tatt :lol:

 

Stemmer, jeg er båtboer, og rydder selv.

 

Skjønner fremdeles ikke at det som mange som forsvarer åpenbart uhørt oppførsel (pissing over ripa i havn og tømming av septik, spying på brygga osv.)

 

Pissing over ripa er absolutt ikke "åpenbart uhørt oppførsel", tømming av septik har jeg så langt ikke sett noen forsvare, og spying på brygga likeså.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...