Jump to content

Positive/negative erfaringer med Bavaria (sport)?


lassal

Recommended Posts

Bare vent til du lever kontinuerlig ombord i 7 uker og har endel kontorutstyr med i båten og vil støvsuge både her og der og ha ekstra opplegg i motorrom og i stuerom. Jeg har nok dyttet inn litt mer ekstrautstyr enn deg. Oppladbare lykter i mange stuerom, AIS-sender, alarmsystemer, fjernsyns- og PC-systemer i alle oppholdsrom, skotørkere i flere rom, håndkletørkere, mobiltelefonladere til alle i familien, opplading av batterier til kameraer, hårførnere, krølltenger, .... bare vent.... Båtleveranmdørene klarer aldri å legge opp tilstrekkelig antall 220 v og 12 v uttak for den strømintensive bruker. Jeg misliker at noen i familien må vente til at andre er ferdige med strømforbruket sitt.

Link to post
Share on other sites

Nei, jeg skal vente noen måneder til Bitteliten IV blir satt ned til 1.8 :wink:

 

 

Gratulerer med salget. Det blir spennende å følge den videre prosessen med anskaffelse av ny båt. Tror det kan blir rimelig fremover. Men helt OK. Men selger rimelig og kjøper rimelig.

 

Ellers Ludde flott fremstilling.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Nei, jeg skal vente noen måneder til Bitteliten IV blir satt ned til 1.8 :wink:

Vel - de taper ganske mye på den i dag sammenlignet med det jeg fikk i innbytte. Hvorfor ikke prøve et bud?

 

Roald - vi har 220 V uttak i alle rom samt 2 eller 3 ved byssa, ett ved sofaen, ett i kartbordet. 12V uttak er det nok av også - men de bruker vi aldri. Oppladbare lykter trenger vi ikke - for det er belysning i alle rom (også stuvrom og motorrom) som standard.

 

Vi bodde bare 4 uker i båten i sommer - gikk greit det. Men luftkompressor har jeg ikke :wink: Tror ikke dattera vår - vel får håpe for din del i hvertfall - er mer kravstor enn dine. Selvom du har flere damer rundt deg enn jeg.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Mitt inntrykk som også er vist med bilder her på Baatplassen er at Bavaria nok var og kanskje er ivrige med å bruke sikaflex på å sette sammen ting. Og de gjør det på en ganske synlig måte - og det jeg har sett så virker det også som om de har veldig dårlig tid når de gjør jobben.

 

Alle som har hatt sika mellom fingrene vet at det er noe klin som krever litt tid

 

Enig! Jeg er også lite imponert over sika og fuging. Selv i drenshullet under vinduet tyter det isolasjon ut. Jeg fant fugemasse klint ut på innredningen i en 33 Sport på båtmessa og litt klætter her og der rundt targabøyle og på vinduet.. Hadde de bare brukt litt lenger tid, hatt bedre service hos importøren (ja, for den var totalt fraværende) og ikke tatt 77 shorter og 1100 kameler for ting som burde vært standard, så ja.. (Da snakker jeg selvsagt om frakt, teknisk klargjøring, bånnstoff osv.. Hvem f.. kjøper en båt for å la den stå på land i Tyskland..??)

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med salget. Det blir spennende å følge den videre prosessen med anskaffelse av ny båt.

 

 

Vel - de taper ganske mye på den i dag sammenlignet med det jeg fikk i innbytte. Hvorfor ikke prøve et bud?

 

Vi trenger egentlig litt mer plass hjemme, så vi har ikke helt bestemt oss for om det blir større bolig eller ny (brukt) båt - og i et nedadgående marked som nå har vi det ikke veldig travelt. Vi har hatt "bobåt" kontinuerlig i ca 11 år, og vi trives veldig godt på sjøen, så det er ikke umulig at det fortsatt blir feriebåt. I så fall blir det nok en som er større enn N300, men den kommer ikke til å ha hekkaggregat (ikke IPS heller). Det er vel mest sannsynlig at det i så fall blir en seilbåt. Om den eventuelt blir ny/nesten ny, relativt romslig og kommer fra Tyskland eller Frankrike, eller om vi kommer til å satse på en mer solid, men trangere og noe eldre "kvalitetsbåt" fra Sverige er ikke godt å si.

 

For ikke å lage flere avsporinger i denne tråden, kommer jeg til å starte en ny tråd om valgets kvaler og vurderinger etter hvert.

Hilsen hos

Link to post
Share on other sites

Vi trenger egentlig litt mer plass hjemme, så vi har ikke helt bestemt oss for om det blir større bolig eller ny (brukt) båt For ikke å lage flere avsporinger i denne tråden, kommer jeg til å starte en ny tråd om valgets kvaler og vurderinger etter hvert.

 

 

Følger med, men ta deg en tur på messen. Rekresjon er viktig :wink:

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...