Jump to content

Spørsmål angående Johnson 20hk 1974mod


Sleipner93

Recommended Posts

Var netopp ute å skrudde av By-Pass lokket for og se hvordan de så ut om det var tett eller noe. Men det var det altså ikke. Jeg forstår meg ikke på dette her, kan det være forgasseren det er noe galt med? Men igjenn, hvordan tester jeg bensinpumpa?

Link to post
Share on other sites

Du kan eliminere pumpa ved å få en til å pumpe med "slangepumpa" mens du starter motoren.

Ellers så skal det mye til at noe er feil med pumpa, sjekk evnt. at membranen er hel og ventilene rene.

 

De coilene du har fått tak i, er de nye eller kan det tenkes at de er fra 70-tallet?

Link to post
Share on other sites

Sånn, endelig var kameraledningen hjemme og bildene på plass! :wink:

 

picture_055.jpg

 

Her et bilde av sylindrene og stemplene

 

picture_056.jpg

 

Forgasseren

 

picture_057.jpg

 

Coilene, her ser dere hvordan jeg har festet de. Dette er da de coilene fra Evinruden nå står de andre her.

 

picture_058.jpg

 

Forgasser igjenn :lol:

 

Nå hva syns dere om "vraket" mitt :lol: ?

Link to post
Share on other sites

Men så er det dette da, skal jeg bruke 800,- på nye og evt ikke få den til å gå uansett :crazy: ?

 

Forøvrig når jeg tenker meg litt om skal disse coilene fungere. Disse stod på den gamle 20hk vi hadde fra 70 tallet en gang. Denn motoren virka bare at impelleren røyk. Denne motoren havna på dynga desverre :nonod:

Redigert av Sleipner93 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hmm, litt dårlige nyheter her. Var ute å dro litt som resulterte i knekkt startfjør. :nonod: Så denne må kjøpes ny. Er eurofritid billigst?

 

Ellers leste jeg litt på gamle IM'er til Poseidon om hva som var galt med motoren. Den hadde blitt mer vrien å få igang grunnet mangel på bensin, fødepumpen sa han var defekt og forgasseren var heller ikke god. Kanskje jeg skal lete etter brukt forgasser da, hvor mye bør jeg betale for dette da?

Link to post
Share on other sites

300-400 eller noe er vel ok for en gasser, til en gammel maskin.

Det beste ville jo vært om du fant en hel delemotor til en billig penge

Skrotnisse syns jeg har hyggelige priser, jeg handlet det jeg manglet hos han til min Mariner 4hk. Tør ikke tenke på hva dett hadde kostet nytt

Redigert av M/S Bastard (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...