function loadAds() { window.relevantDigital = window.relevantDigital || {}; relevantDigital.cmd = relevantDigital.cmd || []; relevantDigital.cmd.push(function() { relevantDigital.loadPrebid({ configId: '662fa5660d42b03a9c6d7583', manageAdserver: true, collapseEmptyDivs: true, noGpt: true, collapseBeforeAdFetch: false, allowedDivIds: null, // set to an array to only load certain
s, example - ["divId1", "divId2"] noSlotReload: false, // set true to only load ad slots that have never been loaded }); }); }; Jump to content

Spørsmål angående Johnson 20hk 1974mod


Sleipner93

Recommended Posts

Ok takk. Har sendt en mail til selger om at 1000,- er prisen jeg tenker på. Lurer på om det kan være likeså godt å kjøpe en motor til en slik pris å ta deler fra motorene å sette sammen til en brukbar. Tror dere ikke at dette blir billigere? :wink:

Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke lagt inn et direkte bud. Jeg vil først "forske" litt videre. Visst det er forgasser som er problemet er det jo like greit å kjøpe en til 300 istedenfor og kjøpe en ekstra motor til 1000 + 500 -1000 i frakt. Men vi får se, nå må jeg jo ihvertfall ha ny startfjør :crazy:

Link to post
Share on other sites

Jeg Hadde en Johnson 9 1/2 hk fra 1969.

Alt var i orden utenom impellerhuset som hadde tæret.

hadde så mye mannshit fra før så fattern kasta den.

den startet med en gang,

og giret....det tror jeg ligger godt gjemt under bua mi :wink:

 

Nå har jeg bare en masse 80ta talls 4hestere "snurremotor"

bruker dem på arbeidsflåten :smiley:

 

Ærn-Ærn!

Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen

 

Link to post
Share on other sites

Jeg Hadde en Johnson 9 1/2 hk fra 1969.

Alt var i orden utenom impellerhuset som hadde tæret.

hadde så mye mannshit fra før så fattern kasta den.

den startet med en gang,

og giret....det tror jeg ligger godt gjemt under bua mi :wink:

 

Nå har jeg bare en masse 80ta talls 4hestere "snurremotor"

bruker dem på arbeidsflåten :smiley:

 

Ærn-Ærn!

 

OK, men hva har egentlig dette å gjøre med mine spørsmål?? Jeg synes du før kalte denne flåten en lekter? :crazy:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hei og hå igjenn!

 

Lite har skjedd siden sist etter at startfjøra røyk. Jeg skrudde ut forgasseren og far var med og så over den. Det viste seg at en dyse/ventil som står i midten av flottørkammeret var løs. Jeg vet ikke hva denne dysa heter men den står altså i midten av flottørkammetet, ikke hoveddysa! Denne har vi nå limt fast riktig med Loctite så var det bare startfjør som trenges for å prøve igjenn. Jeg ser Eurofritid har men jeg blir litt skuffet ; den koster 138,- og sluttsum blir nesten 300! :discuss:

 

Du som har handlet på Eurofritid Ingar ; Er det ikke mulig å betale med regning? Når jeg skal velge betalingsmetode kan jeg bare velge oppkrav å det spiser jo penger!

 

forgasser_johnson.gif

 

Se her, jeg kan ikke finne ventil/rør delen her men jeg kan fortelle hvor den sitter. Altså del nummer 43, flottør-lokket. I midten ser dere et hull, her ned stikker dette røret. Jeg tror det noe med luft fra tomgangen å gjøre eller et eller annet. Dette er ihvertfall "fast" i forgasseren nå. Så jeg håper at dette kan ha vært problemet! :wink: Forøvrig noen som vet hva dette "røret" heter/gjør ?

Redigert av Sleipner93 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har en Johnson 20 fra 74' er det noen som vet hvor jeg kan få tegninger/bilder av logoene til dekselet i nøyaktig størrelse?

Tar å poster denne her i stedet for eg :smiley:

 

Det er vanskelig å få tak i bilder/teikninger i full målestokk, eller teikninger med mål på for den saks skuld. Viss du tar eit bildesøk på "Johnson 20 hp" så kjem det nokre bilder. Då får du jo ein ide om ca storleik på logoen, og så kan du samanlikne bilete med dekselet ditt og finne ut fullskala mål på den måten. Når du har funne ut kva mål du skal ha kan sikkert desse her hjelpe deg. Viss du ikkje er så nøye på at det skal vere 100% likt, kan du til og med "lage" ditt eige klistremerke på profila.no

 

Det ligg også ein del "decals" og "stickers" på ebay. Så viss du er veldig heldig kan det hende du finn det du treng der...

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Hei Sinten. Jeg luerer litt på om logoene ble malt på dekselet på denne tiden? Det virker ikke som at det er klister det som er på dekselet. Forøvrig er ikke min logo på dekselet lik som på de bildene på google. Kanskje jeg må fram med maskeringstape og pensel å male logo :eek:

Link to post
Share on other sites

Har lurt på det same sjølv, å male altså. Er jo klart billigast. Men i såfall ville eg fått tak i noko billig folie eller papir med lim bakpå, som eg kan klistre på dekselet for så å skjære vekk folien/papiret der bokstavane skal malast, med ein skarp tapetkniv. Viss det hadde gått an å kjørt folien/papiret gjennom skrivaren først, slik at ein har strekar å kutte etter så hadde jo det vore endå betre. Men eg har endå ikkje funne noko slikt "klistrepapir" som kan kjørast gjennom skrivaren :sad:

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Godkveld goddkveld :smiley: !

 

Idag startet motoren! :cool: Det hele begynte med sjekking av gnist på plugger å bensin. Jeg syntes ikke å se noe bensin på pluggene men den startet jo etterpå så :crazy: Metoden jeg brukte var å sette drillen på svinghjulet. Så var det endel gass og trykke på knappen. Etter litt startet den gode gamle motoren. Men den dør når jeg setter ned gassen. Er det noe galt med forgasser da eller? Legger ut en film litt senere.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
  • Create New...