Jump to content

Båter i sjøen 2007


Kosmix

Recommended Posts

Ja ja vi kom litt sent så det var umulig å parkere der :nonod:

Så jeg får vel si vi kom, vi så (på yttersiden) og vi gikk (kjørte) :lol:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Overveiende motorbåter. Fra hukommelsen: 5 brygger totalt, 1 brygge kun seilbåter, 1 brygge overveiende seilbåter resten motorbåter (tror jeg - var ikke på disse :lol::wink: )

 

Nesten riktig: 6 brygger hvor den ytterste bryggen mot Kalvøya hadde 2 brygger ut i vinkel. 1 og en halv med seilbåter (alt for lite), resten med motor. MANGE flere motorbåter enn seilbåter, men helt klart flest folk på seilbåtbrygga. Det er nok mange som ser for seg seilbåt som et meget godt alternativ til en dieselslukende motorbåt i disse miljøtider :wink:

Senior-du er min helt!

Link to post
Share on other sites

Heldigvis var vdet båter for oss motorbåtfolk, som f.eks. denne Grand Banks som desverre lommeboka neppe aldri vil rekke til kjøp av:

messe_gb.jpg

 

Eller denne trawleren, en Swift 42 fra Bennetau.

messe_swift.jpg

 

Vi var tre båtfolk fra Hurum som var innom alle bryggene untatt den ene som ikke fanget vår interesse. En særdeles intr. messe sett med våre øyne.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Etter å ha lest alle innlegg i denne tråden , sitter jeg igjen med det inntrykk av at ca: 80 % handlet om seilbåter. Når jeg så leser at det var 5 brygger med motorbåter og 1 brygge med seilbåter og at flesteparten besøkte seilbåtbrygga, da må vel arrangøren ha bommet på sitt publikum.?

Neste gang blir det kanskje motsatt, hvis man skal bedømme dette etter "seilbåtmenigheten" her på BP.? :flag:

Link to post
Share on other sites

Nå er vel vi motorbåtfolk i mindretall på denne tråden. Av våre 12000 medlemmer tror jeg neppe seilfolket er i flertall. Det finner vi vel egentlig ingen svar på?

 

Når vi så på trafikken (besøkende) på de respektive brygger så var det stort besøk på alle brygger. Sikkert litt mer på pinnebåtbrygga i og med de hadde samlet nesten alle disse her. (Sett ut fra den dagen jeg var der.)

 

Nå var jeg denne gangen kun en besøkende uten noe form for erend. Kun lyst til å skue de flotte båtene som utsyillerne hadde valgt å vise fram.

 

Jeg savner den gode gamle bruktmessa. Kanske noen kan ta på seg å samle sammen til bruktbåtmesse, både her i Oslofjorden, og i andre større byer. Det er jo bruktbåter det blir solgt mest av.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Var på messa torsdag. Og noe av det beste synes jeg det egentlig var å få bekreftet at vi valgte rett båt for et drøyt år siden.... :yesnod:

 

Ellers er det til voksende irritasjon at stadig flere forlanger forhåndsavtale for å komme ombord. Før var det i første rekke Windy som drev med dette fjollet. Nå var det flere av de større produsentene - og skuffende nok var GB blant disse.

 

Arrangørene burde se det som en viktig oppgave å få slutt på dette - og sette som et krav at båtene er åpne for alle som har betalt inngangsbillett! :nono:

 

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Stiller man på messe med båt så burde det være en selvfølge å komme ombord i de du har lyst til å se nærmere på. Unger i flg. med voksne på lik linje.

 

Mange av båtene er kundebåter og man er redd for at disse skal få skader under messa.

 

Man blir litt snytt når man kommer ut på bryggene og oppdager dette.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Stiller man på messe med båt så burde det være en selvfølge å komme ombord i de du har lyst til å se nærmere på.

 

Ja, for hva i helv*?"#¤ er vitsen å stille ut en båt som det ikke er mulig å se på??? Trawleren fra Beneteau var en kunde båt som skulle leveres rett etter messen. Allikevel slapp folk ombord og selgerne var veldig hyggelig, jeg er overbevist om at Normar tjente på å bruke hodet, i motsetning til de som hadde høy snobbefaktor og "kun etter avtale" skilt. Trawleren kostet 3,7 mill ferdig levert i Son med ganske mye utstyr. Etter min mening et langt bedre kjøp enn Skilsø 36FB til 3,2 mill.

Beneteau Trawler 42 kunne jeg helt klart levd med når seilingen blir for slitsom. Vi får se om noen ti-år :yesnod: (Mangler forøvrig et par millioner :wink: )

Senior-du er min helt!

Link to post
Share on other sites

Trawleren fra Beneteau var en kunde båt som skulle leveres rett etter messen. Allikevel slapp folk ombord og selgerne var veldig hyggelig, jeg er overbevist om at Normar tjente på å bruke hodet, i motsetning til de som hadde høy snobbefaktor og "kun etter avtale" skilt.

Den var dritlekker og hun som sto der når jeg var innom i går var også veldig hyggelig - hun kunne derimot ikke love meg en 37-38 fots variant, og det er litt trist :sad: .

Link to post
Share on other sites

Var på messa torsdag. Og noe av det beste synes jeg det egentlig var å få bekreftet at vi valgte rett båt for et drøyt år siden.... :yesnod:

 

ter-av

 

Var på messa lørdag og titte bl.a på St.Cruis 340, bra båt dette gitt. Virklig et alternativ når jeg går over til CBC class boat fra lukket avdeling.

 

Var også meget godt fornøyd med messen forøvrig. Spesielt vil jeg nevne motagelsen hos NordWest

Meget hyggelige folk (Broderfolk) :flag_sw: Veldig bra omvisning og for et el-anlegg

 

Tittet også en del på Skorgnes 350 nordic. Kjempeplass ut akter men har noen alvorlige barnesykdommer som må gjøres noe med bl.a adkomst maskinrom og tilkomst rundt maskinen

 

Ellers hadde vi en hyggelig tone med alle de vi var ombord hos under messen.

Ardea 34 Pandeon var savnet men den kommer i oktober.

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Link to post
Share on other sites

Arrangørene burde se det som en viktig oppgave å få slutt på dette - og sette som et krav at båtene er åpne for alle som har betalt inngangsbillett! :nono:

 

ter-av

 

Bra du setter fokus på dette, nevnte også dette etter messen på sjølyst. Ter-av ta noen linjer om dette i spalten din i

Båtmagasinet. Hvis man skal betale for å gå på messe uten å kunne se nøye, blir det bare tull.

 

 

Ellers vil jeg nevne at på Princess-standen spurte jeg om det var greit med en kikk. Ja bare kom bord svarte de. Man bør

vel også informere kundene om dette vis de bruker kunde-båter. Det tror jeg de fleste gjør. Men enkelte er nok reddere for

båten en andre. Kan dette si noe om kvaliteten :eek: .

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Stiller man på messe med båt så burde det være en selvfølge å komme ombord i de du har lyst til å se nærmere på.

Utstillerne ser vel på dette som en salgsmesse, og prioriterer å bruke tid på potensielle kjøpere. Jeg har ikke problemer med å betale inngangsbillett på en salgsmesse. En positiv ting på denne messa var at det var gratis å parkere. :wink:

 

Jeg hadde båten min på messa i fjor, og det gikk relativt pent for seg. Jeg måtte stramme til en dekksluke, og så hadde noen tatt med seg en kartbok som var utgått på dato. :rolleyes: Det tyder vel på at utstillerne har passe god kontroll. Jeg gjentar gjerne et utlån som dette, men dersom det hadde vært fritt fram for absolutt alle ville jeg vært mer skeptisk.

Link to post
Share on other sites

De båtene man ikke fikk lov til å gå rett ombord i var 50+ fotere og de hadde vel tenkt at de ikke vil ha ombord familien på 6 som bare er på søndagstur og aldri har råd til å kjøpe en slik båt alikevel , men problemet med det er gjerne det at slik verden er i dag så kan man ikke peke på en person pågrunn av dannelse,klær,klokke og sko og si at akkurat han kan være en potensiell kjøper av en slik båt så da kan det jo hende at man ikke slipper ombord de som kanskje ville vært seriøst interessert.

Dog så skal det nok sies at de fleste som faktisk er interessert i å legge 5-15mill i en båt gjerne sier fra til selgerne at , hei jeg vil gjerne se på denne båten , kan jeg få komme ombord. Tipper de slapp inn samtlige som ville komme ombord men at de ville at de som kom ombord skulle slippe å ha flere andre interessenter rundt seg når de gikk gjennom båten. I realiteten var det vel heller et køsystem

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...