Suzuki Svart 18.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2008 To ting; jeg trekker tilbake kjøpsanbefalingen på HITACHI elektroverktøy. Har nå ødelagt et batteri på den etogethalvtår gamle batteridrillen min. Reperasjonen av girkassa tok 2-3 måneder, da hadde jeg testet maskina en ( ! ) gang. Har noen erfaringer med sånne verktøyvogner ? Har fått trusler om utkastelse fra garasjen, samt inndragning av hele verktøbudsjettet om det ikke gjenoprettes orden i sakene. Av diverse årsaker er det nok en sånn " rulledings med skuffer på hjul " som er aktuell. Så; er det noen som har erfaringer å dele ? Hva er brukbart ? Hva duger ikke i det hele tatt ? Å kjøpe verktøyvogn til 10 000kr er neppe aktuelt, så jeg må finne noe rimeligere. Forslag ? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
eysteind Svart 18.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2008 Er også ute etter en slik vogn, men dei fleste blir solgt med verktøy. Da er jo eg iallefall like langt. Har det meste fra før, men trenger en plass å oppbevare det. Noen med erfaring fra clas ohlsons verktøyskap/vogn? Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 18.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2008 GASOLIN Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Arvid_A Svart 18.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2008 Her er nyheten mange venter påBosch klone av Fein Multimaster. I første omgang i grønn dakt, det snakkes også om en blå utgave. Det antydes prisnivå på omlag 100 EUR for den grønne. Bosch har tradisjonelt ganske rimelig originaltilbehør, i motsetning til f.eks Fein Suzuki Jeg "klarte å få" et slikt Bosch-verktøy i julegave. Må si den åpnet en ny verden i snekkerbua! Jeg debuterte med å sage ut en firkantet åpning for en luftekanal et stuerom i båten. Saga spiste seg rett inn i kryssfinerplata. Enkelt, fort gjort og bra resultat! Neste test var å pusse ned 2 skapdører i båten. Pussefunksjonen var også svært effektiv og grei å bruke. Holdbarheten kan jeg ikke si noe om, men jeg nøler ikke med å anbefale den som anvendelig kjekk-å-ha-sak som man raskt blir glad i! Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 18.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2008 For en tid tilbake ble det diskutert litt rundt søylebormaskiner av bordmodell. Jeg sikler på en sånn, men skal ikke ha det billigste skrapet. Ikke skal jeg ha det dyreste på markedet heller, det tillater ikke lommeboka. Noen med erfaringer å dele vedr. søylebormaskin i budsjettklassen ? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Hallaron Svart 18.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2008 Hadde en søyleborremaskin type biltema/obs kr 499,- Ga den vekk, det var bare til irritasjon. Med et 2-3 mm bor så du at boret ikke gikk rundt sin egen akse , men slingret litt hit og dit... Som du ser på bildet har jeg en meget gammel og velbrukt søyleboremaskin som jeg fikk kjøpt for en knapp og et glansbilde, den kom fra et blikkenslagerverksted etter det jeg kan huske. Selv om den er gammel og sliten, er den ca 765 ganger bedre en billigskrapet fra BT/obs... Vi har en slik gulvmodell fra clas Ohlson på jobb, den er egentlig ganske lik den jeg har hjemme, bare noe nyere.. Hadde satset på CO kvalitet eller bedre. Alternativt latt det være.. Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
eysteind Svart 18.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2008 Mo og Co har en del benboremaskiner: http://www.moeco.no/ Noen som har erfaring? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 20.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2008 Hei. Skal legge nytt gulvbelegg (slik jukseparkett med kunststoffoverflate som ser ut som keramiske fliser) i gangen. For å slippe å løsne dørlistene, 3 dører! for å kutte av 1cm nederst, kunne det vært fint med en slik "Fein sag", original eller annet merke. Noen som har sett om det er tilbud på slikt nå? Må jeg ut med mange tusen kroner, river jeg heller ned listene og kutter de for hånd. Og hvilken type sag kutter en slike gulvbelegglengder med, går det med noenlunde fintannet snekkersag? Eller må jeg bruke baufilsag? Har bare lagt ekte parkett før. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
horg Svart 20.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2008 Bosch link, så BM solgte de for rett under tusenlappen, laminat plank kan du sage med el-sager, litt hard å sage med handsag, Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 21.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2008 Hei igjen. Takk for tipset. Nå er Bosh-sag innkjøpt fra BM Lillestrøm for kr. 998,- Så nå er det bare å sette igang med nytt gulv på gangen. Helt "mot normalt" kikket jeg litt i bruksanvisningen. Den var på flere språk. Tysk er nok originalspråket og oversettelsen til engelsk OK, men til norsk ble det nok litt rart her og der. Hva med "Strømspenning" for Netzspannung og mains voltage? Og en tegning av de enkelte delene av et verktøy, spredt utover heter vel sprengskisse og ikke "eksplosjonstegning"? Litt vel direkte oversatt fra det tyske Explosionszeichnung! Det blir litt pyroteknisk med en slik oversettelse. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Mulligan Svart 21.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2008 Den engelske teksten er jo korrekt. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 21.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2008 Det var liksom det jeg sa. Oversetteren har nok vært flinkere i engelsk enn norsk. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
roaldbj Svart 21.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2008 Jeg har fått anbefalt ei filtertang som nå er anskaffet. Den er nok litt dyrere enn de som er tilgjengelige på Biltema. Har bl.a. trang adgang til oljefilter på generatoren. Med denne går det som en lek. Det eneste som står på tanga er "2009 - Made in USA". Har allerede glemt hvem som er produsent. Den er solid. Sitér dette innlegget Link to post
EILIF 1 Svart 21.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2008 har du sjekket biltema? der kan det hende du finner noe. Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 21.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2008 (redigert) Har allerede glemt hvem som er produsent. Den er solid. Channellock...... Redigert 21.Februar.2008 av rago63 (see edit history) Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
roaldbj Svart 21.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2008 Jegt skal forsøke å finne produsenten - jeg tror at jeg har kjøp den via Würth. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 21.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2008 (redigert) Er det trangt å komme til for å skifte olje/dieselfilter, er dette verktøyet ganske smekkert. Og det glipper garantert ikke. Sett en skralle eller latmansarm i det firkantede hullet og skru filteret ut. Det passer på alle dimensjoner. På bildet rundt lokket på en sprayboks(!) Lars H. Redigert 21.Februar.2008 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Mulligan Svart 28.April.2008 Link til dette innlegget Svart 28.April.2008 Järnia på Nordby selger Bosch sin Multimasterklon til SEK 999.-. Steikje fint verktøy. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 28.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2008 Jeg kan virkelig anbefale å handle verktøy på Amazon.com. Kjøpte en batteridrill der nå, kom på ca 1600kr ferdig fortollet på lokalt posthus. Norsk pris 4900kr. Da snakker jeg om kvalitetsverktøy av absolutt øverste prisklasse. Prisforskjellen er så stor at jeg ikke trodde det var sant. Jeg skal nå bestille batteridreven vinkelkutter og bajonettsag også fra samme serien. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Fjordrafting Svart 28.April.2008 Link til dette innlegget Svart 28.April.2008 Hei Har også slengt meg på blått oppladbart utstyr i fra Bosch, spesielt de nye 36v maskinene som er bare nydelig å jobbe med når man monterer båter. Blir aldri noen amatør batteri verktøy på meg mere. Forskjellen må bare oppleves Sitér dette innlegget Har nå to yamaha F350 i drift på samme båt Link to post
Brutus Svart 28.April.2008 Link til dette innlegget Svart 28.April.2008 Ja, "ordnung muss sein" i garasjen.... Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 28.April.2008 Link til dette innlegget Svart 28.April.2008 Flott bil! Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 28.April.2008 Link til dette innlegget Svart 28.April.2008 Jeg kan virkelig anbefale å handle verktøy på Amazon.com.Kan du gi litt mer info om dette? Jeg kommer til å bestille tilsvarende. Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 28.April.2008 Link til dette innlegget Svart 28.April.2008 (redigert) Fikk litt dilla på den pakken her, det var jo ganske så rimelig. Makita Li-ion pakke Men det spørs om laderen fikser 220V???? Redigert 28.April.2008 av Brutus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 28.April.2008 Link til dette innlegget Svart 28.April.2008 En omformer til 180kr hos clas ohlson fikser det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.