Jump to content

Oppgradering av Junker 22

Seilaren

Recommended Posts

• 2 uker senere...

Etter at jeg trakk 3 nye kabler opp gjennom masten har jeg fått en fæl lyd av kabler som slår inni der. Har førsøkt og stramme dem opp uten at det hjelper :cryin: (Joda, fikk jo advarsel her, uten at jeg brydde meg så mye :headbang: )

Så nå har jeg planer om å bruke en rull med trekkrør jeg fant hjemme i kjelleren. Tenkte jeg skulle tre kablene inni den, og sette store strips på røret med en 20cm mellomrom.... Vil det virke eller vil lyden bare bli enda verre?

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Jeg har plottet det inn på et vis ja, men har ikke hørt noen alarm fra VHFen. Riktignok var jeg sent avgårde, og jeg var til kai en stund mitt på dagen. Vil slike meldinger være i luften til VHFen blir slått på, eller forsvinner de hvis de ikke blir mottatt?

Fritjof Brandt

Ahh... Jeg har bare vært på dagsturer lørdag og søndag denne helgen. Hadde lovet far og hjelpe med å lø ved i hagen på fredag, og lørdag kveld båtte jeg i bursdag... :rolleyes:

Da tyder jo ting på at meldingen forsvinner hvis VHFen er avslått.

(Programerte den ikke før på lørdag heller)

Fritjof Brandt

Vil slike meldinger være i luften til VHFen blir slått på, eller forsvinner de hvis de ikke blir mottatt?

De blir sendt der og da! Står radioen på får du deg en støyfyllt opplevelse, Men bråket stopper etter 5 minutter. hvis du ikke svarer vil det stå på skjermen din. Har du ikke hatt den på så kan du ikke se dette :crazy:

Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen

Så du var ute med båten i dag også Bjorngb. Båten lå hvertfall ikke i havnen... :lol:

Hadde tenkt og sende deg en DSC melding, men så hadde jeg glemt og ta med MMSI nummeret ditt.. :diving:

Har forresten isolert ferdig båten i dag. Planen er å vente med å legge skrogtrekk til neste vinter. Nå har jeg lyst til å få putene ombord og flytte skikkelig inn i båten! Isolasjonen virker fint som skrogtrekk også, men det er ikke ikke så veldig vakkert da... :lol:

Skal prøve å huske å ta med kameraet snart.... :fishing:

Fritjof Brandt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...