Anders Panders Svart 29.April.2008 Link til dette innlegget Svart 29.April.2008 Junker 466 Du har B-modellen har du ikke? Jeg har Comfort-modellen (med byggenummer fra ca 500 og oppover). Det ble gjort endringer både på seil, ror og luke og alt. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 29.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2008 Stemmer det, men trodde ikke riggene ble endret, men de ble kanskje det. Uff. Den siden til båten min var ikke mye oppdatert Må få sendt en mail med nye bilder... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Seilaren Svart 5.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2008 (redigert) Hadde årets første helgetur med båten i helgen. Se i bloggen https://baatplassen.no/i/blog/seilaren/inde...p?showentry=621 Redigert 5.Mai.2008 av Seilaren (see edit history) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
seilærn Svart 6.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2008 Det ser herlig ut! Har lyst til å dra på sjøen i dag, men har lovet en kamerat å rydde båten for salg Hvordan tar Junkeren de store bølgene? Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 6.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2008 Grønn Misunnelse imponerte kraftig i de høye bølgene. Den er så kraftig og stiv - det virker som den tåler alt! I dag har jeg isolert båten med liggeunderlag Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Seilaren Svart 19.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 Etter at jeg trakk 3 nye kabler opp gjennom masten har jeg fått en fæl lyd av kabler som slår inni der. Har førsøkt og stramme dem opp uten at det hjelper (Joda, fikk jo advarsel her, uten at jeg brydde meg så mye ) Så nå har jeg planer om å bruke en rull med trekkrør jeg fant hjemme i kjelleren. Tenkte jeg skulle tre kablene inni den, og sette store strips på røret med en 20cm mellomrom.... Vil det virke eller vil lyden bare bli enda verre? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Hilmar 2 Svart 19.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 Gummislange?? Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Seilaren Svart 20.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2008 Det koster vel penger...... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Brodern Svart 20.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2008 Strips fast skumgummibiter med jevne mellomrom Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Sleipner93 Svart 20.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2008 Det koster vel penger...... Ermm, koster hageslange så mye da? Går vel an og bruke det ? Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 20.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2008 Da er det jo mye bedre og bruke trekkrøret og jeg allerede har.... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
seilærn Svart 20.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2008 Så tanken er altså å stripse ledningene fast til røret, har jeg forstått det da? Vil ikke hele trekkrøret begynne å slå da, om det ikke festes inni masten på en lur måte.. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 20.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2008 Nei gutt. Du har misforstått. Ledningene skal legges inni roret. Stripsene på røret er for å hindre at røret slår. Forslaget til Broderen var ikke dumt.. Skal se om jeg finner en gammel madrass en plass i hagen... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Sleipner93 Svart 21.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2008 Tror det vil slå like mye med strips rundt ledningen. Men det tipset om skumgummi biter med jevne mellomrom funker sikkert! Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 21.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2008 Dere småunger forstår ikke hva jeg mener... Endene på stipsene henger jo på, og hindrer at ledningene kan bevege seg inni der. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Sleipner93 Svart 21.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2008 Jeg tror ikke det vil fungere noe bra, da må du ihvertfall ha tykke strips.. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 21.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2008 :headbang: :headbang: Trodde du kankje jeg hadde tenkt og bruke de minste som er myke som lær og 5cm lange? Du har ikke peiling på seilbåt... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
index Svart 21.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2008 (redigert) Tre og tre strips, spredd jevnt rundt, skal visstnok være en grei løsning ja! Om du setter disse med en god halmeters avstand burde du nok være sikret mot lyd! Redigert 21.Mai.2008 av index (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Seilaren Svart 21.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2008 Takk index, den var den tilbakemeldingen jeg ville ha.... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
bjorngb Svart 25.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2008 Har du programmert inn mmsi nummer? Jeg regner med at du var på fjorden i helgen... Prøve å kalle deg opp via dsc, men fikk ikke noe svar... Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 25.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2008 Jeg har plottet det inn på et vis ja, men har ikke hørt noen alarm fra VHFen. Riktignok var jeg sent avgårde, og jeg var til kai en stund mitt på dagen. Vil slike meldinger være i luften til VHFen blir slått på, eller forsvinner de hvis de ikke blir mottatt? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
bjorngb Svart 25.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2008 Jeg er ikke sikker - prøvte å sende fra Lindøy på fredag ettermiddag/kveld. Jeg husker ikke når/hvor på lørdag, men det var fra antakelig en plass mellom Jørpeland og Sør-Hidle mellon 12 og 16... Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 25.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2008 Ahh... Jeg har bare vært på dagsturer lørdag og søndag denne helgen. Hadde lovet far og hjelpe med å lø ved i hagen på fredag, og lørdag kveld båtte jeg i bursdag... Da tyder jo ting på at meldingen forsvinner hvis VHFen er avslått. (Programerte den ikke før på lørdag heller) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Hilmar 2 Svart 25.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2008 Vil slike meldinger være i luften til VHFen blir slått på, eller forsvinner de hvis de ikke blir mottatt? De blir sendt der og da! Står radioen på får du deg en støyfyllt opplevelse, Men bråket stopper etter 5 minutter. hvis du ikke svarer vil det stå på skjermen din. Har du ikke hatt den på så kan du ikke se dette Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Seilaren Svart 26.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2008 Så du var ute med båten i dag også Bjorngb. Båten lå hvertfall ikke i havnen... Hadde tenkt og sende deg en DSC melding, men så hadde jeg glemt og ta med MMSI nummeret ditt.. Har forresten isolert ferdig båten i dag. Planen er å vente med å legge skrogtrekk til neste vinter. Nå har jeg lyst til å få putene ombord og flytte skikkelig inn i båten! Isolasjonen virker fint som skrogtrekk også, men det er ikke ikke så veldig vakkert da... Skal prøve å huske å ta med kameraet snart.... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.