Anonym Svart 16.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.September.2007 Nei, takke meg til å sitte under kalesja på akterdekk om kvelden, godt og varmt, med levende lys på bordet og et glass rødvin i glasset mens man ser utover fjorden og på livet rundt seg på brygga! Finnes det noe bedre, da? Men vi motorbåtfolk trives jo også best i frisk sjøluft, da... Rødvin i båt? USJ! Dersom dere trives best i frisk sjøluft forstår jeg hvorfor dere har full gass hele veien til målet deres, eksoslukta er jo ikke særlig sjarmerende. Sitér dette innlegget Link to post
Hallaron Svart 16.September.2007 Link til dette innlegget Svart 16.September.2007 hehe - diskusjonen finnes også i USA, der er terminologien "stinkers" og "rag dryers".... Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
bliss X Svart 16.September.2007 Link til dette innlegget Svart 16.September.2007 Rødvin i båt? USJ! Hva er galt med rødvin i båt? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 16.September.2007 Link til dette innlegget Svart 16.September.2007 Åssen ser forresten en "motorbåtmann" ut? Spiss i nesa og brei bak? Og røyker hele tida? Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 16.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.September.2007 Hva er galt med rødvin i båt? Rødvinssøl misfarger blant annet teak, og faktisk også gelcoat. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 16.September.2007 Link til dette innlegget Svart 16.September.2007 Åssen ser forresten en "motorbåtmann" ut? Har motorbåtlue: Rødvinssøl misfarger blant annet teak, og faktisk også gelcoat. Har søla mye rødvin på teaken. Det forsvinner igjen etter et stund. Sitér dette innlegget Link to post
Eline Svart 16.September.2007 Link til dette innlegget Svart 16.September.2007 Rødvin i båt? USJ! Dersom dere trives best i frisk sjøluft forstår jeg hvorfor dere har full gass hele veien til målet deres, eksoslukta er jo ikke særlig sjarmerende. Sitér dette innlegget Link to post
slettet Svart 16.September.2007 Link til dette innlegget Svart 16.September.2007 seilbåt? No Way ................R fordelen med motorbåten er jo at man kan nyte dem ekslusive og aromatiske lukten av bensineksos noen tid og vente med vinen og cognacen til man kommer frem, nyte den på flybridgen - uten å risikere å spille de edle draaber..... mao nyte utrolige og passe lange kjøreturen i fulle drag og ankomsten likeså...... Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 16.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.September.2007 Jeg nyter den akkurat passe seilturen med edle dråper som naturlig selskap underveis.. Sammen god mat og damer. Det er perfekt! Sitér dette innlegget Link to post
Båtfant Svart 16.September.2007 Link til dette innlegget Svart 16.September.2007 Er det virkelig sannt!? Sitér dette innlegget Er nektet å poste her fordi man ikke tåler mine meninger om copyright og administrasjonen. Link to post
Anonym Svart 16.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.September.2007 Hvilken del av det lurer du på om er sant? Sitér dette innlegget Link to post
slettet Svart 17.September.2007 Link til dette innlegget Svart 17.September.2007 Jeg nyter den akkurat passe seilturen med edle dråper som naturlig selskap underveis.. Sammen god mat og damer.Det er perfekt! nah, nah, nah,.... alkohol og båt i fart hører ikke sammen. det er sjøens regel nr. 1. det burde både du og andre her vite. Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 17.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.September.2007 Isåfall bryter jeg regelmessig regel nr. 1. Det er helt vanlig å nyte en god pilsner mens man seiler, og jeg gjør det jeg kan for å holde den tradisjonen vedlike. Sitér dette innlegget Link to post
Andy Svart 17.September.2007 Link til dette innlegget Svart 17.September.2007 nah, nah, nah,.... alkohol og båt i fart hører ikke sammen. For noe tøys. En kald pils i båten er sjelefred for meg og mange med meg. Når det gjelder konvertering til seilbåt, er dette ikke noe for meg. Jeg ser likevel mye båtglede som dere opplever - litt sånn at seilbåt er sport, der motorbåt er bare tur (som mange gjør så kort som mulig for å komme rasktest mulig fram). Med hytte ved sjøen, daycruiser til dagsturer og kortere overnattingsturer, og jolle til fisking er jeg der jeg vil være Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 17.September.2007 Link til dette innlegget Svart 17.September.2007 Blærum skrives med l, "BLÆRUM"! Det praktiseres nok litt forsjellig rundt om i landet. Der jeg kommer fra skrives det Bærum men uttales Blærum. Sitér dette innlegget Link to post
Båtfant Svart 17.September.2007 Link til dette innlegget Svart 17.September.2007 Ja, ja - man har det godt med seg selv da, enten dreier seg om talefeil eller hva det nå måtte være! Sitér dette innlegget Er nektet å poste her fordi man ikke tåler mine meninger om copyright og administrasjonen. Link to post
bliss X Svart 18.September.2007 Link til dette innlegget Svart 18.September.2007 Det er helt tydelig at visse båtfanter tror de har lagt gullegget nå. Hvorfor er du egentlig her på båtplassen, båtfant? Hva er din skjulte agenda denne gangen? Sitér dette innlegget Link to post
Båtfant Svart 18.September.2007 Link til dette innlegget Svart 18.September.2007 Hvorfor er du egentlig her på båtplassen, båtfant?Hva er din skjulte agenda denne gangen? Det var da svært! Går du ikke litt over streken nå? Sitér dette innlegget Er nektet å poste her fordi man ikke tåler mine meninger om copyright og administrasjonen. Link to post
bliss X Svart 18.September.2007 Link til dette innlegget Svart 18.September.2007 Etter det jeg vet er du vel utestengt her på baatplassen? Du registrerte deg på nytt, ble sperret ute og har nå registrert deg igjen som båtfant. Jeg / vi ønsker å vite hvorfor. Sitér dette innlegget Link to post
Båtfant Svart 18.September.2007 Link til dette innlegget Svart 18.September.2007 Etter det jeg vet er du vel utestengt her på baatplassen? Du registrerte deg på nytt, ble sperret ute og har nå registrert deg igjen som båtfant. Jeg / vi ønsker å vite hvorfor. Nå synes jeg du bør ta deg en "time out"! Sitér dette innlegget Er nektet å poste her fordi man ikke tåler mine meninger om copyright og administrasjonen. Link to post
Mouche Svart 18.September.2007 Link til dette innlegget Svart 18.September.2007 Bærum Blærum: http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/528 Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
CB. Svart 18.September.2007 Link til dette innlegget Svart 18.September.2007 Den skjønte jeg ikke Mouche Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Mouche Svart 18.September.2007 Link til dette innlegget Svart 18.September.2007 Nei, men så har du kanskje ikke vokst opp på "rifla påmfri"! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
CB. Svart 18.September.2007 Link til dette innlegget Svart 18.September.2007 Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
litt peiling Svart 18.September.2007 Link til dette innlegget Svart 18.September.2007 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.