Hilmar 2 Svart 18.September.2007 Link til dette innlegget Svart 18.September.2007 Nei, men så har du kanskje ikke vokst opp på "rifla påmfri"! Har du hørt sangen til vidar og jan-tore? Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
CB. Svart 19.September.2007 Link til dette innlegget Svart 19.September.2007 Tilbake til emnet, denner er jo litt artig Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Ben Sin Svart 19.September.2007 Link til dette innlegget Svart 19.September.2007 Der var det en som fikk sagt det ganske enkelt og klart. Det kan ikke ha vært deg selv Contraband? Før du byttet? Ben Sin Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 19.September.2007 Link til dette innlegget Svart 19.September.2007 Den må være skrevet av astor Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 19.September.2007 Link til dette innlegget Svart 19.September.2007 Den må være skrevet av astor Jeg får skylda for alt. Akkurat nå som jeg hadde tenkt å be om pent vær å slutte med denne mobbinga. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Hilmar 2 Svart 19.September.2007 Link til dette innlegget Svart 19.September.2007 alt er Astors feil Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
bliss X Svart 19.September.2007 Link til dette innlegget Svart 19.September.2007 Akkurat nå som jeg hadde tenkt å be om pent vær å slutte med denne mobbinga. Adferdsendringer skjer ikke over natta, Astor men det er jo flott at du prøver Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 19.September.2007 Link til dette innlegget Svart 19.September.2007 "Jeg hater motorbåter" fritt etter Odd Børretzens dikt - "jeg hater måker" Første versjon: "Jeg hater motorbåter" Ikke hele tiden, naturligvis. Når de driver rundt med motorstopp, eller flyter stille på det blanke vann og likner rare badedyr av plastikk, da er de en naturlig del av sommerens bilde og man tenker ikke mye på dem, hverken med hat eller kjærlighet, men når de gir gass og brøler som syke sjeler kan du se helt ned i deres dype, skamløse hekkbølger. Hvis en motorbåt har fått tak på litt diesel eller bensin eller noe annet svineri og raser av gårde med dette på tanken, da kaster da andre motorbåtene seg etter og skal ha skal ha skal ha skal ha og resultatet blir jo at gørret de spyr ut forpester luften og sjøene skvalper alle veier og ingen av dem får noen glede av griseriet Motorbåteiere eier ikke samfunnsånd skal ha skal ha skal ha jeg tør ikke tenke på hvilket parti de stemmer på eller hva som hadde skjedd hvis de hadde hatt makten. Under sånne forhold sier jeg til meg selv: "Jeg er glad jeg ikke kjenner en motorbåteier personlig sånn at jeg måtte oppføre meg noenlunde høflig mot vedkommende." Jeg ville ikke hatt en motorbåt om du ga meg en. Hvis jeg skulle velge noe, ville jeg ha sagt Gi meg en kelner som kvidrer med glassene som svever mellom bordene eller kommer tassende mot meg Motorbåteiere er jo kjent for å holde sammen i flokk. Visstnok hele livet. De er kjent for å være trofaste og lojale mot mot hverandre. Og det synes vi jo er sympatisk. Men jeg vet ikke jeg. Hvis jeg hadde vært gift med en brølende skal ha skal ha skal ha en vrælende, dieseletende, illeluktende motor, uansett hvor trofast den hadde vært, da hadde jeg kanskje tenkt at det var like bra den stoppet for godt nei Gi meg en seilbåt som smiler med vantene som blafrer med seilene og glad kommer sigende mot meg jeg mener: Som ligger klar på brygga og venter når jeg kommer med toget fra Oslo eller hvor jeg har vært. Jeg har sett, en søndag i Lillesand havn, jeg har forresten sett det flere ganger, men også en søndag i Lillesand havn, så jeg en gang to motorbåter som forsøkte å voldta en gummijolle ute mellom bryggene midt i kirketiden, med barn tilstede Motorbåteiere oppfører seg som dyr noen ganger som sagt: Ganske ofte hater jeg motorbåter nei Gi meg en seilbåt som knirker med riggen sin, som åpner sitt akterlik med ømhet og nakent sinn jeg hater motorbåter. Men det er mange ting jeg elsker. Lenge hadde jeg det sånn at når jeg møtte folk som, fremgikk det, ikke hatet eller elsket, det samme som meg, da tenkte jeg at de måtte være gærne. Jeg tror at mange har det sånn ennå. Motorbåteiere f.eks. som oppdrar sine barn til ekle små tyggegummiluktende moralister som går på bryggekanten og sier "æsj. Det bråker i riggen. Master er farlig for helsa.". Som sagt: Jeg hater motorbåter, av ovennevnte grunner, men hvis jeg møter en som elsker motorbåter og sier det, eller hvis jeg møter en motorbåteier som mener at seilere ikke burde ha adgang til offentlige sykehus eller offentlig jernbane men løpe etter f.eks. Vestfoldbanen, da skal jeg forsøke å se på vedkommende med forståelse. Men lett blir det ikke. nei Gi meg en seilbåt som knirker med riggen sin, som åpner sitt akterlik med ømhet og nakent sinn Gi meg en kelner som kvidrer med glassene som flyr mellom bordene og kommer tassende Gi meg en seilbåt som smiler med vantene som blafrer med seilene og glad kommer sigende mot meg Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 19.September.2007 Link til dette innlegget Svart 19.September.2007 (redigert) God bedring ! Ps. Husk det er ingen skam å søke profesjonell hjelp. Med dine holdninger til båtfellesskapet burde du vært utestengt fra dette forumet også. Makan ! :nono: Redigert 19.September.2007 av Mix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 19.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.September.2007 God bedring !Ps. Husk det er ingen skam å søke profesjonell hjelp. Og jaggu ser det ut som du trenger litt.. Det kan ikke være noe poeng i å sitere HELE det innlegget. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 19.September.2007 Link til dette innlegget Svart 19.September.2007 God bedring ! Takk for det. Jeg vil gjerne ha inspill til forbedringer. Som det står øverst er dette første versjon, og det kan sikkert gjøres bedre. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 19.September.2007 Link til dette innlegget Svart 19.September.2007 Med dine holdninger til båtfellesskapet burde du vært utestengt fra dette forumet også. Makan ! :nono: Det var ironisk ment som en motsats til det innlegget contraband har linket til i posting #127. Beklager hvis det ble misforstått. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 20.September.2007 Link til dette innlegget Svart 20.September.2007 det var da bare en uskyldig en .sånt må være lov. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Nils Svart 20.September.2007 Link til dette innlegget Svart 20.September.2007 Trur nesten denne fortener oppslag i båten (ps, synes du var snillaste laget) Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 20.September.2007 Link til dette innlegget Svart 20.September.2007 Vi vil ha litt bedre plass, og kona synes vi får sååååå mye mer plass for pengene ved kjøp av seilbåt. Jeg er skeptisk hva angår ettermiddagsturer og småturer - redd for at det blir litt ekstra styr å komme seg ut. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 20.September.2007 Link til dette innlegget Svart 20.September.2007 GENIALT!!! Ikke mer å si om det.... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
SveinHa Svart 20.September.2007 Link til dette innlegget Svart 20.September.2007 (redigert) "Jeg hater motorbåter"Forslag til tittel: "Astors hyllest til seilbåter" :lol: Redigert 20.September.2007 av SveinHa (see edit history) Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
OT-flyktning Svart 20.September.2007 Link til dette innlegget Svart 20.September.2007 Forslag til tittel: "Astors hyllest til seilbåter" du skulle ikke ha redigert sangtittelen, SveinHa . Ditt første utkast minnet så mye på "Solveigs sang" fra Per Gynt/Grieg. Det lå noe helt stort over denne tittelen. Forøvrig: for min del er vi nå over i en fleipefase her og jeg forutsetter at ingen av sidene faller disse innlegg tungt for brystet. P.S. Vi har jo smileyen - seilbåt. Ingen som kunne lage tilsvarende for motorbåt? f eks med 3 etasjer og kjempe hekkbølge? P.S.2: Når jeg tenker meg om.... er det seilbåt som går for motor eller motorbåt med vimpelstang? Antagelig sistnevnte. Uansett, synes vi burde ha noe spesifikk både for seilbåt og for motorbåt. Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 20.September.2007 Link til dette innlegget Svart 20.September.2007 Bliss X for president!! Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Framtia Svart 20.September.2007 Link til dette innlegget Svart 20.September.2007 Bliss-X; Dette er det beste jeg noen gang har lest her på båtplassen PS: jeg har ikke noe i mot hverken motorbåter eller eierne, liker alle båter jeg. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
SveinHa Svart 20.September.2007 Link til dette innlegget Svart 20.September.2007 du skulle ikke ha redigert sangtittelen, SveinHa . Ditt første utkast minnet så mye på "Solveigs sang" fra Per Gynt/Grieg. Det lå noe helt stort over denne tittelen.Du har kanskje rett, jeg syntes det ble litt for konfirmasjonssangaktig med "Astors sang" men den passer kanskje bedre likevel Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
Mouche Svart 20.September.2007 Link til dette innlegget Svart 20.September.2007 Akkurat nå som jeg hadde tenkt å be om pent vær å slutte med denne mobbinga. Du behøver da ikke be om lov til å slutte med mobbingen din? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
bliss X Svart 20.September.2007 Link til dette innlegget Svart 20.September.2007 Takk for det, men som jeg skrev er det rom for forbedringer her, før den endelige versjonen blir spikret og lagt fram for forfatteren av originalen. Spesielt den delen fra Lillesand havn er jeg ikke fornøyd med. Forslag til forbedringer? Andreas: Kan du flytte dette ut i en egen tråd? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 20.September.2007 Link til dette innlegget Svart 20.September.2007 lagt fram for forfatteren av originalen. Vil han sikkert like. Han har selv gått over fra støyende, stinkende og sterkt forurensende motorbåt til stille, elegant og miljøvennlig seilbåt. Han seiler en Albin Singoalla. Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 20.September.2007 Link til dette innlegget Svart 20.September.2007 Bliss-X; Dette er det beste jeg noen gang har lest her på båtplassen Dette er det bare å slutte seg til. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.