Jawik Svart 4.April.2008 Link til dette innlegget Svart 4.April.2008 Korrigerer starten. Det er meldt NW sterk kuling og Vanylvsgapet er ikke noe blivende sted i denne vinden. Vi utsetter starten i 24 timer til Søndag 6/4 kl. 1200. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Alvito Svart 4.April.2008 Link til dette innlegget Svart 4.April.2008 Korrigerer starten. Det er meldt NW sterk kuling og Vanylvsgapet er ikke noe blivende sted i denne vinden. Vi utsetter starten i 24 timer til Søndag 6/4 kl. 1200. ...og 3-6 grader på 5 dagers varselet...dette er for tidlig skippere... Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 5.April.2008 Link til dette innlegget Svart 5.April.2008 Korrigerer starten. Det er meldt NW sterk kuling og Vanylvsgapet er ikke noe blivende sted i denne vinden. Vi utsetter starten i 24 timer til Søndag 6/4 kl. 1200. Værmeldingen Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
bjorngb Svart 6.April.2008 Link til dette innlegget Svart 6.April.2008 Blir det start i dag?` Været ser jo bra ut... :-) God tur da :) Sitér dette innlegget Link to post
Leidulf Svart 6.April.2008 Link til dette innlegget Svart 6.April.2008 Litt grått og trist og laber bris, men vi setter i gang. Sitér dette innlegget - Hilsen Leidulf - Tabo22 blogg - Hjemmeside - Jeg er ustoppelig - hvis jeg bare kunne komme i gang.... Link to post
tom-ass Svart 6.April.2008 Link til dette innlegget Svart 6.April.2008 God tur alle sammen! Jeg ser frem til å følge med på konvoien! Håper det kommer bilder og innlegg fortløpende! Kunne det blitt 2 tråder, en for nordgående og en for sydgående? Slik at man får fulgt med på "reisen" uten å bli forvirret... LYKKE TIL! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Astor Svart 6.April.2008 Link til dette innlegget Svart 6.April.2008 Jeg har laget en nordgående og en sydgående tråd. Nordgående er allerede i gang. mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
REM Svart 6.April.2008 Link til dette innlegget Svart 6.April.2008 Ligger i 20kn ser jeg nå kl 1645 Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Jawik Svart 6.April.2008 Link til dette innlegget Svart 6.April.2008 (redigert) Ja vi holdt noe høy fart da vi ble alene med Makeba og Ariel (Leidulf). Jo laderen må kobles på umiddelbart i 12V eller settes på 220V (medbrakt lader). Synes imidlertid at det gikk fort idag da jeg ser at bagen er på Ekornes. Gikk den ikke da i motsatt retning . Se forøvrig bilder fra starten av konvoien. Redigert 6.April.2008 av jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
S/Y EIMY Svart 7.April.2008 Link til dette innlegget Svart 7.April.2008 Hadde ikke anledning til å være i ålesund i går kveld, men holder på å avtale ett møte der tirsdags kvelden. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 7.April.2008 Link til dette innlegget Svart 7.April.2008 (redigert) S/Y EIMY Ta og sjekk kameraet i bagen for bilder. Tror det ble tatt noen av Makeba. Må vel også få ladet / byttet de batteriene. Prøv å få solgt noen oblater underveis. Vi ble kvitt en del av disse ved startpunktet i pollen og det kommer godt med til driften av BP . Redigert 7.April.2008 av jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
S/Y EIMY Svart 7.April.2008 Link til dette innlegget Svart 7.April.2008 Skal sjekke batteiene .Har avtalt møte i ålesund i morgen 1830 for å ta over konvoien og ta den til Brattvåg. Så får vi prøve å få den videre til helgen. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 8.April.2008 Link til dette innlegget Svart 8.April.2008 (redigert) SITAT fra Alvito. Innlegg # 773 Hei, denne konvoien bør kanskje starte litt senere da jeg for min del er i en hektisk reiseperiode på jobb og reiser 06.04 og er tilbake i gamlelandet først 28.04. Så skal båten slippsettes. Sesongen starter for mange sånn midt i mai og foregår utover da. Hadde kanskje vært lettere å få konvoideltakere hvis konvoien hadde foregått når lystbåtene faktisk er på vannet f.eks. fra 01.06 og frem til skolestart. Dere vet bedre at når sesongen starter så går jungeltelegrafen i gjestehavnene og det er alltid noen som skal gå strekk som er enten nord -eller sørover. Konvoien kan jo også utvides til at ikke medlemmer (eller mer optimistisk, framtidige medlemmer) kan ta et strekk. Så min anbefaling er å utsette starten til 01.06. Redigert 8.April.2008 av jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Arnstein Svart 9.April.2008 Link til dette innlegget Svart 9.April.2008 Forstår jeg det riktig at sørgående konvoi ikke har kastet loss enda? Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Astor Svart 9.April.2008 Link til dette innlegget Svart 9.April.2008 Forstår jeg det riktig at sørgående konvoi ikke har kastet loss enda? Helt riktig, startbåten er ikke klar enda. Jawik vet mer om dette. mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Sinten Svart 9.April.2008 Link til dette innlegget Svart 9.April.2008 (redigert) Så min anbefaling er å utsette starten til 01.06. Einig Redigert 9.April.2008 av Sinten (see edit history) Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Astor Svart 9.April.2008 Link til dette innlegget Svart 9.April.2008 Vi har lagt ned endel forarbeide i denne konvoien. Vi starter når man er klar ved Stadt og går sørover når vær og vind tillater det. Slik blir det i år. Hva som skjer neste gang vi skal i gang med lignende tiltak tar vi en disusjon på når tema kommer opp. Starten i år er foretatt på demokratisk vis gjennom diskusjoner her på BP. Håper det er forståelse for at det blir slik i år. Vi tar lærdom av våre feil. Og retter dette opp neste gang. mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Jawik Svart 9.April.2008 Link til dette innlegget Svart 9.April.2008 Einig Nå må du ikke blande kortene. Les hele teksten som er et innlegg fra Alvito. Skulle egentlig vise til at han er på jobb fra 6/4 og kunne derfor ikke stille opp. Starten av konvoien nordover har du vell fått med deg (den 6/4) og denne er på sin ferd nordover. For øyeblikket et sted rundt Ålesund . Starten på sydgående er utsatt i påvendte av att noen stiller opp. Jeg er klar til å avlevere bagen når jeg får nærmere beskjed om hvem som stiller. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Sinten Svart 9.April.2008 Link til dette innlegget Svart 9.April.2008 Nå må du ikke blande kortene. Sånn då, var ikkje meininga å føre opp feil forfattar av sitatet... Er fult klar over at nordgåande er starta, men skulle vel ikkje vere noko i vegen for å utsette sydgåande av den grunnen (vert jo litt utsatt uansett)? Men for all del, eg ville berre sei at eg var einig i dette utsagnet, same kven som har skreve det. Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Jawik Svart 16.April.2008 Link til dette innlegget Svart 16.April.2008 (redigert) Forsøker å få tak på catano i fra Bergen. Noen som har muligheten til å sette han i forbindelse med meg. Han kan muligens ta starten på sørgående konvoi etter at han er ferdig med båt messa i Ålesund denne uken Send meg en IM om du vet noe. Redigert 16.April.2008 av jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Frøken Fryd Svart 17.April.2008 Link til dette innlegget Svart 17.April.2008 Forsøker å få tak på catano i fra Bergen. Alvøen Marina har sikkert nummeret Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 17.April.2008 Link til dette innlegget Svart 17.April.2008 Catano kunne ikke så vi får lete videre etter noen andre. Noen som føler seg kallet til starten i Moldefjorden, SF - Sydgående konvoi Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Jawik Svart 26.April.2008 Link til dette innlegget Svart 26.April.2008 Har reflektert over starten av nordgående konvoi. Lederbåt / bagbåt må prøve å ha oppsyn med de som følger etter, slik at ikke noen blir hengende etter. Tilpasse farten etter den som har lavest hastighet. Når konvoien blir så lang som vi hadde i starten blir kommunikasjon håpløs. Det er ikke alle som har vhf operativt og da må en bruke visuelt syn med rekken av båtene. Vi hadde en slik episode. Jeg observerte at siste båten i rekka vår holdt på å falle av og tok det for gitt at han valgte å vende nesa hjemover. I ettertid viser det seg at han hadde problemer. Nå gikk det bra med han og han kom seg hjem, men tar en på seg ansvaret med å lede konvoien så bør en absolutt ha dette i tankene. Forsikre seg om at alle har det bra og ikke bare haste avsted til neste møtepunkt. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Jawik Svart 2.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2008 (redigert) Noen som vet hvor nordgående bag er ? OK. Fant den Redigert 2.Mai.2008 av jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Astor Svart 2.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2008 Brønnøysund Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.