Jump to content

Baatplassen-konvoien 2008


Bützfleth

Recommended Posts

Gå inn på kartdelen over konvoien og skjekk at det strekket dere har meldt dere på er riktig oppført.

 

Sett dere opp på "sjåførdelen" under ADMIN, gjerne med et mobilnr. slik at dere kan snakke sammen i forkant av konvoidagen. (frivillig)

 

Mvh Astor

 

Hvor finner jeg Kartdelen over konvoien? Og Sjåførdelen?

Link to post
Share on other sites

Oppdatert rute i M&R:

 

Kaptein skutløs : Kjødspollen(Stadt)->Sandshamn

jawik : Sandshamn -> Syvde

GAS : Syvde-> Bergsøya (via Eiksund?)

C-marine : Bergsøya rundt

Leidulf : Bergsøya -> Hareid

aluba : Hareid -> Sykkylven

Trophy : Sykkylven -> Ålesund

SY EIMY : Ålesund -> Misund

Otto R : Misund -> Molde

Alvito : Molde -> Bjørnsund

Geirh : Bjørnsund -> Kristiansund

KenBjork : Kristiansund -> Eidestranda

Steinar S : Eidestranda -> Trondheim

 

Fleire som melder seg? Send IM

- Hilsen Leidulf - Tabo22 blogg - Hjemmeside - Jeg er ustoppelig - hvis jeg bare kunne komme i gang....

Link to post
Share on other sites

Da er dette limt inn i innlegg nr. 1.

 

Det er "Kapten Skutløs" som åpner konvoien nordover, på innsiden av Stadt. (Kjødspollen)

 

Nå trenger vi flere båter nordover. Når KNBF kommer på banen kan vi kontakte de lokale foreningene nordover. De vil trolig stille opp for å få konvoien fremoverbringende.

 

Fint jobbet i Møre og Romsdal!

 

 

 

mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Etterlysning!

 

Vi trenger noen som er lokalkjente fra Trondheim og nordover som kan ta på seg å koordinere disse fylkene for konvoien.

 

Ta kontakt med rem eller Astor

 

 

Siden jeg har påtatt meg godt og vel 50% av troms fylke kan jeg stille som ansvarlig for Troms, men håper jo på at det er flere som melder sin interesse her oppe... :sailing:

Link to post
Share on other sites

Siden jeg har påtatt meg godt og vel 50% av troms fylke kan jeg stille som ansvarlig for Troms, men håper jo på at det er flere som melder sin interesse her oppe... :sailing:

 

 

Velkommen ombord!

Det var fint at du meldte deg. Har sendt deg en hyggelig IM.

 

mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Det er lagt inn ca. 40 vekslingspunkter -POI- på karter over Konvoien. Sjekk at dere er satt opp på rett strekning. Navnet deres skal legges inn på der dere får "pinnen" overlevert. Altså der dere skal starte.

 

 

 

 

mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Ser eg står to gongar i sjåførlista, ein gong oppført som "Sindre" (lagt til av meg sjølv tidligare i dag), og ein gong som "Sinten". Vil de behalde den med BP nick eller vil de ha faktiske namn?

 

Sinten er vel greiast. Det er det vi kjenner deg for og vet hvor du skal starte.

 

Mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Nå er det over 600 inlegg å lese, føler jeg mister tråden. Synes å oppfatte at dette blir ett reserløp, leste i starten konvoi, sosialt samvær og rekamering for baatplassen. jeg har fått tildelt Eidestranda- Trondheim, i følge ett inlegg 60 nm. Jeg masjer i 10 kn. Skal jeg gå trondheinsleia i motstrøm går det gjerne ned i 8 kn. Dvs nesten 8-9 timer uten sosialt samvær og konvoi, hvor jeg også må tenke på vær og vind for å komme trygt frem. I tilegg til dette så må jeg nødvendigvis tilbake til utgangspungtet også. Ikke nok med det, men jeg skal betale for å ta meg fri for å gjøre jobben i tilegg til utgifter til gjestebrygge og drivstoff.

Nei takk, la meg støtte baatplassen, men forvent ikke slik insats fra meg.

Jeg ber om å bli strøket fra "sjåførlisten"

 

-Steinar S

Link to post
Share on other sites

Nå er det over 600 inlegg å lese, føler jeg mister tråden. Synes å oppfatte at dette blir ett reserløp, leste i starten konvoi, sosialt samvær og rekamering for baatplassen. jeg har fått tildelt Eidestranda- Trondheim, i følge ett inlegg 60 nm. Jeg masjer i 10 kn. Skal jeg gå -Steinar S

 

Her tror jeg det ligger ann til en misforståelse. Deltakerne velger etappe selv, ut fra båt og fart og ikke minst lyst.

Håper dette bidrar til at du blir med et lite stykke. En nm. eller fler. Det bestemmer du. Du bestemmer også hvor du vil starte og hvor du vil avslutte.

 

Hvis man leser innlegg 1 og 2 i tråden så har man et kort resume av hva som er skrevet. Tråden er alt for lang tilø at man kan gå igjennom alle.

Jjeg forsøker å oppdatere innlegg 2 en gang i mellom.

 

SISTE NYTT:

I dag sier Redningsselskapet at de er med oss i deler av konvoien. De støtter oss på visse plan bla. med 2 grabbagger med påtrykk.

Hvis det er noen her blant medlemmene som driver påtrykk på slike bagger så er oppdraget deres.

Redningsselskaper trygger Baatplasskonvoien 2008.

 

 

mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Kunne sårt trengt flere deltagere i de tre nordligste fylkene

Pr. i dag har bare tre meldt seg fra Nordland, Troms og Finnmark

Trenger noen som kan ta stafettpinnen fra Nordland grense sør (Området rundt Rørvik) og opp til Svolvær

Gjerne flere i Troms f.eks Finnsnes-Tromsø

Og i Finnmark fra Alta og nordover

 

 

Hilsen Vengsøyfjord

Konvoikontakt for Troms

(tok med Nordland og Finnmark og siden det er i området) :smiley:

 

Redigert: tasteleif

Redigert av Vengsøyfjord (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ser ut til å mangle en del etapper frå konvoistart til hordaland. Er det ingen som har lyst på en påsketur?

 

 

Da eg melde meg på etappen, trodde eg min etappe skulle komme ut på sommeren. Har nå båten på land, og den vil iallefall ikke bli sjøsatt til påske. Har en liten plastsnekke i tillegg som eg kan bruke, men vil trolig bruke 7 timer ut fjorden til selje og og det samme inn igjen. Er også litt usikkert på om det er forsvarlig å ta turen i en 20 fots snekke med 15 hk motor. Er iallefall avhengig av godt ver...

 

Så er det andre medlemmer som vi overta ettappen, har eg ingen ting i mot det.

Link to post
Share on other sites

Jeg er veldig enig med Steinar S og Eysteind, synes dette tar litt av.

Det er mange av oss som har andre hobbyer enn båt og derfor ikke har båten på vannet før i slutten av april. Siden påsken er så tidlig i år får sikkert jeg båten på vannet første halvdel av april.

Fårstår ikkje hvorfor dette ikke kan bli et langtidsporsjekt over flere sessonger slik at flest mulig kan være med.

Er det folks konkurranseinnstingt og store behov for pr som gjør at alt må gå så fort..?

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Får komme med ennå litt malurt i båten. La oss si at grabbagg er ombord fører-båt mot neste destinasjon. Og dette stedet ikke er fører-båtens hjemmehavn. Mottaker-båt er ikke ankommet fra sin hjemmehavn, og kan ikke, pr. telefon dukke opp før om tre dager. Etter at uværet har gitt seg. Fører-båt - som gikk ut i fint vær - har jo lyst til å komme seg hjem igjen før uværet setter inn. Hva da med grabbaggen ? Denne å lignende situasjoner kan oppstå underveis og den som har overtatt ansvaret for grabbaggens verdier får et dilemma i fanget/båten.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Får komme med ennå litt malurt i båten. La oss si at grabbagg er ombord fører-båt mot neste destinasjon. Og dette stedet ikke er fører-båtens hjemmehavn. Mottaker-båt er ikke ankommet fra sin hjemmehavn, og kan ikke, pr. telefon dukke opp før om tre dager. Etter at uværet har gitt seg. Fører-båt - som gikk ut i fint vær - har jo lyst til å komme seg hjem igjen før uværet setter inn. Hva da med grabbaggen ?

Nettop derfor er det nødvendig å legge inn slakk i systemet. Uforutsette ting vil skje, og vi må improvisere underveis. Det legges absolutt ikke opp til noe race slik enkelte antyder. Norskekysten ar lang, og skal vi rekke rundt er vi nødt til å utnytte den sessongen vi har.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Fårstår ikkje hvorfor dette ikke kan bli et langtidsporsjekt over flere sessonger slik at flest mulig kan være med.

Mener du med dette at konvoyen bør gå over flere år?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...