Jump to content

Biltema-olje = motorhavari?


Stephan

Recommended Posts

Det var da et USEDVANLIG "veldokumentert "og saklig innlegg "Superflex"....har du fylt 10 år ??

Om du nå bare kunne ha skrevet i hvilken sammenheng denne Biltemaoljen var tvilsom.....er det 2-takts selvblandende olje du mener, eller ?? Ja så SI det da !!!

Liten relevans til det som var trådstarters utgangspunkt, men sånn er det jo til stadighet her på " Synseplassen".................

For øvrig ER oljen fra Biltema AKKURAT like bra rent kvalitetsmessig som andre oljer med tilsv. spesifikasjoner. Forskjellen er at det står BILTEMA på plastflasken og ikke Castrol/Mobil/Statoil etc etc... og da MÅ jo synserne her mene at oljen er dårlig fordi den er billig.....i forhold til hva ??? Kjøper du olje direkte fra Mobil, Shell, Castrol etc, ...ja så koster den faktisk IKKE mer enn Biltemaoljen den heller.....men bedre MÅ den jo være , da det ikke står Biltema på kannen......forstå det den som vil eller kan...(Hifo..kanskje...?) Tappes for øvrig på samme raffineri som de øvrige såkalte "kvalitetsoljer".....men verden vil jo bedras, og spesielt båtfolket virker det som..........................

:smash: :smash: :headbang: :headbang: :headbang:

Med vennlig hilsen fra Apollo

 

forresten fylte jeg 2 år i går, du kan jo tro at en 10 åring er ute i 90 hk. Du kan spøke du! :lol:

Link to post
Share on other sites

:smiley: Jeg skal i allefall fortsett og bruke olje fra bt i henhold til spesifikasjonene til motoren min. Dette har jeg gjort i alle år på mine motoriserte gjenstander.

Fatter ikke hvorfor enkelte "kaster penger" ut av vinduet ved og bruke overpriset olje fra andre leverandører med samme spesifikasjonene.

Ved dette innlegget kan det jo kanskje høre ut som jeg synes alt fra bt er bra. Det synes jeg ikke. De har mye dritt på bt. Hvis man bruker hue og siler litt kan man kjøpe mye bra på bt for en rimligere penge en hos andre bil og båt pushere.

 

Lykke til med båtpuss og sesong allemann :yesnod: og håper trådstarter har fått svar på alle sine undringer :seeya:

Norske båter er best!

Link to post
Share on other sites

Fatter ikke hvorfor enkelte "kaster penger" ut av vinduet ved og bruke overpriset olje fra andre leverandører med samme spesifikasjonene.

 

Nå er det jo dokumentert at verstedene betaler mindre for "kvalitetsoljen" enn den koster på Biltema, så da er det økt fortjeneste hos enkelte forskjellen ligger. Gitt samme spesifikasjon.

 

Men enkelte hevder gjentagne ganger at dette er en latterlig diskusjon....og Biltema- kunder er kjipe...

 

Ved en service av andre har jeg ingen problemer med å betale for den oljen mekanikeren bruker. Men et enkelt oljeskift, da ser jeg på spesifikasjonene på kanna, ikke logoen.

Link to post
Share on other sites

Nå er det jo dokumentert at verstedene betaler mindre for "kvalitetsoljen" enn den koster på Biltema, så da er det økt fortjeneste hos enkelte forskjellen ligger. Gitt samme spesifikasjon.

 

Men enkelte hevder gjentagne ganger at dette er en latterlig diskusjon....og Biltema- kunder er kjipe...

 

Ved en service av andre har jeg ingen problemer med å betale for den oljen mekanikeren bruker. Men et enkelt oljeskift, da ser jeg på spesifikasjonene på kanna, ikke logoen.

Enig! :smiley:

Norske båter er best!

Link to post
Share on other sites

Single Grade 30 olje leveres som du har oppdaget, som regel i store kanner. Dra til et verksted /Yanmar forhandler så får du sikkert kjøpt 1.5 liter som du trenger. Det gjorde jeg.

Takk for tipset, Olpi!

På Torshov Bilrekvisita (tror jeg det var...) fant jeg etter hvert i fjor høst 1L flasker med "Valvoline conventional SAE 30"

http://www.valvoline.com/pages/products/pr....asp?product=70

 

Denne brukte jeg da jeg byttet olje på giret. Håper det funker!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...