Jump to content

Prosjekt: M/S Bastard


M/S Bastard

Recommended Posts

:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Jeg begynner å få en kvalm følelse i magen av alt dette tullet om M/S Bastard sine prioriteringer. Han må da for guds skyld få lov å dyrke hobbyen sin som han vil. Jeg vet ikke hvor mange det er av de som driver og ironiserer over dette prosjektet, som kjenner fyren bak personlig. Er dere virkelig helt sikre på at han synes det er helt ok med all vitsingen??? Hvis ikke synes jeg dere kan la det ligge så lenge...

Link to post
Share on other sites

Bra innstilling det Per Chr.. Du kan jo love at du er ferdig når alle potetene blir like store. Da får de andre å mase på.

 

Du kommer vel på treffet uansett, i år vel med en eller annen båt også. Vi ses vel, om båten min vil, den har hatt noen nykker på den tiden i flere år nå, men nå har det meste som kan gå galt med motorene, gått galt, tror jeg, så i år går det forhåpentlig bra.

 

Jeg oppdaterer jeg også, i år er det nytt tak i salongen. Jeg måtte bytte en pussermotor, og måtte ha ned taket for å komme til. 37 år gammel skai er ikke det det engang var, så derfor bestemte jeg meg for å legge nytt. Samtidig legger jeg opp ledlys, så sparer jeg litt strøm også. I tillegg skal jeg montere Garmin 4008, og ekkoloddenheten til Garmin, hva den nå heter. Sikler på Garmin radar også, men det er jo et pengespørsmål, og jeg må som de fleste andre jobbe for hver krone. Vi får se hva guttungen kan få med seg når han kommer fra Hawaii til sommeren etter avsluttede studier. Jeg tenker også på å fornye motorromsvifter, men får si som deg, vi får ta det når det passer. Som du sier, ting tar tid.

 

Antar vi kan ses over en pils på treffet.

 

Paul

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post
Share on other sites

:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Tja, men er ikke du litt i glasshus :seeya:

 

Jeg begynner å få en kvalm følelse i magen av alt dette tullet om M/S Bastard sine prioriteringer. Han må da for guds skyld få lov å dyrke hobbyen sin som han vil. Jeg vet ikke hvor mange det er av de som driver og ironiserer over dette prosjektet, som kjenner fyren bak personlig. Er dere virkelig helt sikre på at han synes det er helt ok med all vitsingen??? Hvis ikke synes jeg dere kan la det ligge så lenge...

 

Går ut fra at du sender et signal hvis du føler oppmerksomheten blir upassende Per Chr. Har nå fulgt med prosjektet fra starten og har kommentert både i opp og nedturene.

 

Du får ha lykke til videre - ( er det ikke bra at noen følger med?) :seeya:

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...
Jeg håper og kunne sette ut før Mai hvis alt klaffer. Det vil egenlig si at båten ikke er 100% ferdig. :lol:

Men den skal bli såpass ferdig at jeg kan bruke den på helgeturer.

Innredning vil jeg bruke litt tid på, og tenke på smarte løsninger.

Vil gjerne få den på vannet hvor den hører hjemme.

Så det blir litt jobbing til høsten også.

 

:eek:

 

4 år siden.. fikk helt sjokk når jeg leste det tidligere i tråden :lol: men hvordan er tidsplanen den dag idag? :smiley:

Mvh -Matros-

--------------

Medlem av gruppen: folk i båt!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...