Jump to content

Prosjekt: M/S Bastard


M/S Bastard

Recommended Posts

Hei igjen.

 

Mitt siste innlegg var ment å være humoristisk. Sitter med følelsen av at du misforsto meg. At du har god tro på deg selv har vi sett gjennom denne tråen. Fantastisk å gå løs på et slikt prosjekt. Å ta utfordringene nå og ikke utsette disse til et senere tidspunkt - er ut fra egen erfaring om at dette, kan trekke ut i mange måneder og år før en tar fatt igjen på tidligere problemer. Espelid metoden hadde vært en drøm å kunne anvende.

 

Jeg er ikke ekspert på trebåter, bortsett fra det jeg har lest meg til og fått via genene - Skamfer - båtene, så mener jeg at du burde skru platene og legge duk. Kun dersom du kan avslutte / overgang, utover på en fin måte.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Ah, jeg var nok litt treg i topplokket. :wink:

Joda, er jo en kjent sak at ting man utsetter sjelden blir gjort.

 

Men jeg skal tenke litt på det, for jeg må enten få lakket det eller plaste det snart.

Dekket kommer først, for det er det jeg har duk til foreløbig.

Håper og legge det på Fredag, for da har jeg en dag fri.

Link to post
Share on other sites

Mnja, driver og rydder garasje og flytter en del saker i det nye uthuset.

Ble så fullt i garasjen (snekkerverkstedet) at jeg ikke kom til og få kuttet lange lengder/plater osv..

Så det har tatt en del tid, utrolig mye en tar vare på som dukker opp overalt :rolleyes:

 

Planen er fortsatt rydding og få lagd til litt mere telt over båten så det kan varmes opp. Dette gjør jeg på kveldstid etter arbeid.

Så får jeg se på Fredag (fri) hva jeg får gjort videre med akterdekk

 

Har ikke mistet arbeidslysten

Redigert av M/S Bastard (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nei, å miste arbeidslysten etter 4 år hadde vært dumt :wink: Du får skynde deg med ryddinga eller ta med admirillen, det dumme er da at masse kjekke ting blir kastet? :smiley:

 

Noe slikt du ønsker deg om noen år??

 

vesteroy9.jpg

 

Far sin arbeidsbåt som han bruker når han bygger brygger. Kranen løfter 1tonn på 6 meter. Flåten som ligger bak brukes til å slå ned rør. Til dette brukes et pelelodd.

 

vesteroy.jpg

 

Relativ grei båt. Må få slipt å oljet siden på styrbord side også, den er helt grå :nonod: rekken rundt bør også byttes :smiley:

Link to post
Share on other sites

Blir nok ikke epoxyarbeid i dag alikevel :cryin:

Det bakerste teltet har raset i vinden, beslagene fra Clas var ikke noen suksess akkurat :rolleyes:

Så da går denne dagen til bygging av telt, ett skikkelig ett

 

Har en eske med rimelige plastbeslag til salgs, de funger nok til og lage drivhus over en liten jordbær seng eller to :lol:

Link to post
Share on other sites

Resiverk til telt fikk jeg nesten ferdig.

Så det gjenstår pressenning da.

 

Også har jeg sagt ja til og pusse opp hos min søster :rolleyes:

Så da trekker det ut litt..

Men blir litt båtpuss på kveldene, har fått tak i ett par armaturer som skal henges opp i teltet så da blir det godt arbeidslys.

Nå blir det jo mørkt rundt kl. 19, så kvelden må forlenges med godt lys.

 

Arbeidslyst har jeg fremdeles, heldigvis.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Fått ordnet med belysning og tappet motor for vann. Skal ordne med frostvæske i morra.

Deilig med dagslys rør i armaturen ja, ser jo forskjellen til snekkerlampa som står inne i båten.

Når jeg får lagt pressenning på resten av teltet kommer an på arbeidslysten.

Lager også en presseningsdør for og slippe surring av tauer til stadighet.

 

lysuteinne.jpg

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...