Jump to content

Prosjekt: M/S Bastard


M/S Bastard

Recommended Posts

Tja Bastard hvem som trenger oppstramming er jeg noe usikker på

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Vær nå litt snill mot gutten da. Han har sagt han skal være ferdig i mai, men ikke i hvilket år.... Hadde dere sett hvilken jobb han har gjort i hagen hadde dere ikke mast så veldig. Jeg forstår veldig godt at han trenger en pause i blant.

 

 

Friskt mot Per Christian. innen mai ett eller annet år er nok Bastarden på sjøen, i ferdig tilstand. Da er det igang med å selge, for å kjøpe et nytt prosjekt. Kanskje ei skøyte? Eller kanskje noe med litt mindre arbeide?

Redigert av Festina Lente 3 (see edit history)

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post
Share on other sites

Vær nå litt snill mot gutten da. Han har sagt han skal være ferdig i mai, men ikke i hvilket år.... Hadde dere sett hvilken jobb han har gjort i hagen hadde dere ikke mast så veldig. Jeg forstår veldig godt at han trenger en pause i blant.

 

 

Friskt mot Per Christian. innen mai ett eller annet år er nok Bastarden på sjøen, i ferdig tilstand. Da er det igang med å selge, for å kjøpe et nytt prosjekt. Kanskje ei skøyte? Eller kanskje noe med litt mindre arbeide?

 

Han har faktiskt sagt at den skal ut i 2008 :smash: :smash:

 

Men, som du sier. Motet kommer nok til bake :wink:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
Hadde dette vært noe for Bastard? Masse plass ihvertfall!

 

Hadde jeg ikke hatt prosjekt fra før så kanskje det kunne vært noe...

 

Nå må dere slutte og rote frem denne tråden, får så dårlig samvittighet :wink:

Pusser opp hos min søster i disse dager så båten har jeg ikke fått gjordt noe med, synd nå som det er mildvær og greier.

Men får se til uka om arbeidslysten tvinger seg på.

 

Godt og høre at de holder på i Roma enda :lol:

Link to post
Share on other sites

Syntes det er fint at disse trådene dras frem iblant (heldigvis ikke mine da... :wink: ) Får alltid litt interssant lesning gjennom slikt tråder som "ligger nede for restaurerings stoff". Mye gode innlegg.

Link to post
Share on other sites

Escada skulle aldrig ha sjemt han bort så mye , haster jo ikke med båt til treffet for han .Lever jo som en konge med egen servitør å greier , REM kansje gi bastarden et lite hint iår da . At det kansje ikke er plass iår da du skal ha med egene gjester :lol:

 

Neida stå på du bastard , bare du som bestemmer når du vil ha egen båt på vannet .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Nå sliter jeg også med arbeidslyst for tiden.. Er usikker på hva jeg skal gjøre.. Enten kan jeg lappe isammen det råttne overbygget som står på båten og prøve å få solgt den til en grei pris. For og så kjøpe en ny og "bedre" båt. Ellers kan jeg fikse den opp med nytt overbygg. Men det tror jeg at ikke vil lønne seg.. Skrog og resten av båten er jo egentlig ikke noe å skrøyde av så jeg er ikke sikker på hva jeg skal gjøre..

Link to post
Share on other sites

Ja, tror jeg har bestemt meg nå får å beholde overbygget slik det er. Lappe det sammen så godt jeg kan å muligens snekre til en enkel innredning. Så får jeg prøve å få skroget rimelig tett og ordne litt på motor og propellen! Skal prøve å få ut akslingen imorgen tenkt jeg! :wink:

Link to post
Share on other sites

Tja vet ikke hva som er å fikse. Får skifte noen klink (Eller sette inn noen skruer med mutter) og tette alle sprekker med farm tenker jeg.. Tror det er det jeg kan gjøre for skroget. Å skifte bordganger å spant blir nok ikke aktuelt... Men kanskje i neste båt? :wink:

 

Skal prøve å få ut akslingen imorgen. Smører meg en god nistepakke og tar en kopp kakao eller to. Tror det er kjekt arbeid, derimot å finne råte å slikt er ikke så kjekt! :lol:

Redigert av Sleipner93 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...