Jump to content

Prosjekt: M/S Bastard


M/S Bastard

Recommended Posts

Synd det, den lå an til å bli en riktig så kjekk båt! Men sånn er det ofte når man setter i gang med slike store prosjekter, dessverre. Det står mange gamle båter og biler rundt om i hager og garasjer som aldri vil bli ferdigstilte som bevis på dette. Jeg har etter hvert lært meg følgende: Ikke sett i gang mange steder på en gang. Ta en ting om gangen, og gjør den helt ferdig før neste delprosjekt påbegynnes. Og sørg hele tiden for at båten/bilen er komplett og operativ, slik at man ikke mister fokus. Alle kan rive i stykker, og det er også den raskeste delen av jobben. Tar som regel bare noen få kvelder. Men å få det hele sammen igjen på en skikkelig måte, koster både arbeidsinnsats, penger og en god porsjon stahet. Så blir man lei, eller får andre ting å stelle med, og prosjektet blir stående. Og da oppdager man at det å selge et halvferdig prosjekt der planene kun eksisterer i eget hode er bortimot umulig. Hadde det derimot vært en operativ båt der en del planlagte delprosjekter ikke var påbegynt ennå, så ville den nok vært solgt på "no time"...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Enig med der der Index, i plastbåten så har/er det vært fullt verksted ett år nå, men båten er operativ og jeg kan ta en tur når som helst. Mye enklere og holde på med ett prosjekt da.

 

Når det gjelder trebåten så er det ikke mye som gjenstår før den kan settes på vannet.

Det meste av drittarbeidet er gjort.

 

Innredning manger det en del av dog.

Den er rimelig tett, da vannet i kjølen ikke renner ut, står vel en 20,30 cm med vann i nå.

 

Lar båten stå noen dager til før jeg prøver med enda lavere pris, evt gis bort.

Det er en god statestikk på finn.no ser jeg, mange som har lagt den i sine lister. De venter kanskje på lavere pris :tongue:

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Detter er vel en tråd som har vært til stor glede for veldig mange. Foreslår at båtplassen kjøper båten og donerer den til en lokal barnehage. Jeg blir gjerne med på et spleiselag på inntil kr. 100,- om noen (f.eks båt/trådeier) administrerer det hele og mange nok blir med på å dekke kjøpesummen. Flere som vil være med?

Link to post
Share on other sites

I verste fall får du du plukke ut motoren og selge denne separat. Burde vel kunne innbringe 6-10.000,-. Båt uten motor kan da eventuelt gis bort, eventuelt konverteres til peisved etter at alt som kan brukes er tatt vare på. Synd med en så kjekk båt da, men hvis ingen er interessert kan den ikke stå til evig tid heller. Den har i det minste vært et interessant prosjekt for oss alle den tiden det stod på. Ikke ille bare det :wink: !

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Detter er vel en tråd som har vært til stor glede for veldig mange. Foreslår at båtplassen kjøper båten og donerer den til en lokal barnehage. Jeg blir gjerne med på et spleiselag på inntil kr. 100,- Flere som vil være med?

 

 

Foreslår heller at nye eier som får båten kjøpt til seg, pålegges på ære & samvittighet og ferdigstille båten, helst da med fortsettelse av denne tråden. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Om ikke noe annet har skjedd, så vil i hvert fall denne tråden og historien og ikke minst alle bildene du har tatt under veis, bli stående som en milepel i BPs historie.

 

Her er det utrolig mye innformasjon og lærdom å ta med seg.

Bare synd at Bastard ble sittende med alle utgiftene, og vi med all kunnskapen.

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...
  • 4 måneder senere...
  • 4 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...