Jump to content

Hvordan legger vi inntil ?


lano2

Recommended Posts

Er det trangt gjør vi som ali.. gir gass, så blir det alltids plass.. :crazy:

 

Nei, alt må planlegges, times og tilrettelegges.. :-)

Gjør det meste klart på forhånd slik at det er bare å hoppe i land og fortøye og stramme opp etterpå... ;-)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Ja, mannskapet blir informert om det de skal gjøre og ikke nødvendigvis hele planen.

Ja

Nei, men det kan jo bli litt tut og kjør av og til når uventede forhold sparker ben under planen.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Her er allting nøye planlagt og det er en meget god rutine som følges før en går inn til land. Damen ombord tar seg alt utenfor båtens kalesje (da halvstikk og pålestikk endelig er innlært :crazy: ), untatt ankeret. Vekten på dette tilsier at det er jobb for skipper. :headbang: Vinsj...

Og hoppe i land?? nei en skal langt nok inn at det bare er ett skritt som skal til.

Link to post
Share on other sites

:nonod:

 

Stige rolig i land! Må noen hoppe er vi ikke langt nok inntil.

 

:blush: avslørt.. vil jo være forsiktig med baugspydet da.. hehe..

neida, blir nok mest at det steges i land..

 

Siden det ble ny båt på tampen av sessongen i år, og med en bedre halvdel som ikke har så mye erfaring med båt, så hendte det at hun tok seg av å slippe dreggen og passe på der mens jeg gjorde resten.. dvs gli sakte inntil, et lite rygg, eller beskjed til fruen om å stramme litt.. så spratt jeg over rattet og frem og tok tauet og gikk i land og fortøyet der, så tilbake i båten og hjalp til med å stramme opp dreggen..

Fruen fikk ta rattet noen ganger når vi skulle ut slik at jeg ryddet i tau, inn med fendere osv og hun får trening med å styre.. neste sommer tar hun nok rattet inn mot land også.. kanskje.. :wink:

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Den nye snuppen hjelper til uten å bli bedt om det, stikk motsatt av forrige snupp... :smiley:

Bare vent... Det går over etterhvert.. :lol:

 

Ellers gjør jeg ikke mange forberedelsene før jeg skal legge til. Finner meg en plass, legger inntil, fester fendere. Skal jeg inn med baugen først, så snur jeg meg, tar opp ankeret (Ja, jeg har faktisk en Bruce kopi i min lille båt :lol: ) og slenger det ut 6-7 meter før jeg går inntil. Lite planlagt? Mulig, men jeg ser ikke behovet for å gjøre klar så mye i min lille båt. (Bortsett fra i hodet mitt da.)

En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil...

Link to post
Share on other sites

:blush: Vi pleier å gjøre følgende:

 

- Rope alt vi kan "Gjør dere klar til en kræsj" . Deretter pleier det å strømme til en haug med mannfolk, som er livredd for båtene sine....som fikser alt, mens vi selv kan nyte ankerdrammen. :smiley:

 

:flag: ser for meg der du står å gauler.. "TA I MOOOOOOOOT"... aaaaaaaaaaliiiiii.. dette går gææææææææliiiiiiiii.....

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...