Jump to content

Båter til salgs og hva vi mener om dem


Astor

Recommended Posts

Men hvis man liker tanken på å suse rundt i 40 knop i en Sun 33 så er jo ikke nybåt et alternativ økonomisk sett kanskje :wink:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

At man setter opp en annonse slik at den fanger interesse hos flest mulig, er vel ikke noe som er enestående eller dumt?

Kravet blir jo at alle opplysninger fremkommer riktig i annonseteksten - noe det jo gjør i denne annonsen.

 

At båt i første omgang blir oppfattet som en 2005 mod., men etterpå forklart at det er motorene fra 05, er jo ikke ønskelig - men samtidig er det jo en veldig viktig opplysning at det nesten er nye motorer på denne båten. Med såpass nye motorer og drivline ellers så vil jo denne båten kunne være av interesse for mange - selv om 1990 årgang ikke er det de søker i første omgang.

 

Surfer man og kikker etter båt, så mener ikke jeg i allefall at denne annonsen er "full av juks og fanteri", som flere hevder. Om opplysninger hadde vært holdt tilbake....se det blir en annen sak.

 

Lykke til med salget av nesten nye motorer, som jo kan selges for 1,3 mill. om du gir med båten på kjøpet! :wink:

 

Takker for at du ser at jeg ikke forsøker med "juks og fanteri" som flere forsøker seg på.

 

En annen ting:

En NY Sun 33 fra leverandøren i Norge - med "bare" 330 hk kommer på i underkant av 1.9 mill - og da er ikke ALT utstyr iberegnet.

 

Min nydelige Sun 33 - med nesten dobbelt så stor motorisering (600 hk) - er til sammenligning 600000 billigere.

Den som er ute etter denne populære Sun 33 - båten, gjør et MEGET godt kjøp dersom båten går for 1.3 mill.

 

PS1!

Kan heller ikke se at der er noe vesedntlig nytt i den nye Sun 33 - bortsett fra at den har HELT NY motor - en Volvos D6, og den er det jo bare feil med.

Min båt har 2 stk nesten NYE MerCruisere - og denne motoren har det aldri vært noe problem med - hverken motor eller Bravo2X-agregatet.

Dette agregatet har erfaringsvis vært problemfritt i alle år.

PS2!

-En enorm respons har jeg hatt på annonsen som en følge av alle kritikerne her på forumet. :crazy:

Den kritikken er jeg altså meget glad for. :flag::flag_sw:

Sånn sett er det ikke deg jeg skulle takke siden du er en av de få som vurderer min annonse som informativ og grei,

men takk skal du ha - likevel.

 

Og takk til alle "kritikere" for å ha bidratt til å få publisitet om denne fine båten.

Redigert av jma001 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hadde jeg vært ute etter en slik en og med utgagnspunkt i kun annonseinfo. hadde jeg vurderte denne 2000-modellen: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...s=10&tot=10

og denne fra 2004: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...os=9&tot=10

før jeg hadde vurdert din 90-modell, ikke minst med tanke på videresalg. Når det er sagt kan jo eldre varianter være veldig fine og i topp stand, mens en 2000-modell kan være godt slitt, så her må man uansett gå grundigere til verks. Er ikke mange av disse også solgt som halvfabrikat?

Link to post
Share on other sites

Etter som jeg kan forstå innleggene her så er det ingen som har uttalt seg negativt om båten og ingen som har uttalt seg negativt om annonsen bortsett fra det enkle faktum at noen av oss har påpekt at nytt er nytt og hverken 2,3 eller 17 år gammelt?

 

Lykke til med salget av båten!

 

ps

Kanskje du burde prøve å heve prisen?

ds

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Uten noen som helst parallell til jma001, så er min erfaring fra et par båter jeg vurderte følgende:

 

Er selger "omtrentlig" og dekker over ting i det små, er det ofte andre større ting som også holdes tilbake.

 

Et eksempel var en Bavaria 29 sport jeg kikket på der jeg oppdaget store hakk på halefinnen på drevet. Selger mumlet noe om at "sønnen hadde vært bortpå en sandbanke". Etter en kjapp telefon til lokalt Volvo-verksted viste seg at båten hadde vært på skjær og deler av opphenget var skiftet. Selger løy ikke direkte, men pyntet på sannheten. Da handler jeg ikke båt.

 

Et annet eksempel er en Joda som jeg kikket på. Her var timetallet merkverdig lavt. Selger snakket det bort uten å gi noen forklaring. Etter en sjekk med Joda viste seg at båten hadde vært demobåt. Timeteller var skiftet og båten var sannsynligvis gått flere hundre timer mer timeteller viste.

 

Sånn sett tror jeg, som flere er inne på, at å "pyte på virkeligheten" er ris til egen bak. Jeg tror de fleste automatisk inntar en kritisk holding til en båt dersom selger ikke fremstår som 110% redelig. Min erfaring at det faktisk lettere å selge en båt om en er ærlig om alle forhold, en om en "pynter på virkeligheten" og på den måten villeder. De fleste tefter juks.

Link to post
Share on other sites

Hei Astor,

 

hvis du leser dette; hvorfor er du egentelig på jakt etter ny båt når du har så fin båt fra før? Hva med å bytte hardtop'en med en fb? Nord West'en har vel stort sett det samme som en trawler? Kanskje ikke helt samme utseende, men du har ekstra fart...

 

Hvis du mener 30ft blir for lite, er jo det et poeng, men må du ikke betydlig opp i størrelse for å få flere sengeplasser/sitteplasser?

Seilerhilsen fra Kosmix!

Logg og blogg: x79.blogspot.com

Twitter: Følg meg her!

 

explaining.gif

Link to post
Share on other sites

da skal du bare slå til nå :wink: Får håpe de som kjøper slike sjarker nå tar vare på dem i original stand til at jeg kan kjøpe en om 10 år. .. eller 5

Ser med interesse på "prosjektet" ditt - på din "blogg".

HER har du gjort et stort stykke arbeid, og dokumentasjonen er fin.

:flag::flag_sw:

Redigert av jma001 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Kommentar fra moderatorhar nettopp satt en haug Sun innlegg usynlige her.

For nå holder det. Som kjent er det ikke tillatt å promotere annonser her på Åpent Forum, men siden utgangspunktet i denne tråden var kritikk av annonsen har jeg latt selgeren få lov å boltre seg litt. Ganske mye faktisk. Men nå er det altså nok.

 

Ingen diskusjon rundt dette i denne tråden.

Ønsker du å diskutere moderasjon så opprett en ny tråd i Spørsmål og meldinger fra medlemmene eller send klage til Skipsraadet.

Link to post
Share on other sites

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...t=34&page=2

 

Denne har vært til salgs tidligere også men tydligvis uten å bli solgt siden den er dukket opp igjen. Dette må da være svært mye båt for pengene!

Hadde jeg bare hatt litt større bås,en litt mere båtentusiastisk kone og en litt mere vellfylt konto :lol: var dette en båt jeg gjerne kunne sette meg selv som eier av! :seeya:

Link to post
Share on other sites

Mye plass for pengene der. Stor nok baatplass har jeg ogsaa.

 

men ett sporsmaal mer paa generelt grunnlag.

 

Siterer fra anonnsen. "Det kan ettermonteres intercooler og nye dyser slik at effekten økes til 220 hk pr.motor".

 

Har sett dette i flere annonser. er det virkeligt saa enkelt? Hive paa en intercooler og nye dyser(spisser). Saa oker motorens ytelse med 85 hk, eller 63%??? :eek:

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...