giver Startet 19.Februar.2004 Del på Facebook Startet 19.Februar.2004 Hei Det kunne vært artig å høre historien bak de forskjellige "nick". Jeg bruker giver. Noe av det første jeg søkte på internett var giver til sumlogg. Siden har jeg brukt det som "nick". mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 19.Februar.2004 Del på Facebook Svart 19.Februar.2004 Bastard30000 er fra den tiden jeg var en ihuga spillfantast på internett Sitér dette innlegget Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 19.Februar.2004 Del på Facebook Svart 19.Februar.2004 M/Y Ellen Marie : Båtens navn, som igjen er oppkalt etter vår lille datter. Gummibåten er oppkalt etter guttungen som heter Lars, derav "Gummilars" ("M/Y" brukes ikke i navnet på båten, men har liksom blitt hengende med etter en diskusjon tidligere som handlet om disse forstavelsenes betydning. Det er dessuten lett å se at det ikke dreier seg om en person, men en båt) Mvh Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
jada Svart 19.Februar.2004 Del på Facebook Svart 19.Februar.2004 'Jada', tja hvorfor akkurat det??? Forsøkte først på 'Joda', siden jeg har en Joda båt, men mener at jeg fikk beskjed om at det allerede var i bruk. Og da ble det noe i nærheten, altså 'jada'. Det er i alle fall bedre enn 'neida' Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 19.Februar.2004 Del på Facebook Svart 19.Februar.2004 Wellcraft = Båt type.. Enkelt hva Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Pjolter Svart 19.Februar.2004 Del på Facebook Svart 19.Februar.2004 Pjolter er en omskriving av Pjotr som betyr Peter på Russisk... Min far kalte meg bestandig for Pjotr ( han er ikke russisk altså )noe min venner plukket fort opp, og da var vegen kort fra Pjotr til Pjolter,,, :lol: Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
jan Svart 19.Februar.2004 Del på Facebook Svart 19.Februar.2004 Var rett og slett mine foreldre som fant på det for maange år siden ...Jan Sitér dette innlegget Link to post
Marna Svart 19.Februar.2004 Del på Facebook Svart 19.Februar.2004 Tilbragte de fleste somre i Mandal, som nærmeste nabo til Marna-fabrikken. En barndomskamerat var barnabarn til "Marna" selv. Da jeg kom til skjels år og alder var lyden av en 5 hk Marna noe av det flotteste jeg visste. Dessuten låter ordet så fint på Mandalsk. mvh M. Sitér dette innlegget Marna Link to post
Gunga Din Svart 19.Februar.2004 Del på Facebook Svart 19.Februar.2004 Gunga Din er navnet på min båt ! (alla mine båtar har tidigare burit detta navnet!) har förövrigt ett eget emne; med bakgrund osv https://baatplassen.no/i/YaBB.php?board=...4180338;start=4 O sist til Jada; Det er jag som registrerade mig med 'Joda' första gången 3 okt 2002 kl 1847 eftersom jag haft en Joda Tur 24 ! Du får gärna överta navnet 'mot skälig ersättning', kansje en nej skojjade med dig, då får gärna överta navnet om du vill og om det går? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Quantum Svart 19.Februar.2004 Del på Facebook Svart 19.Februar.2004 Oda er navnet på båten, dessuten et kort og greit navn å ta som "nick" i forbindelse med en båtrelatert nettside. Sitér dette innlegget Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500 Vårt prosjekt: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046 Hjemmeside: www.GudrunogTrond.com Link to post
Haabet Svart 19.Februar.2004 Del på Facebook Svart 19.Februar.2004 haabet var navet på den gamle skuta mi fra 1904. Tror ikke jeg bytter nick til det nye båt navnet som er Duppen. Espen Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 19.Februar.2004 Del på Facebook Svart 19.Februar.2004 Suzuki er bilen min. Den forrige var også en Suzuki. Har hatt enda en Suzuki bil.. Så da ble det Suzuki Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Lars H. Svart 19.Februar.2004 Del på Facebook Svart 19.Februar.2004 Hei. Enkelt og greit, Lars H. er fornavnet mitt. Valgte det allerede i -97 da jeg hadde mine første innlegg på BM forumet (dvs. da hadde jeg med etternavn også). Jeg hadde også tidlig alltid med e-post adressen min. Jeg ønsket ikke å være anonym, - nemlig. En får stå for det en skriver. Ellers er jeg selv oppkalt etter begge mine besteforeldre (rettferdig), farfar Lars og morfar Harald. Båten heter Trudelutt, og er oppkalt etter kona Trude. Hun er av dem som tok mannens etternavn, - godt hun ikke giftet seg med Finn Ludt! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
SveinHa Svart 19.Februar.2004 Del på Facebook Svart 19.Februar.2004 Mitt nick kommer fra da jeg satte opp mitt første datanett midt på 80-tallet. Alle brukere fikk brukernavn som fornavn + 2 første bokstaver av etternavn og det har stort sett blitt hengende med meg siden. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Amorosa Svart 19.Februar.2004 Del på Facebook Svart 19.Februar.2004 Hei alle båtvenner. Min nick er nesten korrekt. Det skal være AMORØSA. Navnet kom til i Roma hvor jeg og en kompis hadde en guttetur. Puben hjemme skulle ha et navn. Da snudde vi Roma og la til en A. Puben ble da AMORA pub, og heter det fortsatt. Så kom båten og synes at jeg kunne dra med dette navnet videre. Hva er mere naturlig i båt en ØSE. Da ble det AMORØSA. Min nabo som er pensjonert kaptein sier at et båtnavn skal bestå av syv bokstaver og hvorav tre skal være A. Og ende på A. Så det ble nesten uten å vite om dette. Min nåværende båt har også "etternavnet" 2. Sitér dette innlegget Link to post
PerGunnar Svart 19.Februar.2004 Del på Facebook Svart 19.Februar.2004 Mitt "nick" trenger vel ingen forklaring... Sitér dette innlegget Link to post
Johnso Svart 19.Februar.2004 Del på Facebook Svart 19.Februar.2004 Har en forklaring som er meget lik SveinHa. Går tilbake til dengang det var noe som het Oslonett som tilbyder. Har fulgt meg siden og jeg har alltid oppført meg pent, og derfor aldri vært nødvendig med bytte av nick Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 19.Februar.2004 Del på Facebook Svart 19.Februar.2004 O sist til Jada; Det er jag som registrerade mig med 'Joda' första gången Du får gärna överta navnet 'mot skälig ersättning', kansje en Jaså, det var du..... Men nå kommer jeg til å beholde 'jada', men det er jo en god idè med en Da må du imidlertid først bevege deg nedover sørlandskysten. Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 19.Februar.2004 Del på Facebook Svart 19.Februar.2004 Artig å se historiene bak "nick"et. Første del av mitt nick skyldes rett og slett "sjølingan". Gygra er navnet på båten, og vi fikk beskjed av forrige eier om at navnet hadde fulgt henne fra starten. Hun skal være ganske godt kjent her på kysten.Dessuten skal det bety ulykke å skifte navn på båter. Og det er da noe traust og heilnorsk over navnet? mvh JanS m/y Gygra Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
enter4u Svart 19.Februar.2004 Del på Facebook Svart 19.Februar.2004 Mitt "Nick" har vel noe med at jeg er en hjelpsom fyr. Som regel sier jeg ja til å hjelpe til med forskjellige gjøremål. Sitér dette innlegget Link to post
Bertinius Svart 19.Februar.2004 Del på Facebook Svart 19.Februar.2004 Mitt nick er av familiær art. Min oldefar hette Bertinius Otto Børufsen, født på Svinør ved Lindesnes. Var skips/båtbygger, og hadde sine 13 turer til Amerika i den tiden "alle" fra den kanten var der. Hadde foresten en flott båt en gang med samme navn, en gavlbåt, som nå ligger på utstilling på makrellfisker museet på Bragdøya utenfor Kr.sand. Jeg vil benytte anledningen til å anbefale alle som er i området å ta turen innom. Dette er en flott plass som sammen med Grønningen fyr blir drevet og vedlikeholdt av Bragdøya Kystlag, lokallag av Kysten, kjempe tiltak. Vel, Bertinius er altså min oldefar, som forøvrig spøker i det hus vi har arvet etter han. Og som dere ser har jeg ivaretatt den mustasj de hadde i den tid de emigrerte Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 19.Februar.2004 Del på Facebook Svart 19.Februar.2004 Mitt ble en gang i tiden innført litt halvparodisk på Båtmagasinets gamle forum. Er så mange forståsegpåere på nett så det er like greit å sette standarden med en gang Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 19.Februar.2004 Del på Facebook Svart 19.Februar.2004 Og jeg da - hva skal jeg si? Navnet sier vel det meste . Noe måtte jeg kalle meg for å få slippe til i forumet første gangen. Endte opp med noe som både beskrev sinnsstemingen den gangen jeg postet mitt første innlegg her, nå idag, og sikkert for mange år framover. Sitér dette innlegget Link to post
Brum Svart 19.Februar.2004 Del på Facebook Svart 19.Februar.2004 Dette blir litt kinkig (eller kinky). Jeg er av den klare oppfatning av at båter har sjel, jeg kommuniserer med båtene mine. Det første denne båten sa til meg var bbrrrum, da rekkeseksern våknet til liv, og da ble den hetende det. Brum. Sitér dette innlegget Link to post
945 Svart 19.Februar.2004 Del på Facebook Svart 19.Februar.2004 945 etter båten. Sandvik 945. Signaturen er min yngste sønn sin ide. Vi snakket om navn til båten, hvor av han kom med Tønnesea. Etternavn Tønnessen MVH Sitér dette innlegget Tønnesea Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.