Jump to content

"nick" historien bak ? ! ?


giver

Recommended Posts

gjett en gang hva som skjer om bord i mørebasen hver sommer........... gjett en gang til hvor favoritt teateret til barna er. Det eneste som slår det må være og spise selvfangede reker ifra vår egen rekedam på line i ryfylke.(tror jeg)  :yesnod: jeg må nok montere en liten sjørøver vimpel over flagget....................

Link to post
Share on other sites

Er fan av Patrick O'Brian sine bøker om Jack Aubrey og Stephen Maturin. Har lest alle 21(?) sikkert tre ganger. Filmen ble jo også bra (Master and Commander).

 

HMS Surprise er en fregatt som går igjen i de fleste av bøkene. Derfor heter båten Surprise, og på dette forumet passet det å ha som nick også.

S/Y Surprise

Link to post
Share on other sites

Hadde ikke fått navn på båten da nick til baatplassen skulle lages. HaJ ble til da det er felles bokstaver fra samboerens og mitt navn.

Det ligner jo litt på det vennskapelige "Hei!"  :smash:

Har også en maritim klang fra livet i havet. Haien er jo en strømlinjeformet fartsfylt skapning..  :yesnod:

Må vel passe oss så Norsk språkråd ikke ser denne alternative skrivemåten  :nonod:

 

Mvh HaJ

Link to post
Share on other sites

Mitt ble en gang i tiden innført litt halvparodisk på Båtmagasinets gamle forum.

 

Er så mange forståsegpåere på nett så det er like greit å sette standarden med en gang  :yesnod:

Hehe.. For noen år tilbake ble jeg nokså inspirert av deg på BM Forumet og valgte nicket "Miniguru" i datarelaterte forum. TAkk Båt-guru for god hjelp til Nick valg.

 

I dette forumet heter jeg Espen som i navnet mitt :)

Link to post
Share on other sites

Hei alle sammen.

Skippy?

Hadde en buss for noe år siden. Var da uten navn. Traff en eldre mann som ville se nærmere på denne. Det var jo greit.

Han fant noen gamle klistermerker som han dro kjensel på. DET ER JO SKIPPY MIN, skrek han. Han hadde fått den ny i 1969 og kjørte fast på Østerike for Overland med den i mange år. Dermed kom navnet Skippy.

I den tiden kjørte jeg for PakkeTrans mellom Stavanger og Brummendal. Logoen deres passet jo og fint. Så ble det Kengeruer på sidene.

 

Skippy

Link to post
Share on other sites

Kotnes. Det er K. Otnes det. Enkelt og greit. Sikkert litt kjedelig men nærmer meg 50 og da er ikke husken det den var. Navnet sitt glemmer man vel aldri hvis du ikke får alsheimer. Det er foresten bedre å få alsheimer enn parkinson. Hvorfor det lurer du nå. Jo det er bedre å glemme alle  :yesnod: du har drekki enn å huske alle  :smash: du har skvulpa ut.

Kroppen har passert 50 men ikke hue.

Link to post
Share on other sites

Lett skrive måte av Jon-Kåre som mine foreldre fant p¨å for 35 år siden

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Har siden jeg begynte på denne siden hatt "Nick" navnet Pekjan. Dette var hva jeg ble kalt som guttunge.

 

 Har nå forandret det til Mariell, som er båtens navn.

 

Har lenge hatt lyst til å bytte nick navn,  siden dette er en båtrelatert side og nå er det altså gjort.

 

Mariell

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

I 2001 var vi på Koster og så en kjempefin båt.  Vi snakket litt med eieren og fikk vite at det var en Skarpnes 9100. Så jeg la da Skarpnes innn som søkemulighet i finn.no og det ble slik at vi kjøpte en slik Skarpnes 9100 sommeren 2003 (saken er ikke avsluttet enda siden vi ligger i sak mot selger :-(, så derfor er mitt nick det det er :-)

 

Erik

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

thor er selvforklarende.Nanook er navnet på en melodi fra LP'n

'med Frank Zappa.Navnet passer bra,isbjørnen bor i et kjølig

klima og båten har en veldig kjølig cabin.Noen ganger går

båten under navnet Slagskipet.Det har sin bakgrunn i at jeg

har en kamerat som trenger halve fjorden for sin 17 foter.En

gang kommenterte han at jeg brukte mindre plass enn ham for å

snu rundt selv om det var et slagskip i forhold til hans båt. :cryin:

Link to post
Share on other sites

Opprinnelsen til mitt "nick" er et klenge-navn jeg har hatt blant mine aller nærmeste venner fra den tiden jeg arbeidet i forsvaret og vi alle hette "johansen, nilsen og fredriksen".

 

Det hadde muligens vært enklere å benytte båtens navn Skarven, men om et "nick" skulle være halvanonymt, så passet fredriksen bra til det  :cryin:

 

Hadde det vært en idé å ha en plass for båtnavnet i profilen slik at det vises under medlemslista (oversikten)? Jeg tenker da på oss som ennå ikke har fått kjøpt vimpelen på svartebørsen   :smash: (slik at når jeg møter Batdilla så kan jeg se det på båtnavnet og finne ut at jeg har forvillet meg opp i Mjøsa!??   :lol:)

Link to post
Share on other sites

Mitt ble en gang i tiden innført litt halvparodisk på Båtmagasinets gamle forum.

 

Er så mange forståsegpåere på nett så det er like greit å sette standarden med en gang  :smash:

Mitt nick stammer også fra BM,og skal vise at jeg slett ikke vet så mye, heller at jeg er en mer teoretisk enn praktisk anlagt type. Kommer som regel til kort når det gjelder kompliserte spørsmål om båt og teknisk utstyr, kan bare noe,  derav Cand. noe. Tittelen passer vel en akademiker som meg :cryin:

 

Har likevel et håp om å bli mer praktisk med årene  :lol:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...