Jump to content

"nick" historien bak ? ! ?


giver

Recommended Posts

Har siden jeg begynte på denne siden hatt "Nick" navnet Pekjan. Dette var hva jeg ble kalt som guttunge. Har nå forandret det til Mariell, som er båtens navn.

Å, er det deg ? Pekjan er et navn jeg kjenner igjen fra "tidenes morgen" her på baatplassen.no. Mariell var selvfølgelig nytt for meg. Når man bytter navn blir det verre for resten å skjønne at det er samme person. (med noen unntak: vil_ha, har_kanskje, har_dyr....Bayliner, eller hvordan det var)

 

For øvrig, dersom man bytter navn brukes det gamle til IM'er. Ble litt overasket første gang jeg skulle sende IM til en som hadde byttet. Trodde først det var en bug.

 

 

Og mitt nick = fornavn.

 

Gerhard

Link to post
Share on other sites

thor er selvforklarende.Nanook er navnet på en melodi fra LP'n

'med Frank Zappa.Navnet passer bra,isbjørnen bor i et kjølig

klima og båten har en veldig kjølig cabin.Noen ganger går

båten under navnet Slagskipet.Det har sin bakgrunn i at jeg

har en kamerat som trenger halve fjorden for sin 17 foter.En

gang kommenterte han at jeg brukte mindre plass enn ham for å

snu rundt selv om det var et slagskip i forhold til hans båt. :headbang:

Hei

Min forrige båt, seilbåten, het NOOZAK.

På den tiden hadde jeg sibirian huskies.

Ledertispen var en nydelig hund som alltid gikk først  i spannet og

het  N?????K.

Jeg syntes båten var nydelig, og drømte om at den alltid

lå først i feltet på regattaer, akkurat som tispen gjorde i spannet.

mvh

giver

Link to post
Share on other sites

Hei. :headbang:

 

Min første store båt ble oppkalt etter min mormor som altså het Fernanda.

 

Siden ble det flere båter med samme navn, sist en seilskøyte som var 29 fot lang og 4 meter bred!!!!, og hva passer bedre til en slik "trulten" ,( les tykk ),skute enn Fernanda?!!! Ser for meg Fernanda som en mormor og de åtte ungene type, med skjørt med store blomster på, god og rund, alltid blid og trygg, slik som min mormor var.......og båten var.......... :headbang:

 

Nå har jeg en silbåt som heter ZAPHIR, et navn som ble satt på av de forrige eierne og en skal jo ikke bytte navn på båtene, eller.........Samboern og jeg syntes det passet også da.......

 

Så det var min historie, men en artig ide med dette emnet.  :headbang:

 

Fernanda

Båthilsen fra Fernanda.

Link to post
Share on other sites

Jeg sto langt bak i køen da oppfinnsomheten ble delt ut. Dessuten har jeg i halvt år forhandlet med min datter på syv år om hva vi skal kalle båten. Mine favoritter går på hennes klengenavn som liten (mindre), mens hennes er helter fra barnetv. Båten skal ha navn før sommer'n, så det ender vel med en solid bestikkelse. Tidlig krøkes osv ...

Link to post
Share on other sites

Hei

Min forrige båt, seilbåten, het NOOZAK.

På den tiden hadde jeg sibirian huskies.

Ledertispen var en nydelig hund som alltid gikk først  i spannet og

het  N?????K.

Jeg syntes båten var nydelig, og drømte om at den alltid

lå først i feltet på regattaer, akkurat som tispen gjorde i spannet.

mvh

giver

 

Faktisk,så møtte jeg ei eldre(dvs eldre enn meg :confused:) dame i sommer som hadde en hvit

puddel som het Nanook.Hun satte bikkja på dollbordet og tok bilde av den når den satt pent

ved siden av navnet.Det måtte jo bli et nydelig bilde det giver?

Hun fortalte også at forrige hunden også hadde hatt samme navnet,og jeg syntes å huske

at det var en trekkhund type hun nevnte.Gamle bikkja di kanskje?

Link to post
Share on other sites

Ja,men den blir litt masete med automat syntes jeg.Selv med 140 hk.Da passer den best til

litt mindre agressiv kjøring.

Nja, kommer ann på åssen man "opplever" det. Er en kombi som kjører rundt her, og på den er det 2.0 med automat. Eieren er visst veldig fornøyd. Men uansett, hvem gidder å ha automat? Bilen er en kjøremaskin, ikke komfortmaskin  :confused::drink:

Link to post
Share on other sites

Faktisk,så møtte jeg ei eldre(dvs eldre enn meg :confused:) dame i sommer som hadde en hvit

puddel som het Nanook.Hun satte bikkja på dollbordet og tok bilde av den når den satt pent

ved siden av navnet.Det måtte jo bli et nydelig bilde det giver?

Hun fortalte også at forrige hunden også hadde hatt samme navnet,og jeg syntes å huske

at det var en trekkhund type hun nevnte.Gamle bikkja di kanskje?

Hei

Neida, Noozak, Yokon, Iviak, Pia og alle de andre

har nok trukket på de evige marker i mange år. :drink:

mvh

giver

Link to post
Share on other sites

Få (ingen?) skriver Marwin med W. Derav mitt nick. (og navn).

 

Båten heter derimot Micro (Skrevet som den greske bokstaven "my" (µ) Landets korteste båtnavn?)

 

Micro fordi jeg alltid har vært fasinert av båt på henger, og med flest MULIGHETER! Forrige båten (samme navn) var en Finnsport 650 AC; Med soveplass for oss alle 5! på tur både til Vestrålen og Kragerø SAMME SOMMER! (MicroCruiser??)

Nå er barna vokset ut av redet og jeg skiftet til Hardy Regatta, med soveplass for mor og meg; Fortsatt på sommerferie i NordNorge og Risør (sønnen bor der).

 

Micro også fordi jeg til tider jobbet med mikroelektronikk OG elektronmikroskop på NTH (nå NTNU)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Ser her at mange bruker båtnavn som nick her på baatplassen.no, og det er hyggelig - man det er noe som aldri kunne funke for meg!  :smiley:

 

- For det første har jeg aldri greidd å sette navn på båtene mine, de blir bare hetenes "båten" sålenge jeg har dem, og etterpå, når de er solgt blir de hetenede Maxi77, Oksø'n, Vindø'n, o.s.v. for å skille dem fra hverandre..... :smash:

 

- For det andre, så har jeg som regel ikke båten lenge nok til at et båtnavn ville være et brukbart nick for meg, i mer enn 1-2 år...... :smash:

 

Når det gjelder mitt nick her på forum, så minner det om svært liten fantasi og oppfinnsomhet, samtidig som jeg egentlig ikke har behov for å være så fryktelig anonym heller, så ble det bare Walter, som er mitt fornavn. Tok, for sikkerhets skyld, med 1. bokstav i etternavn også, i tilfelle det skulle komme til flere medlemmer etterhvert, som heter Walter.............

 

Ønsker alle en fordragelig helg!

:smiley:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Marna: Har skrevet litt om båten under "Vinterprosjekt, planer om" på side 2, eks.:

 

Re: Vinterprosjekt!!Har planer om??? « Svar #94 11/02/04 18:08 » « Sist endret: 11/02/04 18:24 av Hulda »   Sitér i svaret  Rediger  Fjern  

--------------------------------------------------------------------------------

Hvem står for designet forresten?: Pappa'n til Hulda over vann, Kai Øvre under vann (med noen modifikasjoner). Kai konstruerte Ansö39 og -42. De var tilnærmet flushdekket med 2 master.  

 

Gunga Din: Nei, dette er nok noe jeg kommer til å dra med meg resten av livet! Men, motoren går som en klokke, masten står på dekk. Hjemme i kjelleren ligger seil og dekksutrustning. Til sommeren begynner vi så smått å seile. Regner med at vi er ganske klare til neste år. Det blir veldig mye "mikk" å få til innredningen. Til våren nå kommer jeg også til å sveise tanker for vann, gråvann og septik.

Link to post
Share on other sites

  • 8 måneder senere...

Siden jeg stadig går på grunn, senker båten og gjør andre tabber har jeg funnet ut at det kanskje er på tide å bytte nick.

 

De som har lest Fant vet selvsagt hvem Sebalud Sjæl er!

 

Lurer på om det blir problemer med nytt nick som avviker fra brukernavn i den nye softwaren til Baatplassen.no. Er ikke mulig å endre brukernavnet.

Link to post
Share on other sites

'Stadig'  :eek: :eek:

 

Har ikke lagt merke til at tabbe-tråden flyter over av dine innlegg :lol:

 

Nuja....2 ganger på 10 år. Tror vel faktisk begge er dokumentert i tråden.  :nonod:

 

Smørte kanskje litt tjukt på, men noen guru er jo nok knappest. Best å ikke la noen tro det, kan jo bli saksøkt.

Link to post
Share on other sites

Jeg så ingen grunn til å ha et annet nick enn navnet mitt. Jeg står for det jeg skriver, og ferdig med det.

 

Jeg er vel heller ikke den typen som kommer til å ha båten jeg har i dag over mange år. (Drømmen er en trawler)

Som gammel x-journalist har jeg vel litt lett for å slenge meg på med en kommentar her og der.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...