Jump to content

"nick" historien bak ? ! ?


giver

Recommended Posts

Sirius!! Da vi kjøpte første båten så var det "familieråd" om navn, dette ble etter nøye vurderinger og etter forslag fra yngstemann på da 5 år  SIRIUS etter en stjerne. Eldstegutten på da 10 år ville og ha et ord med på laget, derfor ble gummibåten døpt for TORNADO.

 

Tornado har vi fortsatt, men Sirius ble solgt til Sandnes tidligere i år en stund etter at nye båten kom til "gards". Den nye båten har fått navnet " 4 WISHES ".

 

Har nå vurdert å bytte nick. til det samme, men det er kanskje like bra å forbli Sirius??

Akkeladden 475 Fighter / Yamaha 55

Link to post
Share on other sites

Siden jeg har brukt dette nicket i nær sagt alle forumer jeg har vært med i de siste 10 åra......

ATCO er den engelske forkortelsen på flygeleder (Air Traffic Control Officer).  

Og ja.......jeg er på jobb.....min mentale helse har ALLTID vært tvilsom..... :crazy::lol: :lol:

Ord for dagen: Spis en rå Fjesing til frokost.....så skjer det i alle fall ikke noe verre DEN dagen....

Link to post
Share on other sites

Kommentaren min var vel "litt stygg" kanskje, men når jeg sto på Gardermoen og skulle hjem, så var jeg vel litt sånn Bilde.

 

:wink:

No probs Brutus, skjønner godt at de som sto på GM eller andre steder den mandagen/tirsdagen var sinte, og ingen er mere lei for det enn oss.............

 

Men jeg kan forsikre deg om en ting, vi som var på Røyken den dagen var enda sintere....faktisk det mest dramatiske jeg har opplevd i mine 15 år som flygeleder, believe me.......å skulle drive flykontroll akkurat da hadde vært direkte uforsvarlig og farlig.........

 

Men den debatten går jo sin gang mange steder...la oss heller glede oss til våren og  :sailing::drink::cheers:

Ord for dagen: Spis en rå Fjesing til frokost.....så skjer det i alle fall ikke noe verre DEN dagen....

Link to post
Share on other sites

Etter å ha fulgt litt med på Båtmagasinets furum og sett hvor mye folk slang dritt til hverandre under et "nickname", synes jeg nok var nok. Når man kommer med kommentarer bør man også kunne være rakrygget og ikke skule seg bak et alias. Noe av det værste jeg så den gang var en person med navn Havgaaapet som hadde sine  utbrudd.

 

Jeg tror det roet seg, men så har jeg heller ikke vært innom der på en stund.

 

Nei, kom ut av skapet.

 

(Petter-B er brukernavnet på jobben..)

Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig..

Link to post
Share on other sites

Helt tilfeldig egentlig, jeg brukte opprinnelig navnet dexter etter en heller tåpelig tegneseriefigur. Det var det første som falt meg inn da jeg skulle registrere meg... Men da et eller annet snodig skjedde slik at jeg ikke kom inn som dexter lenger, så ble det å registrere seg på nytt som ny bruker. Man får jo lett abstinens av å være uten baatplassen... Det nye nicket ble da inoperativ dexter, forkortet til index. Noe skal man da hete :lol: :lol:.

 

Båten har forøvrig ennå ikke fått noe navn, og kommer vel ikke til å få det heller. Å finne på noe som hele familien er enige i virker bortimot umulig...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Etter å ha fulgt litt med på Båtmagasinets furum og sett hvor mye folk slang dritt til hverandre under et "nickname", synes jeg nok var nok. Når man kommer med kommentarer bør man også kunne være rakrygget og ikke skule seg bak et alias. Noe av det værste jeg så den gang var en person med navn Havgaaapet som hadde sine  utbrudd.

 

Jeg tror det roet seg, men så har jeg heller ikke vært innom der på en stund.

 

Nei, kom ut av skapet.

Det blir ikke det samme om alle her skulle stå frem med sine respektive kjødelige navn -- du vet jo aldri hvem det er som svar-poster på dine innlegg!   :wink:

 

Den lille smule anonymitet har også sine fordeler -- å kunne være på baatplassen på samme måte som Fantomet når han går rundt i byen kan faktisk være befriende.

 

Mht. HG så skal du ikke se bort fra at han eksisterer her også men under annet nick og mer en type oppførsel som hans mor ville ha vært fornøyd med.  (Nei nei det er ikke meg, for all del, jeg har tatt mine tak med HG og for lengst gått lei)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Før hadde jeg nick`et firefighter :confused: kanskje noe kjedelig, men etter 20 år i bransjen så :wink: .

Men så synes jeg det var greit å bytte til navnet på skuta, og jeg er meget fasinert over disse dyrene og så er det en liten hyllest til "helten" som emigrerte til Norge på sine gamle dager :yesnod:

Synes også båten er lik i fasongen :yesnod: men ikke nevn det om skipperen altså :nono:

:lol:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...