Jump to content

"nick" historien bak ? ! ?


giver

Recommended Posts

Skaftetryne... Har alltid syntes det er et artig navn.

Så sant så sant. Håper ikke du likner på han :lol: :lol: :lol:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Nicket er jo tross alt det eneste vi kjenner igjen hverandre på. Bytter man nick og andre ikke er klar over byttet, er man i prinsippet helt ukjent for mange. Bare etter at denne tråden ble livet opp igjen nå, har jeg "funnet igjen" flere gamle forum-medlemmer som det viser seg har byttet nick.

Dette er en liten utfordring, ja. Hold på nicket!

Hilsen Fenix

(som skal beholde båten i overskuelig framtid...)

Redigert av Fenix (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er foresten bedre å få alsheimer enn parkinson. Hvorfor det lurer du nå. Jo det er bedre å glemme alle  :drink: du har drekki enn å huske alle  :drink: du har skvulpa ut.

Helt uenig. Bedre å søle litt, enn å glemme hvor jeg gjorde av brennevinet.... :drink::lol:
Link to post
Share on other sites

Amica er navnet på båten vår. Navnet fulgte båten da vi kjøpte den og vi så ingen grunn til å forandre det. Traff tre italienske gutter i sommer, som kunne fortelle oss at navnet er italiensk og betyr venninne. Valgte båtnavnet som "nick" fordi jeg så for meg at både rederen og rederinnen kunne benytte det, men hittil har rederen glimret med sitt fravær, men han kommer nok etterhvert.

 

Ella

"Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)
Amicas blogg
Jøa kystlag

Link to post
Share on other sites

Fantastisk bilde av røsslyng du hadde der, Caluna. Det skulle jeg gjerne hatt i større format.

Fint at du likte bildet Shore, men dessverre har jeg ikke tatt dette selv. Fant det på nettet her. Dessverre ikke i så høy oppløsning som du eller jeg kunne ønske. :headbang: Må nok ut å ta et selv!

Men apropos, Caluna, du skriver at du tross alt ikke er fra Hedmarken, jeg ser jo du er fra vestsiden som du skriver selv. Jeg har hørt at de eneste a-ending ordene dere har er VISA og villa

men da burde det jo ikke stå Caluna men Calunen. :wink:

Du har et poeng at vi som er "oppblåst" i Bærum har problemer med A-endelser, men -en endelser er tinglyst rettighet eksklusivt for bergensere :lol::lol:

Nei skulle jeg vært pinlig korrekt på båtnavnet i forhold til bosted og dialekt burde vel skipet vært døpt Calune IV. Det høres bra ut på brygga på Holmen Fjordhotell (som førøvrig eies av samme mann som eier Windy) :flag:

Link to post
Share on other sites

Fint at du likte bildet Shore, men dessverre har jeg ikke tatt dette selv. Fant det på nettet her. Dessverre ikke i så høy oppløsning som du eller jeg kunne ønske. :headbang: Må nok ut å ta et selv!

 

Du har et poeng at vi som er "oppblåst" i Bærum har problemer med A-endelser, men -en endelser er tinglyst rettighet eksklusivt for bergensere :lol::lol:

Nei skulle jeg vært pinlig korrekt på båtnavnet i forhold til bosted og dialekt burde vel skipet vært døpt Calune IV. Det høres bra ut på brygga på Holmen Fjordhotell (som førøvrig eies av samme mann som eier Windy) :flag:

Det navnet likte jeg. Ble liksom en italiensk "svung" over det....

CALUNE QUATTRO....bell'amico. :cool:

 

Ser du en fyr krabbende i røsslyngen til sommeren så er det muligens meg på jakt etter drømmemotivet. :lol:

Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen.

Link to post
Share on other sites

Arti tråd dette :cheers:

 

Jeg kjøpte båten i fjor sommer og kalte den "traust". Far min kjøpte en splitter ny viksund 27 colombi i 1973-74 og kallte den også "traust". Jeg var vel 6 år da, og har mange barndomsminner fra den tiden.

 

Det er derfor at jeg kaller min`78 viksund 31 kombi for "traust", og det "nick".

Link to post
Share on other sites

Min bedre halvdel beklaget seg over en masse mail fra UnnaMed. Hvem var dette? Så før vi fant på båtnavn, kalte vi den unnamed, men med norsk uttale. Nå har vi bestemt oss for båtnavn - vi har hytte under hallingSkarvet, bor på Skarva og båten heter nå Skarven.

Hilsen Håkon

Link to post
Share on other sites

Sinten er eit kallenavn eg alltid (eller i allefall ganske lenge) har hatt, og det er fordi at dei tre første bokstavane i navnet mitt er Sin... Og det faktumet at eg kan bli ganske så sint og irritert. Noko som fleire på forumet har fått erfare.

 

:headbang:

 

Og no i seinare tid har kallenavnet blitt til eit "nick" som eg bruker over alt på internett.

Redigert av Sinten (see edit history)

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Og det faktumet at eg kan bli ganske så sint og irritert. Noko som fleire på forumet har fått erfare.

-Du er iallefall ikke langsint, Sinten - Dét skal du ha... :lol::lol:

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Nye medlemmer siden sist?

GeirT - Jeg heter Geir Tore.

 

Navnet på båten vår "Destiny" er et resultat av ønske om et engelsk klingende navn og avstemning i familien - som består bl.a. av 2 tenårings-jenter.

Gummibåten fikk følgelig navnet: "Destinys Child"

 

Geir :seeya:

Geir :seeya:     oviklogo2.jpg

Link to post
Share on other sites

Har vært med en stund her og hadde opprinnelig nicket alfa1.

 

Vi tror at Krisida Magni vil klinge bra på vår fremtidige drømmebåt og det er jo hyggelig at familien blir involvert i båtens navn. Forklaring følger:

 

Mine barn heter Kristoffer og Ida. Konas mellomnavn er Magni. Meg kan dere kalle M/Y. :lol:

Redigert av Krisida Magni (see edit history)

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...