FRI Svart 15.Januar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Januar.2008 H2O Jeg har brukt på mine båter 4 strøk med VC TAR 2 epoxy primer og 2 strøk med VC 17. Har lest at en del andre ikke har vært helt fornøyd med disse produktene, men jeg har veldig bra erfaring med det så den nye båten får nok samme behandling. Tror nok det er veldig forskjell på hvor båten ligger(vannkvalitet) som avgjør hvor bra eller hvor fornøyde brukerene er. Jeg har båtplass der det er lite saltvann. Så når jeg tar opp på våren så er det bare et slimlag som er veldig lett å steame av. Så legger jeg bare 1 strøk med VC 17, fordelen jeg ser med dette produktet er at det ikke bygger noe tykkelse og ikke krakkelerer slik som veldig mye annet bunnstoff gjør. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sydvesten Svart 15.Januar.2008 Del på Facebook Svart 15.Januar.2008 Når det gjelder cockpit kallesje så vil jeg slå et slag for den høye utgaven, da har en full ståhøyde om en ikke rager over 1,85-1,90 da.. med unntak av under sprayhooden.. den lange på en Vision er vel en som går helt bak rattene, mener det ble levert en kortere utgave til 42 i allefall og den stoppet foran rattene... Bilder av 39 med høy kallesje på min hjemmeside... vil tro at en større båt kler dette ennå bedre.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post Share on other sites More sharing options...
Sun Flyer Svart 15.Januar.2008 Del på Facebook Svart 15.Januar.2008 Jeg kan være interessert i en c 70 når sommeren nærmer seg. Akult: Tror at den korte cockpitkalesjen stopper foran rattet. Har iallefall sett en slik kalesje på en 46 cr her i bergen. Vil anbefale en som dekker styreposisjonen også. Bare sørg for at den er høy nok. Av og til vil man tøffe med motor når det regner. Da er det fint under kalesjen. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post Share on other sites More sharing options...
FRI Svart 15.Januar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Januar.2008 Jeanneau Du skal få kjøpe C70 min til en hyggelig pris hvis du klarer en gang å si noe pent om Bavaria. når det gjelder kalesje så har jeg alltid hatt den høye typen, kanskje ikke så ille sprekt, men veldig praktiskt med ståhøyde Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Akult Svart 15.Januar.2008 Del på Facebook Svart 15.Januar.2008 Ja takk, jeg har tittet på Stauden II, og syns det så temmelig smakfullt ut. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sydvesten Svart 15.Januar.2008 Del på Facebook Svart 15.Januar.2008 JeanneauDu skal få kjøpe C70 min til en hyggelig pris hvis du klarer en gang å si noe pent om Bavaria. Da tror jeg nok du brenner inne med C70'en :lol: Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post Share on other sites More sharing options...
baatsman Svart 15.Januar.2008 Del på Facebook Svart 15.Januar.2008 Akult Jeg har den korte cockpit-kalesjen, jeg valgte ikke lang av en grunn. Det hender vi forflytter oss med kalesjen oppe både med motor/seil. Jeg valgte kort for lettere adkomst rundt på både BB/SB side ved tilegging osv. I havn er hel kalesje veldig fint. Men underveis mener jeg vår løsning er best. Så det hele er litt smak og behag. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post Share on other sites More sharing options...
Sydvesten Svart 15.Januar.2008 Del på Facebook Svart 15.Januar.2008 (redigert) Fordelen med to ratt og full kallesje er at du kan sitte på rekka å styre skuta med kun en side vegg litt på gløtt i dårlig vær, noe vi ofte har... jeg må bruke atutopiloten da... med det funker greit det også.... men i trange farvann og dårlig vær slipper jeg ikke unna sydvesten.. vel jeg rekker da rattet med det er litt tungvint.. Hvorvidt det er pent med forhøyet kallesje eller ei er vel en smaksak, men jeg synes det bryter litt på en tunnel form som den lett kan få siden den blir litt lang... Det kan også være greit med ett vindu i "taket" på kallesjen slik at du kan se bommen, men da introduserer man en mulig lekkasje kilde... Redigert 15.Januar.2008 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post Share on other sites More sharing options...
baatsman Svart 15.Januar.2008 Del på Facebook Svart 15.Januar.2008 H2O Så når jeg tar opp på våren så er det bare et slimlag som er veldig lett å steame av. Så legger jeg bare 1 strøk med VC 17, fordelen jeg ser med dette produktet er at det ikke bygger noe tykkelse og ikke krakkelerer slik som veldig mye annet bunnstoff gjør. Jeg ligger på Hvalers innside og har vel samme brakkvann som deg. Jeg har hard racing under. Kun spyling under. Men spent på hvordan det har grodd på foldeprop., ror ser bra ut. Men opp rundt pinse-tider. Ellers hadde jeg tenkt på mørk VC 17 jeg også, men gidder ikke nå å slipe ned igjen Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post Share on other sites More sharing options...
Sydvesten Svart 15.Januar.2008 Del på Facebook Svart 15.Januar.2008 (redigert) Greit med full kallesje i dette været, på vei hjem fra Koster i påsken 2007 rett sør av Svenner fyr, men fruen innsisterte på radar etter denne turen og jeg nikket "forsiktig" samtykkende Redigert 15.Januar.2008 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post Share on other sites More sharing options...
baatsman Svart 15.Januar.2008 Del på Facebook Svart 15.Januar.2008 Sydvesten du er en sjøulk av en seiler. . Tøft bilde. Jeg husker det veldig godt, siste dagen av påsken ifjor. Vi dro hjem fra Strømstad dagen i forveien. Men den dagen begynte jeg å vaske båt, helt til snøværet kom. Opp med kalesje og ekstra varmer. Oljet isteden. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post Share on other sites More sharing options...
Sydvesten Svart 15.Januar.2008 Del på Facebook Svart 15.Januar.2008 Nåja, det er motorseiling med storseilet ute for stabiliteten sin del... Det var litt vind da vi forlot Koster, med det ble helt havblikk midt mellom Koster og Svenner... fantastisk vær helt til snøværet kom... Det lå en 5 cm med snø på båten da vi kom til kai... Det som skjedde var når storseilet skulle inn så var det is på tauverket og det glapp, så jeg måtte frem til masten med vinsjhåndtaket for å få det inn... Vi holdt også på å renne en liten sjark i senk som lå og fisket i Dypingen for de som er lokal kjent i Langesundfjorden, det var da fruen insisterte på radar... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post Share on other sites More sharing options...
Akult Svart 15.Januar.2008 Del på Facebook Svart 15.Januar.2008 Kan begge kalesjetypene festes rundt bøyle når de ikke er i bruk - eller må de fjernes helt? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
baatsman Svart 15.Januar.2008 Del på Facebook Svart 15.Januar.2008 Kan begge kalesjetypene festes rundt bøyle når de ikke er i bruk - eller må de fjernes helt? Lang festes rundt bøyle i akterstaget, kort kalesje legges i sprayhood-garasjen. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post Share on other sites More sharing options...
Sydvesten Svart 15.Januar.2008 Del på Facebook Svart 15.Januar.2008 (redigert) På min så ruller jeg opp kallesjen på den bakre bøylen når det ikke er i bruk, da er det ca. 10 cm klaring til akterstaget og det er ikke i veien. Sidevegger og bakvegg fjerner jeg helt.. Skal jeg ha to vinsjer til akterut så vil et av stagene komme i veien og jeg må da montre en form for hurtigkobling der slik at staget kan tas av, da må kallesjen hvile mot akterstaget, men tror det vil fungere rimelig greit. Er det 6 vinsjer på Vision så kan dette være noe en skal være litt obs på.... mulig det er løst på annen måte der... Cockpitkallesjen og sprayhooden jeg har er levert av "Kappel och Annat" i Sverige.. Kan sees på bildet under Redigert 15.Januar.2008 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post Share on other sites More sharing options...
FRI Svart 15.Januar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Januar.2008 Akult Hvis du ser i mitt innlegg 8 så ser du hva som skal monteres når båten kommer hjem, jeg har ikke bestilt det fab. Når det gjelder baugthruster så skal det vist være mere skyvekraft i deb nye SE100 en SP 95. En annen ting er at det er 5 blader isteden for 4 og at de er elipse formede for å dempe støyen og at det skal være bedre virkning. Dette er ting jeg har blitt fortalt, ring til Sleipner å hør, hvis de ikke er på messa i London alle mann. Jeg kan legge ut noen bilder imorgen når jeg kommer på jobben som viser hvordan jeg hadde kalesjen når den ikke var i bruk. Nå har jeg aldri lagt ut bilder her før så jeg spør om hjelp i morgen hvs jeg ikke klarer det. Natta Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
baatsman Svart 15.Januar.2008 Del på Facebook Svart 15.Januar.2008 Hvis jeg ikke tar helt feil har Cock-pitkallesjen til 44 Vison en opphøyning som Sydvesten har. Lurer faktisk på om den har vindu der som kan åpnes. Akult 44 Vision er en flott båt. Liker spes salongen med 2 fine seter. Ingen problemer å trives der. Bare husk Bedflex-madrasser. Verdt kronene. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post Share on other sites More sharing options...
Sydvesten Svart 15.Januar.2008 Del på Facebook Svart 15.Januar.2008 (redigert) Bedflex er et must i Bavaria... madrassene er ikke skapt for skikkelig maskuline mannfolk (over 0,1 tonn )... Har bedflex og 5cm overmadrass, men det er ikke godt nok for meg...kjenner fremdeles erten som ligger under.. Redigert 15.Januar.2008 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post Share on other sites More sharing options...
Sun Flyer Svart 16.Januar.2008 Del på Facebook Svart 16.Januar.2008 JeanneauDu skal få kjøpe C70 min til en hyggelig pris hvis du klarer en gang å si noe pent om Bavaria. når det gjelder kalesje så har jeg alltid hatt den høye typen, kanskje ikke så ille sprekt, men veldig praktiskt med ståhøyde Bavaria- mest dass for pengene. Var det bra nok? Enig i at høy kalesje må til. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post Share on other sites More sharing options...
FRI Svart 16.Januar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Januar.2008 Fy deg Jeanneau synes du det var pent da ? Dassen i min forrige 38 en er ikke spesielt fin den, må nesten ut i salongen for å få gjort deg ren etterpå. Du må prøve igjen så får vi se om det blir en C70 på deg Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sun Flyer Svart 16.Januar.2008 Del på Facebook Svart 16.Januar.2008 38ac er unntaket som bekrefter regelen. Hva med: Bavaria- mest ståhøyde for pengene... eller Bavaria- flest luker for pengene Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post Share on other sites More sharing options...
bjoris Svart 16.Januar.2008 Del på Facebook Svart 16.Januar.2008 Hei Bjoris Det høres sikkert veldig rart ut for enkelte her på BP at jeg ikke har hatt noe tull med båtene mine, men det er faktisk helt sant. Det som jeg har tull med har faktisk vært VP, men det har jo vært ett kjent problem( ref immpeller og timeteller). Vil selv kalle meg kanske så pettimeter når det gjelder båt, vil ikke at noe ikke skal være iorden så jeg har vært ganske så oppmerksom på om det har vært noe å sette fingeren på. Når det gjelder det med å bytte båt ofte så er det egentlig bare tull, den forrige båten var super på alle måter. Så lenge jeg ikke taper for mye på dette her, så synes jeg dette er vannvittig moro med nytt leketøy og masse pling og plong. Det er jo ganske ok at min bedre halvdel også syns dette er moro. Flott at du har vært fornøyd og hatt minimalt med feil på dine Bav`er... Lykke til med nyervervelsen og jeg er helt enig med deg, det er gøy med nye ting. I motsetning til deg har jeg IKKE min fru med på stadige nye båter:) MEN jeg har fått henne med på denne ene vi har i bestilling så det holder i massevis nå iallefall. Men ser jo at når det f.eks kommer ny Hanse 370 om noen år evt 400 så kommer det sikkert til å friste med mer plass, bedre løsninger, bedre seilegenskaper you name it, mange gode grunner for å bytte... Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post Share on other sites More sharing options...
FRI Svart 16.Januar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Januar.2008 Åssen i granskauen skal jeg legge inn bilder ???? Jeanneau Det vakke så aller værst, er sikker på at du klarer bedre en det Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sydvesten Svart 16.Januar.2008 Del på Facebook Svart 16.Januar.2008 (redigert) Når du svarer på et innlegg så kommer det en knapperad opp over det feltet du skriver i, der er det en avlang knapp som heter "Laste opp bilder" trykk på den(åpner i nytt vindu) og browse på harddisken til du finner de bilder du skal laste opp... Når bildet er lastet opp så merker du det (sdressen til bildet som er en "url") og høyreklikker med musen og kopier adressen.. Deretter går du tilbake til det bilde der du skriver innlegget ov velger den gule knappen (tegning av et fjell eller lignende ) som er nummer 4 til venstre for last opp bilde knappen... Så limer du inn adressen til bilde i felte og velger ok... vips så er bilde kommet.... fremkommer som noen hakparanteser i teksten, ta en forhåndsvining og sjekk at alt er ok... Ikke bruk link knappen ved siden(til venstre) av bilde knappen da kommer ikke bildet opp i inlegget men kun som en link Redigert 16.Januar.2008 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post Share on other sites More sharing options...
FRI Svart 16.Januar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Januar.2008 (redigert) Nå har jeg fått en grundig opplæring i åssen dette skal gjøres av alltid hjelpsomme og hyggelige og ikke minst objektive Sydvesten. Akult Du lurte på åssen det var med kalesje. Sånn som dette gjorde ihvertfall jeg på min siste båt. Håper det er greit for nye eieren at jeg legger ut dette på denne siden, men det gjør sikkert ingen ting, for det er jo moro og vise frem en fin båt Redigert 16.Januar.2008 av FRI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.