Jump to content

Verdenspremiere på nye Bavaria 40 Cruiser


FRI

Recommended Posts

Viggo

 

Dette med vann fikk jo Bav skikkelig pepper for i Vision båtene så der håper jeg de har lært.

Nå kommer aldri jeg til å dusje i nærhetn så mye som deg i denne båten.'Kan ikke husket å ha dusjet en gang enda( jeg lukter jæv...) Spøk til side.

Kona og ungene synes det er greit å få dusjet seg inne, men jeg står like gjerne bak eller jeg ordner dette iland der det er mulig.

 

Helt enig med deg når det gjelder buen på benkene i forkant av cockpiten, det er jo ( goplassen) det egentlig. Så her synes jeg det er lite gjenomtenkt.

 

Når det gjelder vinsjen så tror jeg vel at de har tatt høyde for at det skal kunne vinsjes.

 

El panelet vet jeg heller ingen ting om.

 

Jeg har jo ikke sett båten enda ( følg med litt her æ :wink: hvis du skal være med i diskusjonen)

Link to post
Share on other sites

Gir et par kommentaret/spørsmål.

 

4. Er skapet i akterkabinen dypt nok til å henge finstasen?

6. El-panelet ser veldig hi-tech ut. Ser at også jeanneau har begynt å bruke slike på nye båter. Er de et fremskritt eller er blir det trangere på baksiden.

Skapety på bildet er nok fra forpiggen og den delen av skapet som er legst frem er ikke dypt nok til findressen, der er det nok hyller... Regner med at skapene på 40'en er lik som på 39'en og der er det ikke noe problem å henge finstasen i noen av lugarne... Det kunne imidlertid vært et høyskap et eller annet sted....

 

El panelet er muligen det samme som ble tatt i bruk på 06 modellene uten ta jeg kan si å dra kjensel på det.... der var det noe småtteri om jeg minnes rett... Personlig så liker jeg gammeldagse brytere, da kan jeg lettere skjønne hva som skjer og koble meg til på baksiden av panelet på en enkel måte når nye duppeditter skal monteres.... men igjen så er dette smak og behag, noe liker det ene og andre ikke...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

El panelet er muligen det samme som ble tatt i bruk på 06 modellene uten ta jeg kan si å dra kjensel på det.... der var det noe småtteri om jeg minnes rett... Personlig så liker jeg gammeldagse brytere, da kan jeg lettere skjønne hva som skjer og koble meg til på baksiden av panelet på en enkel måte når nye duppeditter skal monteres.... men igjen så er dette smak og behag, noe liker det ene og andre ikke...

Dette panelet står nede i båten, helt OK med membranswitcher der. Jeg tipper de bare er for styrestrøm til releer, da kobler du deg inn på de om du ønsker det.

Paneler/brytere v/ førerpossisjon er det mer hensiktsmessig med den gamle typen der du kjenner aksjonen, og i mørke kan føle deg frem til riktig bryter.

Det gjelder både seilbåt, motorbåt og yrkesfartøyer.

Link to post
Share on other sites

Ser det er speil på døren til bb bad, det er bra... men er det blitt fyllingsdører nå og ikke massiv mahogny? Kan se slik ut på bildet eller er det øynenen som svikter

Massiv mahogny tror jeg nok kanskje aldri det har vært i dørene.....

Jeg boret hull for 'sommerfuglventiler' (heter det det?) i dørene til akterkabinene mine, og dørene er furu med mahognyfiner på.

Brukte benarolje inne i hullene til lufteventilene mine for å få ca samme farge på furua som på mahognyen. (furu-innmaten synes jo nesten ikke med ventilene på plass da, kun hvis man legger øyet inntil ventilen og kikker inn).

S/Y Surprise

Link to post
Share on other sites

Det der med godplassen i cockpitt tror jeg mange har påpekt i flere år! begriper ikke hvorfor de utformer hjørnet på denne måten, det kan jo ikke ha noe med plassen innvendig og gjøre. Den avrundingen er i hverfall ikke en god løsning når en skal sitte over lengre perioder, eller under sprayhooden i ruskevær.

Link to post
Share on other sites

Dette med vann fikk jo Bav skikkelig pepper for i Vision båtene så der håper jeg de har lært.

 

Pepper er ikke noe skjellsord i mitt vokabular, tvert i mot.

 

Det eneste skjellsordet jeg har utdelt til en stakkers Vision-eier, var fordi den idiotiske metall-fender-listen hans var festet med skruer som gutta fra Bayern ikke var hadde skrudd helt inn, slik at jeg fikk skjemmende skraper i gelcoaten.

Grrrrrrr, sa jeg da.

Redigert av Douro (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg må innrømme, at jeg følte meg som en homofil, negroid muslim som dristet seg inn i et sørvestlandsk bedehus da jeg dristet meg til å hive inn et innlegg i denne halleluhja-tråden...

Har ikke vært så mye hallelulja i denne tråden. Det skyldes vel at visse mulla'er så langt har vært fraværende?

Link to post
Share on other sites

Når det gjelder vinsjen så tror jeg vel at de har tatt høyde for at det skal kunne vinsjes.

Det tror egentlig jeg også, men når du ser bildet så ser vinsjen ut som den er veldig nærme rattet. Det er sikkert kameravinkelen som gjør det. Dette er vel vinsjen som er til storseilet.

Når det gjelder genouavinsjene synes jeg de er litt for langt på utsiden av cockpitkarmen. Så hvis en skal vinsje effektivt i le når båten krenger mye, blir det ikke lett å finne en effektiv arbeidsstilling. På havet bør man koble på sikkerhetslinen før en vinsjer.

 

Dette er slike ting som jeg med mine prioriteringer er skeptisk til.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Jeanneau.

 

Håper det er bare kameravinkelen som du sier.

Når det gjelder genoavinsjene så er det jo littt vanskelig å si noe før jeg har prøvd.

Av erfaring hvis det blåser mye og med mye kregning så pleier ihvertfall jeg å stå med et ben på utsiden cockpitkarmen og spenne mot relingslisten.

 

 

Ett annet sp.mål.

 

Er det noen som vet om noen andre leverandører en NAVPOD som leverer løsninger til å sette kartplotteren i.

 

Hadde vært " ille " fint med tilbakemelding

Link to post
Share on other sites

Spennende for hvem?

Sjekk med Seilas... tror det er best det siden det er de som skriver det

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...