roaldbj Svart 5.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2008 En tur innom båthavna i dag viste at aktiviteten blant fritidsbåteieren øker. Noen få båter haqr kommet på vannet men de fleste ligger enda på land Her er den nye trucken til Sonskilen Den har en kapasitet på 25 tonn. Nå skal det sikkert gå raskere å sette ut større seilbåter med riggen på. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 5.April.2008 Del på Facebook Svart 5.April.2008 Har du sett om presenningen på seilbåten utenfor Trudelutt er kommet av Roald? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
roaldbj Svart 5.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2008 Ja, jeg mener at presenningen har kommet av, det var i alle fall lettere å se musestopperen din. Men jeg skal sjekke dette opp i gjen i morgen. Har nå startet prosjektet "heving av vannlinjen". Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 5.April.2008 Del på Facebook Svart 5.April.2008 Hvordan henger syltetøyboksen der? Har du laget knute på ledningen Lars? Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 5.April.2008 Del på Facebook Svart 5.April.2008 Har du laget knute på ledningen Lars? Han har ansatt en frøken mus som sitter på innsiden og holder seg fast . Broren gikk jo i fella. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Sydvesten Svart 5.April.2008 Del på Facebook Svart 5.April.2008 Dagen i dag har gått med til å trekke litt kabler, festet gps'en til pushpiten, montert AIS mottageren, koblet opp VHF nema signal mot plotteren... noe småkjafs gjenstår som trekke signalkabel fra AIS til pidestallen og gps kabelen til samme sted, men tar det i morgen tror eg... nå er det vannpipe og en eller to kalde Lundetangen Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Jawik Svart 5.April.2008 Del på Facebook Svart 5.April.2008 ..nå er det vannpipe og en eller to kalde Lundetangen Hvilken blanding bruker du i pipa ? Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Lars H. Svart 5.April.2008 Del på Facebook Svart 5.April.2008 Hvordan henger syltetøyboksen der? Har du laget knute på ledningen Lars? Neida, hos meg er det aldri "knute på tråden". Litt tape surret rund kabelen inni boksen. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Sydvesten Svart 5.April.2008 Del på Facebook Svart 5.April.2008 Hvilken blanding bruker du i pipa ? Det er kun double apple tobakk fra Syria, skulle egentlig hatt tripple apple, men den har jeg ikke funnet i Norge Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Jawik Svart 5.April.2008 Del på Facebook Svart 5.April.2008 Det er kun double apple tobakk fra Syria, skulle egentlig hatt tripple apple, men den har jeg ikke funnet i Norge Nakhla Double Apple er ikke så ublu i prisen. Men tripple apple . Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Sydvesten Svart 5.April.2008 Del på Facebook Svart 5.April.2008 (redigert) Det er den jeg bruker ja, betaler 85 kroner for den nå for tiden hos en lokal pusher i Bergen... men det er ikke 250 gram, det er nok mindre... 125 tenker jeg... men fikk kjøpt 350grams pakker for 120 kroner for noen uker siden, men de ble fort utsolgt Har en pipe i båten også som jeg bruker en del når jeg ligger i havn, men det blir en del rare blikk og morsomme spørsmål av dette Redigert 5.April.2008 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Sleipner93 Svart 5.April.2008 Del på Facebook Svart 5.April.2008 Og det er BARE det dere driver og røyker i vannpipa? Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 5.April.2008 Del på Facebook Svart 5.April.2008 (redigert) ..men fikk kjøpt 350grams pakker for 120 kroner for noen uker siden, men de ble fort utsolgt Røverkjøp. Får mitt fra London via familien. Har en pipe i båten også som jeg bruker en del når jeg ligger i havn, men det blir en del rare blikk og morsomme spørsmål av dette Ja det er farligt å vise seg offentlig Du får det nok bedre nede i varmen og større utvalg. Og det er BARE det dere driver og røyker i vannpipa? Ja. Selvfølgelig Men tripple apple ble jeg forveten på ? Redigert 5.April.2008 av jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Sydvesten Svart 5.April.2008 Del på Facebook Svart 5.April.2008 (redigert) Men tripple apple ble jeg forveten på ? Tar med en pakke tripple apple til deg når jeg skal sørover om 14 dager, så kan du få gleden av å smake dette.. Det er forøvrig tre butikker som selger tobakk i Bergen som jeg kjenner til, de ligger alle i "samme kvartal" rett over bystasjonen til bra priser.. Det er en butikk i Haugesund også, i Strandgaten Redigert 5.April.2008 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Jawik Svart 5.April.2008 Del på Facebook Svart 5.April.2008 Send meg en IM over forhandlerne. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
roaldbj Svart 6.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2008 Har du sett om presenningen på seilbåten utenfor Trudelutt er kommet av Roald? Presenningen på Skarven fra Moss er av. Innenfor ligger en båt med svært blank propell. Skal se om jeg får tatt bilde av dette i dag. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 6.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2008 Har du sett om presenningen på seilbåten utenfor Trudelutt er kommet av Roald? Her er dokumentasjone på at båten som ligger nummeret foran deg før uttak er kvitt presenningen. Skal si du har fått flott og blank propell. Skal du ha propellmuttersinkanode? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 13.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.April.2008 Ikke akkurat bilde av båtdekket, men bilde av hagel som nettopp "pisket" ned i dag 13. april 2008 kl 13.15. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 13.April.2008 Del på Facebook Svart 13.April.2008 Er det Swan som ligger i gjesthavna nå roaldbj eller er det kommet en hvit 42 til i Son? Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 13.April.2008 Del på Facebook Svart 13.April.2008 Ikke akkurat bilde av båtdekket, men bilde av hagel som nettopp "pisket" ned i dag 13. april 2008 kl 13.15. Hagel er mest vanlig om sommeren så da er det vel ikke mye å vente på da 8 dager igjen... Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
C-marine Svart 13.April.2008 Del på Facebook Svart 13.April.2008 Var en tur i havna i dag jeg også. Uvanlig stille, men jeg møtte en og annen som var å kikket etter båten. Bilder kommer straks Sitér dette innlegget Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
KOB Svart 13.April.2008 Del på Facebook Svart 13.April.2008 Er det Swan som ligger i gjesthavna nå roaldbj eller er det kommet en hvit 42 til i Son? Swan ligger på land ennå, såvidt jeg kunne se på rundturen i dag. En hvit 42 i gjestehavna, så ut som den var helt ny ikke levert ennå?. Ytterligere en under krana ved opplagsplassen. Den var definitivt ny - mye av plasten innvendig og på noe av det syrefaste satt ennå på. Lekre båter. Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
roaldbj Svart 13.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.April.2008 Det stemmer, en Swit 42 i gjestebrygga, en nær kranhulet og jeg ligger fremdeles under tak. Jeg skal heve vannlinja ca 10 cm men har ikke lyst til å begynne med dette før temperaturen er stabil. Dette innebærer merking, pussing med sandpapir, 3 lag 2-komponent primer (grå + hvit + grå) og deretter Hempel Hard Racing Ultimate vått-i-vått før jeg tar på et par strøk med selvpolerende. Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 13.April.2008 Del på Facebook Svart 13.April.2008 Jeg skal heve vannlinja ca 10 cm men har 10 cm høres veldig mye ut Roaldbj , men dette veit du jo mye bedre enn meg som har sett båten på vannet . Har jo sett den mange ganger jeg også da men , har ikke lagt merke til vannlinja di . Jeg heva vannlija 5 cm på Sandviken min , det var sånn passe mener jeg .Da var den rett over vannet før jeg gjorde det . Bilder hadde vært fint da ,bilder ........... Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
hifo Svart 14.April.2008 Del på Facebook Svart 14.April.2008 en ting er å heve vannlinjen , jeg skulle dessverre senket den med 10 cm fra baug til midten av båten Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.