Jump to content

Båthavna i dag


roaldbj

Recommended Posts

En tur innom båthavna i dag viste at aktiviteten blant fritidsbåteieren øker.

 

soon5april2008.jpg

 

Noen få båter haqr kommet på vannet

 

soon5april2008b.jpg

 

 

men de fleste ligger enda på land

 

soon5april2008c.jpg

 

 

Her er den nye trucken til Sonskilen

 

truck.jpg

 

Den har en kapasitet på 25 tonn. Nå skal det sikkert gå raskere å sette ut større seilbåter med riggen på.

 

 

truck25tonn.jpg

Link to post
Share on other sites

Dagen i dag har gått med til å trekke litt kabler, festet gps'en til pushpiten, montert AIS mottageren, koblet opp VHF nema signal mot plotteren... noe småkjafs gjenstår som trekke signalkabel fra AIS til pidestallen og gps kabelen til samme sted, men tar det i morgen tror eg... nå er det vannpipe og en eller to kalde Lundetangen :drink:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Hvordan henger syltetøyboksen der? Har du laget knute på ledningen Lars?

Neida, hos meg er det aldri "knute på tråden". :wink: Litt tape surret rund kabelen inni boksen. :yesnod:

 

Lars H. :smiley:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hvilken blanding bruker du i pipa ?

Det er kun double apple tobakk fra Syria, skulle egentlig hatt tripple apple, men den har jeg ikke funnet i Norge

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Det er den jeg bruker ja, betaler 85 kroner for den nå for tiden hos en lokal pusher i Bergen... men det er ikke 250 gram, det er nok mindre... 125 tenker jeg... men fikk kjøpt 350grams pakker for 120 kroner for noen uker siden, men de ble fort utsolgt

1042-Nakhla-Dble-250Exp_M.jpg

 

Har en pipe i båten også som jeg bruker en del når jeg ligger i havn, men det blir en del rare blikk og morsomme spørsmål av dette :lol:

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

..men fikk kjøpt 350grams pakker for 120 kroner for noen uker siden, men de ble fort utsolgt

Røverkjøp. Får mitt fra London via familien.

 

Har en pipe i båten også som jeg bruker en del når jeg ligger i havn, men det blir en del rare blikk og morsomme spørsmål av dette :lol:

:lol: Ja det er farligt å vise seg offentlig :lol: Du får det nok bedre nede i varmen og større utvalg.

 

Og det er BARE det dere driver og røyker i vannpipa? :lol:

 

Ja. Selvfølgelig :wink:

 

 

Men tripple apple ble jeg forveten på ?

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Men tripple apple ble jeg forveten på ?

Tar med en pakke tripple apple til deg når jeg skal sørover om 14 dager, så kan du få gleden av å smake dette.. Det er forøvrig tre butikker som selger tobakk i Bergen som jeg kjenner til, de ligger alle i "samme kvartal" rett over bystasjonen til bra priser.. Det er en butikk i Haugesund også, i Strandgaten

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Har du sett om presenningen på seilbåten utenfor Trudelutt er kommet av Roald?

 

Her er dokumentasjone på at båten som ligger nummeret foran deg før uttak er kvitt presenningen.

 

skarven_moss.jpg

 

 

Skal si du har fått flott og blank propell. Skal du ha propellmuttersinkanode?

 

lars_propell.jpg

Link to post
Share on other sites

Er det Swan som ligger i gjesthavna nå roaldbj eller er det kommet en hvit 42 til i Son?

Swan ligger på land ennå, såvidt jeg kunne se på rundturen i dag. En hvit 42 i gjestehavna, så ut som den var helt ny ikke levert ennå?. Ytterligere en under krana ved opplagsplassen. Den var definitivt ny - mye av plasten innvendig og på noe av det syrefaste satt ennå på. Lekre båter. :yesnod:

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Det stemmer,

en Swit 42 i gjestebrygga,

en nær kranhulet

og jeg ligger fremdeles under tak.

Jeg skal heve vannlinja ca 10 cm men har ikke lyst til å begynne med dette før temperaturen er stabil.

Dette innebærer merking, pussing med sandpapir, 3 lag 2-komponent primer (grå + hvit + grå) og deretter Hempel Hard Racing Ultimate vått-i-vått før jeg tar på et par strøk med selvpolerende.

Link to post
Share on other sites

Jeg skal heve vannlinja ca 10 cm men har

10 cm høres veldig mye ut Roaldbj , men dette veit du jo mye bedre enn meg som har sett båten på vannet . Har jo sett den mange ganger jeg også da men , har ikke lagt merke til vannlinja di . Jeg heva vannlija 5 cm på Sandviken min , det var sånn passe mener jeg .Da var den rett over vannet før jeg gjorde det . Bilder hadde vært fint da ,bilder ...........

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...