Jump to content

Vi på forumet under 25 år.


Seilaren

Recommended Posts

Min båtsesong har vært nydelig, har blitt en utrolig mye bedre båtfører.

 

Kjekt å høre. Øvelse gjør mester. Men husk at du ikke er gammel nok til å føre båten din. Havner du i en ulykke ligger foreldrene dine tynt ann. Men jeg er overbevist om at du kjører bra og forsvarlig.

De ungdommene som ikke gjør det hadde aldri giddet å bruke mye tid på dette forumet sammen med folk som stort sett er mange år eldre... :yesnod:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Har gått fra en liten suzumar med 4hk suzuki til pioner 12 med 4hk yamaha og nå denne.

Er mange i nærområde her som ikke kan være mye eldre enn meg men kjører med 25 og 30 hestere her. De holder jeg meg bare unna, selv om jeg også bryter en lov selv.

 

Har også blitt mye lovlig kjøring under oppsyn i 20 fotssnekke og Nordkapp avant med 115hk, så det blir bare bedre og bedre. :cool:

Fikk en liten vekker i fjor når en kompis av meg ble tatt for å kjøre for fort, politiet må jo gjøre jobben sin men verstingene slipper unna, det eneste jeg har sett dem holde på med i sommer er å stoppe ungdommer i småbåter med 9.9.

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Min båtinterresse er nok STERKT nedarva fra pappa.. :lol:

Pappa har hatt båt siden han var 15 eller noe tror jeg, og vi har alltid hatt båt, så da er det naturlig for meg med båtliv :giggle:

Jeg har en 12 foter, tror jeg det er da.. :tongue: På den har jeg en 92 modell Mercury 25 hk, 2 takt..

Akkurat nå er båten i en liten oppussingsfase, men den SKAL på vannet til sommeren :yesnod::cool:

Jeg har ingen bilder av hvordan båten ser ut akkurat nå, men jeg har bilder av hvordan den så ut da jeg kjøpte den :tongue:

Men, skanneren er mongolid, så det får komme etterhvert, regner med å få tatt MASSE bilder til sommeren også :flag:

Båt og sommer, Bare glede når den tida kommer!

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Slenger meg no på jeg også da :smiley:

Interessen for båt hadde jeg allerede før jeg ble født, som forøvrig var i forje årtusen

Vokst opp i båt, og har alltid elsket båtlivet.

Det går i hovedsak i plastikkmotorbåter, men har lyst på seilebåt :sailing:

Akkuratt nå har vi 3 båter

-Princess 45

-Zodiac yactline 310 (bakpå princessen)

-Westline 17.5 som er min :cool:

 

Dette er da herved mitt første inlegg her på båtplassen! :cheers:

Redigert av Westline 17.5 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei alle under 25 år!

For oss er snart dagen, hvor alle vi må ha båtførerbeviset i lomma for å kunne føre båt under 50 fot. 1. mai trer loven i kraft!

 

Jeg heter forresten Sondre Paulsen, 15 år og driver en båtrelatert nettside, Til Sjøs - Forsiden.

I den anledning ønsker jeg kommentarer fra dere under 25 år som må ha båtførerbeviset i lomma 1. mai 2010.

- Hva syns dere om den nye loven? Har alder noe å si når det gjelder føring av båt, syns du?

- Burde alle å ha tatt det, eller syns du regelen er grei som den er?

- Hva syns dere om at bare vi under 30 år må ta båtførerbeviset?

- Har dere tatt den eller kommer dere til å ta den?

 

Legg gjerne ved navn og alder, for jeg kommer til å lage en liten artikkel på dette. :smiley:

Du kan svare her på batplassen.no, sende meg en IM eller en e-post.

Takker for alle svar :wink:

 

Båthilsen fra tilsjos.no :sailing:

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Det var da lite liv her... men får vel fortelle at min båtglede er delvis arvet, ikke fra mine foreldre men fra besteforeldre, for de har alltid hatt båt og har det enda. ifjor kjøpte jeg min første båt, en with jolle som jeg har vært ute med vær dag gjennom HELE sommeren. :sailing: jeg har vel strengt tatt ikke lov jeg heller, men har et spørsmål: når jeg er 14 og kommer til å ta båtførerprøven kan jeg da få noe dokumetasjon jeg kan vise til politiet(i værste fall) så jeg liksom blir litt mer lovlig?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...