Jump to content

Vi på forumet under 25 år.


Seilaren

Recommended Posts

(For å ta det på dialekt)

Eg blir isje å se på den bedredne messå nere i Hillevågsvannet. Den har blitt dårligare og dårligare for kvert år så e gått!

I år ska kverken Rogaland Maritime, Garstad eller någen av de store forhandlarane ver representerte.

 

Gidde isje bruga ti og pengår på det i år. Men eg e alltid å treffa i jåttåvågen lol.gif

 

Va der i dag, messå va bedre i fjor, i år savna eg Ardea, men Viknes stilte blant andre med 1080, Skorgenes konne godt

 

hatt et par te med, va bare 350 der. Greit nok at messå har blitt någe verre, men svarte asså, båtmessa e båtmessa og ei

 

båtmessa e kjekke å gå på selv om ikke absolutt ALLE yndlingsbåtene våre e der :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Er under 25 år jeg å..

båt interessen begynte med at jeg var med min far ut i båt..

dette var en 14 askeladd men 10hk mercury.

jeg fikk kjøre denne mer og mer, og til slutt fikk jeg kjøre den alene.

har nå fått meg min egen båt.

 

btw, er 14 år.

Mvh -Matros-

--------------

Medlem av gruppen: folk i båt!

Link to post
Share on other sites

Det kommer stadig flere unge karer (jenter?) i tråden. Det er bra! :flag:

 

 

båtmessa e kjekke å gå på selv om ikke absolutt ALLE yndlingsbåtene våre e der :yesnod:

Eg stakk ned i ein studieøkt på fredag før messå hva ferdig rigga. Sneik med inn med ein lastebil og gjekk igjennom messeområdet og så på båtene så lå der. Gratis :lol:

Det mest underholdene jeg fant hva en død katt som var delt i 2 som fløt rundt i havnen.. :crazy:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
Det kommer stadig flere unge karer (jenter?)

 

:rolleyes: Har ikke sett noen :lol:

 

I dag har jeg kjørt masse, Mere blir det denne helgen. Møtte faktisk Nor_West på borgen i sted.

Astor venter på håøya. Må nok bortom han å. Synd at det ikke er noen på min alder med båt i mitt distrikt :cryin:

Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen

 

Link to post
Share on other sites

Synd at det ikke er noen på min alder med båt i mitt distrikt :cryin:

Du får gi dem oppskriften på hvorledes man tar et stykke skip og lager seg sin egen praktskute :yesnod: Får komme med en sen gratulasjon av ei skute som viser at ungdommen fortsatt har evnene i behold.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Nja. På Sølyst rett ved siden av. (Har den i Jåttåvågen om vinteren) Har du sett meg kanskje?

Rigget båten i dag i det fine været flag.gif

 

Okay. Såg nemlig ein prikklik båt på andra siå av fjorden i dag, va ein tur te Haugesund, men an va vekke då eg kom

 

tebake. An va prikklike din. Når eg tenke meg om va det vel på sølyst an låg (itte litt research); e kje heilt dreven på

 

nøyaktig stavangergeografi :confused: Då va det nok din ja; Nice skuta! :cool:

Redigert av 27 knop (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Eg va i båden i hele dag. Flytta på den 3 ganger (minst) i dag for eg sto i kø for mastekranå... :lol:

Den ligge vanligvis på bølgebryteren, rett ovenfor fiskepiren. Lett og se den fra "Blå Magasin"... :cool:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

:rolleyes: Har ikke sett noen :lol:

 

I dag har jeg kjørt masse, Mere blir det denne helgen. Møtte faktisk Nor_West på borgen i sted.

Astor venter på håøya. Må nok bortom han å. Synd at det ikke er noen på min alder med båt i mitt distrikt :cryin:

Det er 2 gutter på 14-15 år i nabolaget som er meget interresert i båter. De har lagd båtblad på andre sesongen og har nå flere annonsører/bidragsytere bl.a dockside marina. Kanskje jeg kan spørre om de er interreset i å lage en reportasje av deg og skuta de i neste nummer?

Link to post
Share on other sites

Vel.. Min båtinteresse kommer vel av at familien har hytte på Tjøme.. og har vel lært å kjøre båt der ..

 

Min første båt var en askeladden 14 med en 5hk johnson på hekken. Det var den jeg lærte meg generelle båtkunnskaper som man trenger på sjøen =)

 

Nå har jeg en gh 14 fra 1984 med en 1 år gammel suzuki 30 hester på =)

 

Jeg er av de som er under 18 år hvis noen lurte på alder =)

Link to post
Share on other sites

litt interessert i hva som er drømmebåten til unge annet enn meg. :flag:

 

Det som står øverst på min ønskeliste er nok en goldfish 32, eller hvis jeg skal ha en bobåt så er nord west 420 en kul båt som jeg gjerne skulle hatt :seeya:

 

Jeg har jo ikke råd til motoren i goldfish engang, men det er lov å drømme. :flag:

Redigert av capteinen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...