Jump to content

Vi på forumet under 25 år.


Seilaren

Recommended Posts

Strøken Windy 7800, de fineste linjene jeg har sett på en båt. Nyere windyer er også fine, skal jeg ha ny båt SKAL det være en Windy! (helst 7800,hvis jeg har råd)

 

Lagt til: windy 8000 er også fin, ikke store forskjellen fra 7800

Redigert av C-marine (see edit history)

Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu

 

Enda en med båt lappen!

Link to post
Share on other sites

vet ikke helt hva jeg skal si om båter på rundt 45 fot eller mer, blir vel lite utfordringer med å kjøre båten osv.

 

propeller på alle sider, verksted som gjør alt, og i bølger blir det vel ikke så stor utfordring. har begynt å like å kjøre i litt bølger med tiltet motor, for da må jeg ratte og faktisk tenke litt.

 

 

 

 

men deilig kan det være med stor båt...

Redigert av dal-z (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er jo relativt vanskelig å legge til med en 70 m lang fiske båt i et trangt sund. Propeller på allekanter og mellom 3000 og 5000hk i kjellern, fortsatt en utfordring det :wink:

Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu

 

Enda en med båt lappen!

Link to post
Share on other sites

Den nye Windyen er stilig :smiley:

Windy 44 Chinook, var i den på "Sjøen for alle"

 

Apropo Windy... På lørdag var jeg en liten tur ut med båten, og gjett hva som møter meg nesten med en gang jeg har lagt fra brygga? Jo, 15 forskjellige Windy båter i størelser fra ca 20 fot til ca 35 fot. på rekke og rad i 25 knop!

 

Det var et fint syn det :smiley:

Link to post
Share on other sites

N este båt? øhh, nhar brukt så mye penger på den jeg har at jeg aldri klarer og ha hjerte for å selge den med ett tap på xxxxx kroner. Neida det blir noe ordentlig, enten en x-99 eller en first 27,7 antar jeg og blir jeg skikkelig gira blir det 2 eller 3 skrog for det er drømmen

Link to post
Share on other sites

Grunnen til at jeg kommer til å bli lei av den er for det første at jeg kommer til å bli lei av en båt som kun kan brukes til å kjøre fort med, og for det andre at jeg ikke har råd til bensinen i en slik båt over lengre tid.

 

Grunnen til at jeg i det hele tatt vil ha en slik båt er for å kunne kjøre fort og leve livet en sommer, mens neste sommer chiller jeg den i snekka med venner..

Link to post
Share on other sites

For å få igang litt diskusjon her så kommer jeg med følgende spørsmål:

 

Hva skal ungdommen her på BP foreta seg på St. hans?

 

Selv skal jeg gjøre lite på selve st. hans, men helga før skal jeg ha med ut en haug av venner og blondiner ( :wink: ) til hytta for å feire at skolen er over for denne sesongen. Og at det blir en liten båttur skal man ikke se bort fra!

Redigert av Toby (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...