Jump to content

Vi på forumet under 25 år.


Seilaren

Recommended Posts

Har du egen Nidelv 24 :eek:

De er dyre de :lol:

 

Verdens vakkreste motorbåter :flag:

Er selv "oppvokst" i Nidelv 24. Vi hadde den fra 5 år før min fødsel til jeg var 14 år. Jeg grein da den ble solgt. Jeg var ekstremt glad i den båten, og er det enda :smiley:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Andre har stått med leire til knærne og gravd grøft for vann - og strømledning til brygga (kan ikke fatte hvem som plasserte alle de svære granittblokkene nedi det leirehullet der), frem til lørdag kveld, og så vært i konfirmasjon på søndag :sleep: Fikk en kveldstur i går da, 1 times tur ut Løperen og tilbake, kort men herlig :smiley:

Link to post
Share on other sites

Ingenting er teitere enn 3-4 fjortiser som villkjører om kapp om hverandre, men kun en person ombord i hver båt.

 

Det er også flere andre grunner til å ikkje gjore det;

- Det skaper flere farlige situasjoner

- Det er ikke akkurat miljøvennlig

- Det forurenser lokalmiljøet i form av støy og irritasjon.

- Det er usosialt og være i hver deres båt.

 

(Jeg har vært fjortis ombord i Steady 320 med 15 hk selv. Jeg vet hva jeg snakker om :lol: )

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Jeg med min båt vil heller ha folk ombord enn at noen går vesiden av meg. Jeg gikk et lite stykke med Seilaren ifjor i dårlig vær og det hadde vært kjekker om vi begge hadde vært i samme båt! Nå har vi jo VHF så da kan vi jo småsnakke litt der da men...

 

Til dere med disse småjollene som suser avgårde i 30knop skjønner jeg at dere vil være flerne, da får dere jo mer bølger? :lol: Jeg var slik før også med båten på hytta, da startet jeg båten opp med en gang jeg så noen utpå... Så lenge dere kjører ansvarlig er det helt greit for meg, jeg har sett noen av de som er like før og kræsje når de passerer hverandre.. :crazy:

Link to post
Share on other sites

I morgen tidlig skal jeg opp et par timer bare.

Skal male litt svart, stoffe og sink.

tror jeg skal ta av litt på Tykkelsen på propellen siden den er for tjukk.

Har nytt kamera så kan vel få tatt noen bilder.

Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen

 

Link to post
Share on other sites

Jeg kan skjønne at det kan være gøy å ha hver sin båt og kjøre om kapp ol, men i lengden blir det kjedelig...

Selv foretrekker jeg mange venner samlet i en båt. Og hvis det er jenter ombord, så er det jo ekstra koselig! :wink:

 

Er det foresten noen av dere som har prøvd å sette 9.9/15 Hk på ei optimist jolle? Jeg vurdere å prøve det i sommer hvis ikke dere fraråder meg det på det sterkeste.. :discuss:

Link to post
Share on other sites

Akterspeglet tåler det ikke. Så må du først forsterke skroget noe voldsomt. Støpe inn en planke eller noe.

Så må du støpe igjen kjølkassen, Hvis ikke vil det blir presset masse vann opp der når den planer. Jeg vil ikke ambefale det, men med en del jobb kunne det ha blitt en morsom opplevelse.

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

MIn båt går bare 20 knop men synes det er gøy og kjøre om kapp med andre også da (har kansje litt med at det bare er plass til 3 da og at da "graver" den seg nedi bølgene etter et hopp).

 

Min neste båt blir vel en hurricane 370 med en 20-30hk som jeg skal pusse opp,

I feel the need, the need for speed! :cool:

Navn: Erlend

Sted: Bergen

Båt: Viksund with 320 rider

Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...