Jump to content

Baatplassenkonvoien sørgående kan du følge her


Astor

Recommended Posts

  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Mangler det kun båt til start etappen , eller flere etapper etterværandre ? Hvis det gjør , hva med å bruke en eller anna frakte skute en strekning . Tenkte sånn for å komma igang , haster vel ikke enda kansje men var bare en tanke som datt ut . Foresten noen som veit hva som skjer oppi der , når evt den kan bli sendt avsted ?

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Nei. Sørgående venter på deltagere i startfasen og ned til Hordaland. Det vil si hele Sogn & Fjordane står åpen. Nå reiser jeg til østlandet på fk. fredag for å hente båt og blir på sjøen med kurs for Stadt noen dager uker.

 

Overlater da bagen til min nabo Kaptein skutløs som da må kontaktes. Tine har et forslag til en løsning. Noen flare alternativer.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Det er på tide å få igang konvoien sydover nå. Ferien starter snart, og folk fest har planer fremover.

Dersom vi ikke har pinneførere i starten, tror jeg vi kan få arrangert oss med folk på hurtigbåten fra Selje.

De kan da f.eks. ta baggen med til et stopp i nerheten av der vi har pinneførere.

Noen bemerkninger til forslaget?

Link to post
Share on other sites

Helt enig!

Nå begynner helgene å bli fulltegnet fot vårt vedkommende.

Traff "nyste" i helgen (takk for sist) og vi kan klare å få til et opplegg i Austevoll/Sunnhordland området i helgen 27-29 juni.

Vi er da flere båter som kan følge bagen til Espevær, med en sosial sammenkomst i Kvalvåg om lørdagen.

Om ikke Sogn og Fjordane klarer å stille deltagere, er vi jo flust med båter lenger sør. :crazy:

Frod'n

Fjellet nytes best fra fjorden

Styremedlem i SagaKlubben

Link to post
Share on other sites

Her foregår det jo noe. Jeg har ca. en times kjøring ned til Selje / Måløy. Dersom noen kan får ordnet med transport i fra disse to stedene kan jeg lever bagen. Bortsett fra på natten :wink:. Ellers er det godt å være hjemme igjen med fint vær.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Det går hurtigbåt sørover fra Selje på lørdag kl 06.50. Første stopp i Hordaland fylke er Vardetangen kl 10.30. Der kan vi overta stafettpinnen og sørgående konvoi er i gang. Jeg forstår det slik at rutebåten ligger i Selje om natten. Da er det kanskje mulig å få jawik til å levere bagen ombord fredag kveld? Nyste tar kontakt med hurtigbåten, så får vi se om det ordner seg ..

Hvor lenge kan trackeren klare seg uten lading?

Redigert av Dreamer (see edit history)
Link to post
Share on other sites

OK for meg. Ladingen holder en kort tid, men det er jo ikke noe problem i og med at dere setter den på ved mottakelse. Venter på hva Nyste får til. Selje eller Måløy er ok for meg bortsett fra tidspunktet, men jeg ser dette an til vi har en ordning.

 

Trenger navn og telefon til kontaktpersonen på båten.

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

OK for meg. Ladingen holder en kort tid, men det er jo ikke noe problem i og med at dere setter den på ved mottakelse. Venter på hva Nyeste får til. Selje eller Måløy er ok for meg bortsett fra tidspunktet, men jeg ser dette an til vi har en ordning.

 

Trenger navn og telefon til kontaktpersonen på båten.

Da er det ordnet med transport jawik, Dreamer tar kontakt med deg pr. IM.

 

Mvh,

"Nyste"

Link to post
Share on other sites

Traff "nyste" i helgen (takk for sist) og vi kan klare å få til et opplegg i Austevoll/Sunnhordland området i helgen 27-29 juni.

Vi er da flere båter som kan følge bagen til Espevær, med en sosial sammenkomst i Kvalvåg om lørdagen. :crazy:

 

Men "Amfea II" da... Sammenkomsten var vel i ditt rike, Sagvåg...

 

mvh,

"Anne C"

Link to post
Share on other sites

Dagens glade nyhet:

Sørgående konvoi starter fra Selje førstkommende lørdag kl 0650. Grunnet mangel på egne båter går "stafettpinnen" fra Selje til Vardetangen lengst nord i Hordaland med passasjerhurtigbåten Kommandøren. Etter ruten skal Kommandøren ankomme Vardetangen kl. 10.30 hvor BP vil være klar til å overta.

Og nå skal vi sette BP-entusiastene i Hordaland på prøve! Link fra dette innlegget åpner listen over dem som har satt seg opp på egne etapper. Ta gjerne kontakt, slik at vi kan se om alle stiller opp (bruk gjerne mail stoeks@online.no). Det er svært få jeg har telefonnr. til, slik at vi stort sett må kommunisere via dette forum. Jeg kommer til å møte på Vardetangen lørdag morgen. Hvor mange flere er det som kommer?

Redigert av Dreamer (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Da nærmer vi oss konvoistart i Hordaland, og det blir spennende å se hvor mange som møter opp på de forskjellige etappene. Når konvoien ankommer Bergen vil det være minst en journalist til stede, og det vil være veldig bra hvis det er en del båter som ankommer samtidig. Når dette vil skje, avhenger av hvor mange av "pinneførerne" som møter opp. Konvoien går innom alle de stedene som er satt opp i programmet, men går umiddelbart videre hvis "pinnefører" ikke møter opp. Vi skal holde dere oppdatert på dette forumet. Dessuten kan dere se på "trackingen" hvor langt konvoien er kommet.

Dreamer går nordover i kveld, og møter på Vardetangen i morgen formiddag.

Redigert av Dreamer (see edit history)
Link to post
Share on other sites

moldefjorden.jpg

 

Sørgående konvoi start i Moldefjorden, Sogn & Fjordane. Se tracking hvor jeg tok noen raske avstikkere :lol:.

 

komandoeren.jpg

 

Fjord 1, "Komandøren" ved kai i Selje har nå bagen og den er satt på lading. Lykke til i Hordaland og videre mot Halden.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Noen må ha eilnavigert fryktelig på en fredags kveld. Trackingen viser at bagen er i London eller deromkring ... :lol:

 

Hvis jeg står på listen (fikk ikke tilgang), så glem meg -- jeg er fullt opptatt hele juni med omtrent alt annet enn båtliv, dessverre.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...