Jump to content

Baatplassenkonvoien sørgående kan du følge her


Astor

Recommended Posts

Dagens løypemelding fra sørgående konvoi:

 

Sørgående befinner seg altså i Bakkasund i Austevoll, og venter på videre transport. Det skal skje fredag den 27. juni, da "Mekkaren" og "Nyste" skal bli enige om tidspunkt for å gå etappen Bakkasund - Kolbeinshamn. Videre har altså "Nyste" og "Amfea II" ansvaret for etappene videre til Espevær, dit de vil ankomme søndag 29. juni. Ikke nok med det. De to sistnevnte arrangerer konvoi-treff i Sagvåg på lørdagskvelden! Heder og ære til "Nyste" og "Amfea II"! "Sjarmøretappen" i Hordaland, Espevær - Haugesund, har "Skjælø" fått æren å ta seg av. "Amfea II" og "Skjælø" avtaler når det er avgang fra Espevær. Hvilken mottakelse "Seilaren" har forberedt ved konvoiens ankomst Haugesund (Rogaland), er i skrivende stund ikke kjent. Kanskje han velger en enkel høytidelighet på gjestekaien .. I alle fall ser det ut til at konvoien vil passere grensen til Rogaland tidlig i neste uke. Jeg vil senere komme tilbake med erfaringene med konvoien gjennom Hordaland.

Link to post
Share on other sites

Har sendt en melding til Sjælø med mobilnummeret mitt, så det ordner seg sikkert.

Jeg regner med å komme til Kolbeinshavn om fredagen og følge med til Brandasund der jeg overtar baggen mot Sagvåg.

 

Om det er noen som vil være "pinnefører" fra Sagvåg til Espevær, er de hjertelig velkommen.

De får uansett følge med oss ut til Espevær om søndagen.

 

Nyste: om du trenger noe assistanse rundt det praktiske i Sagvåg, er jeg i land tirsdag morgen.

Da svarer jeg på mobilen igjen.

 

Vi gleder oss.

Håper det dukker opp litt båter. :flag:

 

Frode & Annbjørg

Frod'n

Fjellet nytes best fra fjorden

Medlem i SagaKlubben

Link to post
Share on other sites

Gi et vink om hvor og når så skal nok det ordne seg :cool: Er i Helgøysund i helgen og vet ikke helt når vi er tilbake...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Takk for det.

 

Har nå fått bekreftet at Sunnhordland dukker opp i Sagvåg for en liten sommer reportasje.

Tar også med ICE routeren ombord, så vi skal se om ikke vi klarer å få oppdatert tråden litt etter hvert.

 

Da håper vi bare værgudene står oss bi. :cheers:

Redigert av Amfea II (see edit history)

Frod'n

Fjellet nytes best fra fjorden

Medlem i SagaKlubben

Link to post
Share on other sites

Hei folkens.

 

Da er sørgående konvoi på tur igjen.

Vi Dro fredag for å møte Nyste i Kolbeinshavn, han hadde invitert to gode Sagavenner: Iren og Christin II.

De lå der når vi kom:

 

img_1831.jpg

 

Nyste kom like etter:

 

img_1833.jpg

 

Mekkaren kom fra Bakkasund for å levere bagen til Nyste

 

img_1837.jpg

 

img_1839.jpg

 

Desverre hadde ikke han tid til å bli lenger enn til overleveringen var ferdig.

Vi andre koste oss i flott vær i Kolbeinshavn ut over kvelden.

At det bare var Saga båter som var med her, er sikker bare en tilfeldighet. :eek:

Eller har Sagaklubben kuppet baatplassen konvoien 2008? :lol:

 

img_1835.jpg

 

Flere bilder kommer.

Må bare få dem over i maskinen.

 

Vi ligger nå i Sagvåg der det blir felles grilling med høy sosial faktor.

Sjælø har meldt sin annkomst, så da blir Sagaklubben brudt litt opp :seeya:

 

Ellers kan det nevnes at Sunnhordland, lokalavisen her nede har vært å tatt bilder, samt intervjuet gjengen.

Med det været vi har nå så kan vi ikke si annet enn at denne helgen er helt topp.

Fortsettelse følger.....

Frod'n

Fjellet nytes best fra fjorden

Medlem i SagaKlubben

Link to post
Share on other sites

Snakket med Skjælø i dag og de ble værfast nordom Sletta. Overlevering blir da i løpet av noen dager i stedet for i dag.

 

Jeg satser på neste etappe til helgen og nestemann kan foreslå et eller annet sted rundt Fosen, Bokn, Kårstø. Har ikke planlagt noe familietur neste helg så det er mulig jeg bare tar en kjapp tur alene.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Noen som har peiling på når baggen passerer Jæren ? Hadde tatt sikte på distansen Hidra-Lindesnes fredag/lørdag neste helg.

Men når konvoien nå ser ut til stort sett å bli en weekend seilas kan det ta år og dag før den kommer til mål i Østfold.

 

Geir :seeya:

Geir :seeya:     oviklogo2.jpg

Link to post
Share on other sites

Her kommer litt bilder fra siste etappe i Hordaland.

Vi avtalte med Sjælø at vi byttet ut Espevær med Langevåg på søndagens etappe.

Dette på grunn av frykt for sein avgang fra Sagvåg. (det hender lakenskrekken setter inn i godt lag :smiley: )

 

Kort oppsummert kan denne helgen sies å ha vært helt topp.

Fint vær (litt regn søndag), sosial sammenkomst med flotte båtvenner, og ikke minst en flott båttur.

Det ble jo til at vi ble en gjeng med Saga båter som dro sammen.

Dette var heeelt tilfeldig, og ikke noen forsøk fra SagaKlubben på å kuppe konvoien :lol:

I Sagvåg fikk vi besøk av flere båter, og vi hadde riktig så koselig i Sagvåg Kystlags sine lokaler.

Tusen takk til laget for suveren gjestfrihet.

 

Her følger litt bilder:

 

Vi dro fra Kolbeinshavn med kurs for Brandasund rundt 11:0 om lørdagen

01avg_kolbeinshavn.jpg

 

Nyste førte an i konvoien, og Christin II, undertegnede og Iren fulgte på sørover mot Selbjørnsfjorden

02_nystechristin.jpg

 

Iren dannet baktropp

03iren.jpg

 

Selbjørnsfjorden lå så godt som speilblank når vi la kursen sørvest mot Slåtterøy Fyr og Nyleia

04selbjfjd.jpg

 

Her har vi kommet inn mellom Fitjarøyane

05nyste_fitjar1.jpg

 

Brandasund i sikte

06mot_brandasund1.jpg

 

I Brandasund har de veldig gode skillingsboller.(Bergensk spesialitet med kanel i svingene)

07i_brandas2.jpg

 

Vi tok en kort stopp for å fylle posen med denne delikatessen, og foreta overlevering av bagen.

Synes egentlig vi tok oss bra ut på dette ikke oppstilte bilde :lol:

08overleveringfrode.jpg

 

Veien videre gikk mellom holmer og skjær i den fantastiske skjærgården Fitjar har å by på, i ekte Vestlandsvær

09fitjar2.jpg

 

Her i innseilingen til Natterøysundet

10natteroeyasund.jpg

 

Her runder vi fyret i Stokksundet like før innseiling til Sagvåg

11stokksundet.jpg

 

Etter en to timers tur var vi godt fortøyd i Sagvåg

12sagvaag1.jpg

 

Der ble vi møtt av en hyggelig journalist fra Sunnhordland.

Nyste og undertegnede tok seg av skrønene.

13reporter.jpg

 

Selv båtfolk blir sultne, så vi så ingen annen råd enn å fyre opp røykmaskinene på kaien

14grill.jpg

 

Deretter gikk vi opp til Kystlaget sine lokaler, for inntak av kaker og kaffe med tilbehør.

15kystlag1.jpg

 

16kystlaget2.jpg

 

Hvem trenger stereoanlegg når man har munnspill og vokalist

17kystlag3.jpg

 

Samt en rytmisk avdeling på klikkerter (smørkniver for anledningen)

18kystlag4.jpg

 

Alt har en ende, så om søndagen (litt ut på morgenen) dro undertegnede ut på siste etappe mot Langevåg.

19avreisesagv.jpg

 

Vi ankommer Langevåg helt sør på Bømlo etter en til tider litt frisk tur.

Både hode og mage hadde hatt bedre av vindstille i dag :cool:

20anklange.jpg

 

Her lå Sjælø tolmodig å ventet.

Det var litt av et smykke den båten, virkelig stiilig.

21sjaeloe.jpg

 

Overlevering til siste etappe i Hordaland sin del av baatplassenkonvoien 2008

22overleveringen.jpg

 

Vi hadde en koselig drøs med koselige folk, og god kaffe på kaien i Langevåg

23langev.jpg

 

Da var det bare til å vende nesen hjemmover, vi dro via Røyksundkanalen for å drøye hjemreisen :smiley:

24kanal.jpg

 

Vi takker for en super helg. :flag:

PS:

Var inne på tracking for å sjekke, der ser det ikke ut som om det har skjedd stort siden lørdag klokken 15:00

Mulig det er noe gale med den, den har vært tilkoblet strøm hele helgen.

Frod'n

Fjellet nytes best fra fjorden

Medlem i SagaKlubben

Link to post
Share on other sites

Skjælø ligger å venter på været.

Frisknet godt til her i dag, og det er ikke noe særlig å stampe seg sørover Sletta i en tung treskøyte

Han har kontakt med SveinHa, så de avtaler nok videre framgang.

 

Når det gjelder trackeren, burde det vært noe som indikerte status.

Hadde vært greit med et lys som fortalte om den sendte eller ei.

Kan jo være ledningene har fått seg en smell, var litt mye tape i skjøtene der :smiley:

Frod'n

Fjellet nytes best fra fjorden

Medlem i SagaKlubben

Link to post
Share on other sites

Vi hadde et koselig møte med Amfea på Langevåg, og den Sagaen er også en fin båt!

 

Trackeren står på lading og bagen fikk seg en ekstratur til Tittelsnes i går. Vi gjorde et forsøk på å krysse ut over Sletta, men Skjælø er ikke noe på kryssen og det blir lett et skritt frem og to tilbake. Bestemte oss da for heller å ta turen til Tittelsnes og regnet med god seilas innover fjorden. Som kjent går jo ikke alt som planlagt. Etter vi hadde snudd og var på vei nord igjen, spjæra vi storseilet atter en gang. Skøyta ble lagt bi på været og vi fikk halt inn alle løse og flaksende deler. Perkinsen kom atter til heder og verdighet og det er nok bare å innse at her må det nytt seil til. Resten av sommeren blir det nok perkinsen som må jobbe, men det er fint å være utpå uansett :smiley:

 

Bilder kommer senere etter at bagen er overlevert til SveinHa :smiley:

Link to post
Share on other sites

Jeg la merke til at ledningene til trackeren ikke var helt forskriftsmessig, men den fungerte likevel bra, både på 12 V og 230 V. La også merke til at den sluttet å sende så snart jeg tok ut stikkontakten. Står den på lading nå, Skjælø?

 

 

Trackeren står på lading og bagen fikk seg en ekstratur til Tittelsnes i går.

Jeg ser på 3Dtracing at data er registrert i dag 30.06 ca. kl 18.16

Men, i kart viser den fremdeles Sagvåg.

Det jeg får ut av det, er at den sender data, men at intern GPS har stoppet i Sagvåg.(siste pos. registrert)

Skal vi kanskje forsøke en resetting? koble fra strøm og batterier for så å starte igjen?

Dersom noen har kontakt med leverandøren var det fint om de forhørte seg om problemet.

Er jo litt greit å følge med hvor "baggen" befinner seg!

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Vi har kikket på nærmere på trackeren. Så at en ledning i skøyten på kabelskoen var løsnet og det var ikke tegn til liv da den lå på lading. Har satt på ny kabelsko og nå blinker den i alle fall grønt når den ligger på lading.

 

Trackeren er helt på trynet...

Ifølge 3Dtracking sier data mottatt i dag kl.21.31 at den befinner seg Lat 59.77646???? hvor er det? Long 5.39070 virker litt langt øst.

Viser likevell at den er i Sagvåg. Tok den ikke en "tur på avveie" tidligere i konvoien også?

Link to post
Share on other sites

Jeg har nettopp snakket med Qurius Marketing i Moss ang. sørgående tracker som ikke fungerer. Han skulle lage et innlegg i denne tråden med bruksanvisning for å få den til å fungere. Hvis dette tar litt tid, kan Skjælø eller hvem som har trackeren i morgen ringe firmaet for instruksjon. Tlf 922 19 200.

Lykke til!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...