Jump to content

Baatplassenkonvoien sørgående kan du følge her


Astor

Recommended Posts

Det kan være dere kan observere ved å se på radioamatørenes findU. Den oppdateres cirka hvert annet minutt, så lenge jeg er innafor hørevidde av en annen stasjon som kan videresende datapakkene.

Det var nok ingen suksess, det der. Båten er (på findu) fremdeles plassert på Edholmen. Så det har vært dårlig radiodekning for disse datapakkene.

Men vi er jo framme, så da så :smiley:

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

Jo takk for at jeg fikk bli med, var jo en riktig trivelig tur med nydelig sol. Håper turen hjem gikk fint :yesnod:

Ja, det var - som du kan se av den lange bildeartikkelen (nr 325) - plaskete over Singlefjorden, med vind rett i fjeset, så farten ble jo litt lavere. Men jeg kom fram før det ble for mørkt (solnedgang omtrent da jeg gikk inn i havna hjemme).

Tidligere har jeg seilt mellom de vestre Rødskjæra nord for Nordre Sandø, men de siste årene har den passasjen vært stengt av blåskjellfarm, så jeg tok ikke sjansen i dag. Men der var ingen blåskjell mer, så da er den ruta mulig igjen.

Redigert av JanT (see edit history)

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

En stor takk til alle dere som meldte dere på og fullførte Baatplassen-konvoien 2008. En takk til dere som tok ansvar og administrerte "egen" landsdel. Omsider kom vi i mål. :flag:

 

Tanken kom fra et BP-medlem og mange tente straks på idèen. Sykdom og motoruhell kan ingen spå på forhånd. Derfor tok det litt tid før vi kom oss i mål på sydgående konvoi. Ingar og BP har fått endel PR under veis. Noe vi også kan lese av antall medlemmer som i år har steget formidabelt. BP-konvoien har sikkert puffet på den også.

 

Medlemmer har fått hilst på hverandre. Mini BP-treff er blitt arrangert under veis. Tanken bak det hele var å skape en aktivitet, helt uhøytidlig, og selvsagt være med å skape vennskapsbånd mellom seilfolk og motorbåtfolk. :cheers:

 

 

"rem" og undertegnede takker alle sammen! :cheers:

Overskuddet av konvoien sender rem over til Ingar med det første.

 

mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...