Jump to content

Baatplassenkonvoien sørgående kan du følge her


Astor

Recommended Posts

Da ser det ut til at det er liv i trackeren igjen, den er tydeligvis kommet til Haugesund.

 

Synd å høre om seilet ditt Sjælø, er vel ikke hyllevare dette.

 

God tur videre til Rogalandsgjengen :flag:

 

PS:

Vi var i Sunnhordland i dag, men ikke i nettutgaven bare på papir.

Prøvde å laste opp men, filen ble for stor.

Var uansett en fin reportasje, fikk fram hovedpoenget.

Skal sende PDF'en til Astor.

Frod'n

Fjellet nytes best fra fjorden

Medlem i SagaKlubben

Link to post
Share on other sites

Tracker med trøbbel.

 

1 den må ha gps fix tar noen minutter å få dette om den har vært uten strøm en periode.

2 når den har gps fix må det være bevegelse i for å sende posissjon

3 når den har posissjon og bevegelse siste 5 min vil den be om ip adresse over netcom sitt mobil nett

4 når ip adress er på plass sender sine data til server

5( av og till kommer ikke data frem til server og en possisjon mistes)

 

Får noen trøbbel med den og det er strøm på enheten diode er grønn eller blinker grønt er det bare å vente.

Blinker didoden rødt er det ikke kontakt med mobilnett eller mangler gps fix

 

Håper den videre reisen går fint

 

Morten

Link to post
Share on other sites

Så er stafettpinnen kommet et steg videre. Her er overrekkelsesseremonien ombord i Skjælø:

img_0218.jpg

Neste etappe går på fredag til Føresvik der sodne overtar.

 

P.S. Klokken i trackeren ser ut til å holde seg til vintertid.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Er det noen som har en plan for når den går ned til "Sørlandet" :confused:

Jeg starter ferien den 14 juli så lurte på om den ville dukke opp innen den tid da det er jeg som står for transporten fra Lindesnes til Søgne

Vi er jo kommet inn i fellesferien og det er jo mange rogalendinger som tar turen denne veien så det burde jo være mulig å få den nedover ....

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Etappen fra Haugesund via Storesund til Føresvik var enkel plankekjøring. Møtte ikke mange båter på veien. Her sørover Karmsundet ved Kopervik:

img_0223.jpg

 

I Føresvik/Bokn var sodne på plass og en enkel overleveringsseremoni fant sted:

img_0224.jpg

Inter Tc var fotograf.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Mye tyder på at jeg veksler med Sodne på søndag og bringer "pinnen" til Stavanger i løpet av mandag - tirsdag. Hvis det ikke er noen andre som vil ta en etappe på den strekningen! Jeg har ikke bruke min egen seilbåt, for det har jeg ikke tid til. Låner en hurtiggående sak.....

 

Er det noen som vil ta "pinnen" videre fra byen til tungenes neste uke/helg? Det er erik sin etappe. Men han er på ferie. (Jeg har ikke klart å få kontakt med ham) Sleipner og Nefertiti vil muligens dele på den etappen?

Redigert av Seilaren (see edit history)

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Ta kontakt med media i forkant før dere har bagen hos dere. Pressemeldingen ble jo laget med dette for øyet. Dette kan jo medføre til oppmøte av andre båtfolk som er ukjent med BP og som også kan følge konvoien. Vi doblet deltagelsen på dette viset ved nordgående. Selg oblater så det jomer i fjorden.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Står enda at trackeren er på bokn. Men da jeg snakket med Sodne i telefonen i seks tiden var han midfjords. Så han er nok en plass på Sjernarøy nå..

Vet ikke om han fikk plass i Helgøysund.

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

hima igjen itte ein fine tur, eg fyllte ikkje med, så derfor blei trackeren utlada, sorry! (kansje lika godt så såg dåkke ikkje all feilnavigeringå mi)

 

i Føresvik koroverleveringå fannt stedalma_i_foeresvik.png

1 halvliter + lapskaus :59 kr. (alt på boks :smiley: )

på vei sørover:

dsc00511.png

Finnøy (ikkje spør):

dsc00515.png

stintefiske:

dsc00517.png

Navigatør og fung. styrmann:

dsc00523.png

 

Håpe resten av pinneførarane får ein lika god tur Lykke te!

stå i ro båt!

Link to post
Share on other sites

God kveld!

 

Ser jeg har fått noen IMer, jeg svarer her slik at alle kan se det :yesnod:

 

Overtok pinnen fra sodne ved sjernarøyene i dag formiddag. Da hadde jeg lånt båt av mine foreldre og kom Ryfylket rundt på 2 timer.

 

Jeg og far tok pinnen med til hytta vår i Høgsfjord, og i kveld satte jeg baugen hjemover med seilbåten. Var hjemme i halv tolv tiden og siter i båten nå. Skal sove over har da jeg har sommerjobb i havnen i morgen tidlig like vel.

 

Reisebeskrivelse med bilder kommer senere.

 

Nå håper jeg at noen kan ta pinnen videre i uken, eller til neste helg.

Hadde vært skikkelig morsomt å få samlet en liten haug med båter som gikk i konvoi fra Stavanger og ut byfjorden slik at det virkelig blir en konvoi utav dette. Hva sier dere?

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Jeg er halvklar. Skal en tur til utlandet i jobben i morgen ettermiddag. Kommer hjem sent torsdag. Førstkommende lørdag og søndag er jeg klar. Kan gjerne hente trackeren i Stavanger og bringe den til Kvitsøy. Hvem er det som overtar på Kvitsøy?

Redigert av Arnstein (see edit history)

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Link to post
Share on other sites

Da ser det jo ut til at dette ordner seg :smiley:

 

Jeg hadde telefonkontakt med "Erik"på lørdag. Han påsto han skulle komme hjem søndag kveld og sjekke status på BP. (Har ikke sett noe til ham enda) Hvis Erik kommer så kan han frakte pinnen til Randaberg der jeg regner med båten din ligger Arnstein. Hvis ikke vekser du med meg i Stavanger. (Med mindre andsre melder interresse i løpet av de 2 neste dagene! (Bjorngb Nerfertiti, Sleipner, en eller annen..)) Synes uansett vi skal prøve og få flest mulig båter till å gå i konvoi dette strekket!

 

Bützfleth veksler med Arnstein på Kvitsøy og tar med pinnen til en kar på Hå som har sakt han kan hjelpe med å frakte pinnen sørover. Skal sende IM til ham nå..

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Hei, til onsdag 9 juli drar vi til kragerø med båten, og blir nok borte 1,5-2 uker, så fint om noen kan sende meg en sms på 47323000 når den begynner å nærme seg sørlandet. Noen som har noen ide om når den kommer seg nedover til kr.sand? sånn sirkus altså..

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Nå har Erik som egentlig skal ta denne etappen i kajakk våknet til live.

Men jo flere båter vi klarer å samle for å lage bølger til ham jo bedre er det vel? :wink:

Vi seiler vel like fort som han padler?

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Nå må jeg vise litt bilder fra turen min med baggen :smiley:

 

Jeg og far reiste fra hytta i 10-tiden søndag 6 juli for å møte og veksle med Sodne ved Sjernarøyane. (Vi kjørte en hurtiggdående sak)

Han lå ved Notholmen, det var ikke vanskelig å se hvilken båt som var hans

bp_konvoien_003.jpg

 

Jeg og Sodne veksler:

bp_konvoien_004.jpg(På tide jeg tar sommerklippen :crazy: )

 

Et kvarter etter vekslingen møter jeg på Bützfleth. Han kom for sent til å se vekslingen, så han satte baugen på den svære båten sin hjemover.

 

Jeg og far kjørte innom Judaberd på Finnøy for å fylle tanken. Kjøpte for godt over 1000 kroner, glad jeg ikke har en slik båt selv :rolleyes: Når tanken var blitt full satte vi nasen mot nordsiden av Fogn. Ble litt spenning over Finnøyfjorden da en båt jeg passerte plutselig fant ut den ville svinge 90* mot oss uten å se seg om. Jeg lå på rundt 28 knop, slo gassen i bånn og båten akslererte til 36 knop. Så jeg kom meg forbi :crazy:

 

Vi kjørte gjennom Rossøysundet for å se om det var noe liv der.

bp_konvoien_007.jpg

 

Deretter passerte vi Tau og Jørpeland, før vi kom til broen mellom Idse og Idsal.

Her var det noen som hadde kommet på den geniale ideen å fiske fra brua, det var like før de fikk meg på kroken :lol:

Men det gikk nå bra det også.

bp_konvoien_010.jpg

 

Så kjørte vi inn den mørke og skummle Høgsfjorden.

Denne fjorden er kjent for sitt merkelige vær. Her kan det kun være to typer vær. (Familien har holdt seg i denne fjorden i genrasjoner, så vi kjenner forholdene godt.. :lol: )

1. Kastevind, høye bølger, lyn og torden, mye regn og tåkete.

2. Sol.

Vi var som dere ser på bildet heldige denne gangen.

bp_konvoien_011.jpg

Dette er også eneste vei med båt inn i Lysefjorden. Vi rakk desverre ikke å ta med pinnen inn der.

 

Men selv inne i denne grusomme Fjorden finnes det idylliske steder.

Her er sundet mellom Ådnøy og Furuholmen.

bp_konvoien_012.jpg

 

Ådnøy kai ligger på det smaleste i sundet. Her har jeg stått hver sommer i alle mine barndomsår og hentet avisen da den kom med tursitbåten klokken 11.07 hver morgen :yesnod:

bp_konvoien_013.jpg

 

En liten flokk med Kajakpadlere hadde tatt seg i land. Her som de ligger er det regulert inn brygge for båtfolket, men hverken Ryfylke friluftsråd eller Sandnes Kommune vil bekoste den. Ådnøy er for usentralt, trist for det er veldig idyllisk.

bp_konvoien_014.jpg

 

Vedlig idyllisk i vågen på Ådnøy, men kanskje litt for privatisert for oss båtfolk(?)

bp_konvoien_016.jpg

 

Etter en god del timer pause på hytta satte jeg kursen mot byen med min egen båt.

Det var ingen vind, men nok av regn.

I slikt vær pleier jeg å lage meg taustyring til roret og sette meg i baugen.

Her er jeg på vei ut Høgsfjorden i 5 knop klokken 13 søndag kveld.

bp_konvoien_017.jpg

 

bp_konvoien_022.jpg

Er det jeg som er stor eller båten som er liten? (Er nok det siste :rolleyes: )

 

3 minuter inn i mandagen var jeg ferdig fortøyd i hjemmehavnen min, og trøtt som jeg var la jeg meg til å sove i båten.

 

 

Videre ser det ut til at Erik veksler med meg, og tar pinnen i Kajak i morgen i fem tiden(?)

Redigert av Seilaren (see edit history)

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

morsomt å se bilder av medlemmene her inne , som feks seilaren. vi\jeg gjør meg altid opp en mening om hvordan folka her ser ut. stemmer ALDRI med virkligehten. samma sak med telefon forressten. etter å prata x antal ganger med folk danner det seg ett bilde i hodet, som heller nesten aldri stemmer.:-)

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

morsomt å se bilder av medlemmene her inne , som feks seilaren. vi\jeg gjør meg altid opp en mening om hvordan folka her ser ut. stemmer ALDRI med virkligehten. samma sak med telefon forressten. etter å prata x antal ganger med folk danner det seg ett bilde i hodet, som heller nesten aldri stemmer.:-)

 

Derfor så har jeg slutta med det.. :lol::lol::lol: Mye kjekkere å treffe folk enn å sitte her å kope bak en skjerm...i varmen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...